کیمیا اسدی

خانواده,سرگرمی,ازدواج

کیمیا اسدی

خانواده,سرگرمی,ازدواج

خانواده,سرگرمی,ازدواج

۱۰ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اغلب اولین رابطه جنسی پس از زایمان ناخوشایند، دردناک و شاید بدون لذت است.

دلیل این است که بدن زن تغییر می کند و همه چیز به گذشته باز می گردد و زمان بر است.

شما فقط لحظات زیبای زندگی را دیده اید و عشق تان به فرزند و همسرتان تمام شده است.

اما وقتی رابطه جنسی می کنید، احساسات و صمیمیت قبلی را نمی بینید.

بر اساس یک مطالعه انگلستان، چهل و چهار درصد زنان پس از زایمان نگران اولین رابطه جنسی پس از زایمان هستند.

رابطه زناشویی تا قبل از زایمان چیست؟

شش هفته پس از فارغ شدن و بررسی توسط دکتر، زن آماده است تا فعالیت های زناشویی داشته باشد و در واقع سیستم تولید مثل زنان به حالت عادی بازگشته است.

اما معمولا اولین رابطه جنسی پس از زایمان ناخوشایند، دردناک و شاید بد است.

دلیل این است که بدن زن تغییر می کند و همه چیز به گذشته باز می گردد و زمان بر است.

رانندگی و تحرک مادر باعث دژنراسیون لگنی می شود که باعث درد و کمبود کنترل ادراری یا مشکلات مثانه در طی رابطه جنسی می شود.

در زنان شیرده، مقاربت جنسی با درد ناشی از افزایش سطح هورمون پرولاکتین همراه است، که باعث از دست دادن لذت رابطه جنسی در فرد می شود و تولید استروژن را کاهش می دهد، که باعث خشکی واژن می شود و منجر به پاسخ جنسی تند و زننده می شود.

تعداد مادرانی که تنها به دلیل تولد بچه، از دست دادن میل جنسی و شب های بی خوابی، خستگی بیش از حد، و مراقبت از نوزاد خود از رابطه جنسی جلوگیری می کنند، زیاد است.

در واقع تنها پس از شش هفته از زایمان، چهل و یک درصد از زنان روابط جنسی را با شوهران خود برقرار می کنند.

علاوه بر این، زنان نگران از دست دادن وزن و تناسب اندام خود و زیبایی پوست هستند، با توجه به این واقعیت که در طول ماه های آخر بارداری و ترشح شیر از پستان، همسر خود را پس می زنند.

برخی از مردان نمی توانند رابطه جنسی داشته باشند.

به گفته کارشناسان، اگرچه مراحل زایمان باعث پذیرش مرد در مورد سرد شدن زن نمی شود، ممکن است هنگام دخول او عصبی شود، به خصوص اگر درد برای زن زیاد و ناراحت کننده باشد.

پس از زایمان بهتر است که شوهر و همسر حداقل یک بار در هفته رابطه جنسی برقرار کنند.

منبع : به رابطه جنسی بعد از تولد فرزند بی توجهی کنید تا با خیانت غافلگیر شوید

 
  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

تک فرزندی از دیدگاه روانشناسی چه مزایا و معایبی دارد؟ مردم اغلب تصور می‌کنند که نبود خواهر و برادر می‌تواند برای سلامت عاطفی و روانی کودک مضر باشد. کودک تنها اغلب به‌عنوان فردی تنها، فراری از ایجاد دوستی، شریک‌شدن با دیگران، همدلی و مضطرب تصور می‌شود درحالی‌که این‌گونه نیست. مشاوران مرکز ستاره ایرانیان به فرزند شما کمک می‌کنند تا مهارت‌های مختلف را یاد گرفته و بر معایب فرزند تنها غلبه کنند.

 

آمار تک فرزندی در جهان

در سال ۲۰۱۹، نزدیک به ۲۶ درصد از خانواده‌ها در کانادا تنها یک فرزند داشتند، در انگلستان نیز خانواده‌های تک فرزند به طور فزاینده‌ای افزایش می‌یابند در سال ۲۰۲۱ آمار خانواده‌های تک فرزند ۴۲.۵ درصد است. اروپا برخی از بالاترین نرخ‌های خانواده‌های تک‌فرزند را نشان می‌دهد، درحالی‌که سایر مناطق، مانند ایالات متحده و سنگاپور، حدود ۲۰ درصد تک فرزند را نشان داده‌اند.

آمار تک فرزندی در ایران از ۴/۴ درصد در سال ۲۰۰۶ به ۵/۱ در ۲۰۱۱ و ۷/۸ درصد در ۲۰۱۶ افزایش‌یافته و همواره در حال افزایش قابل‌توجهی است.

مزایای تک فرزندی 

۱.رابطه نزدیک‌تر با والدین

فرزندان بیشتر لزوماً به خانه شادتر منجر نمی‌شود و برای زمان تنهایی و رابطه نزدیک با والدین خود ارزش زیادی قائل هستند. کودکان گزارش دادند که به‌خاطر عدم رقابت با خواهر و برادر یا اشتراک توجه والدین خود سپاسگزار بودند و بیش تر علاقه داشتند تا به والدین خود صحبت کرده و مسائل و مشکلات خود را با آن‌ها مطرح کنند. بسیاری از تک فرزندان والدین خود را بهترین دوستانشان می دانند.

۲. دوستان نزدیک

یکی از نکات مثبت تک فرزندی این است که کودکان تک فرزند با دوستان خود رابطه بسیار صمیمی داشته و وفاداری زیادی نسبت به یکدیگر دارند. بیرون رفتن با بچه‌های دیگر می‌تواند به کودک تک فرزند کمک کند نه‌تنها مهارت‌هایی مانند همکاری، مشارکت، دفاع از خود و همدلی با دیگران را تقویت کند، بلکه دوستی‌ها را نیز تقویت کند.

۳.  اختصاص منابع به آن‌ها

یکی از مزایای تک فرزندی نی نی سایت این است که کیفیت زندگی کودک تک فرزند بهتر است؛ زیرا والدین تمام منابع خود را صرف آن‌ها کرده، بنابراین اغلب ما می‌دانیم که کودکان تک فرزند از شرایط خوبی برخوردار هستند.

اگر بخواهیم که از مزیت‌ها تک فرزندی سخن بگوییم باید بیشتر به مسائل اقتصادی تمرکز کنیم و چون تمرکز مالی والدین تنها برای تک‌فرزندشان است در نتیجه او از این لحاظ ممکن است نسبت به باقی کودکان هم‌سن‌وسال خود در آرامش و رفاه بیشتری زندگی کند و در واقع تک فرزندها دنیای کودکی کمی نیز دارند و سریع‌تر از بقیه هم سن و سالان خود وارد دنیای کار و بزرگان شده و نحوه مدیریت اقتصادی در آن‌ها به‌مراتب از بقیه هم سن و سالانشان بیشتر و بهتر خواهد بود.

معایب تک فرزندی

امروزه فرهنگ جوامع مختلف و به‌خصوص جامعه ما به سمتی پیش می‌رود که خانواده‌ها و زوجین تصور می‌کنند که داشتن یک فرزند می‌توان تأثیر بسیار مطلوبی در آینده کودک داشته و او را از هر لحاظ به سعادت برساند. گرچه می‌توان مزیت‌هایی در داشتن تنها یک فرزند و سبک تک فرزند برای خانواده‌ها و کودک تنها برشمرد؛ اما باید گفت که از لحاظ روانشناسی تک فرزند معایب بسیار بیشتری نسبت به حالتی غیر از آن دارد.

۱.مشکلات مختلف

زوجین با این خیال که اگر تنها یک فرزند داشته باشند می‌توانند تمام حواس خود را به او معطوف کرده و او را از لحاظ مالی و اجتماعی و تربیتی بهتر حمایت نمایند اقدام به داشتن تنها یک فرزند می‌نمایند؛ اما از این نکته غافل هستند که معایب بسیاری گریبان‌گیر تک فرزندها شده که می‌تواند آن‌ها را در تمامی مراحل زندگی و از نظر جنبه‌های گوناگون تربیتی، اخلاقی، اجتماعی دچار مشکل نماید و دچار امری به نام سندرم تک فرزندی می‌شود.

۱.خودخواهی و غرور

در اولین نکته باید گفت ازآنجایی‌که تمامی توجه خانواده‌هایی که تنها یک فرزند دارند به تک‌فرزندشان است، او توقع زیادی پیدا کرده و از طرفی خود پدر و مادر نیز به‌خاطر اینکه تنها او را دارند دوست دارند تا او را راضی نموده و بدن تربیت برای جلب رضایت او و به دلیل وابستگی شدیدی که به تک فرزند خود دارند تمامی خواسته‌های او را بی‌چون‌وچرا انجام می‌دهند که این موضوع می‌تواند موجب خودخواهی و غرور بیش از حد فرد در آینده شود و به‌نوعی سیستم فرزندسالاری که در آن فرزند دستور می‌دهد و والدین اجرا می‌کنند به وقوع می‌پیوندد.

۲. مشکل در رشد عاطفی

از نظر عاطفی تک فرزندها به دلیل اینکه هم‌بازی و هم‌سن‌وسال کمی دارند دچار کمبودهای عاطفی شده و در آینده آن‌ها تأثیر بدی گذاشته خواهد شد.

۳. شبکه خانواده محدود

از طرف دیگر اگر همه خانواده‌ها بخواهند تک فرزند باشند شبکه خانواده‌ها روزبه‌روز محدودتر شده و در آینده نزدیک واژه‌هایی مانند خاله، عمه؛ عمو و دایی به تاریخ پیوسته و این می‌تواند موجب بروز مشکلات زیادی در روابط اجتماعی تک فرزندان داشته باشد.

۴. استرس و فشار روحی

از معایب تک فرزندی نی نی سایت می‌توان گفت که طبیعتاً وقتی یک پدر و مادر تمامی امکانات و داشته‌های خود را صرف تنها یک فرزند کنند خواسته‌ها و توقعاتشان تا حدی از او بالا می‌رود که انتظار دارد فرزندشان در همه امور بهترین و بی‌رقیب باشد که این توقع می‌تواند استرس و فشار روحی زیادی به فرزند وارد نموده و او را در روند زندگی‌اش با مشکلات متعددی روبه‌رو کند.

تک فرزندی یا دو فرزندی 

همه این موارد مطرح شد که خانواده‌ها بیشتر با ایرادات تک فرزند آشنا شوند؛ اما مسلماً قرار نیست که تمامی این مشکلات به‌صورت یکجا در فرند شما بروز پیدا کند؛ لذا برای کسانی که نگریزند و به هر دلیل دوست دارند که تنها یک فرزند داشته باشند باید مواردی را ذکر کنیم که توجه به آن‌ها مهم است؛ بنابراین سؤال اساسی اینجا این است. تک فرزندی یا دو فرزندی نی نی سایت؟

کمک والدین در پاسخ به این سؤال بسیار مهم است؛ مثلاً اینکه در دوست‌یابی موفق به فرزند خود کمک کنید و یا اینکه آن‌قدر سطح توقعات خود را از او بالا نبرید که او دچار کمبود اعتمادبه‌نفس و استرس و اضطراب شود و درصورتی‌که این موارد را در او مشاهده کرده مشاوره با مشاوران متخصص روان‌شناسی می‌تواند بسیار کمک‌کننده و مفید باشد. هم چنین یادتان باشد که هرگز به تک فرزند خود باج ندهید و همیشه تسلیم خواسته‌های او نشوید.

 

 

منبع : تک فرزندی از دیدگاه روانشناسی

 

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

ظهور محبت و مهربانی، اثر تعدادی از عوامل را افزایش می دهد، برخی از آنها در دست همسر و برخی برای هر دو زوجین است.

آنچه در دست زن است احترام به شوهرش است.

  • فراهم کردن یک خانه مرتب برای او
  • همراهی او در امور مختلف
  • اجتناب از اختلاف نظر
  • توجه به خواسته های جنسی شوهر و آماده سازی خود برای او
  • صداقت
  • اعتماد

از جمله مواردی است که زنان می توانند برای به دست آوردن محبت شوهر از آن استفاده کنند.

اسلام به پیروان خود دستور داده است تا علاقه و مهربانی بیشتری بین دو همسر ایجاد کنند.

در واقع می توان گفت که مردان و زنان به لحاظ شرایط مذهبی و اقتصادی خود به یکدیگر نزدیک هستند و براساس صداقت و اعتماد به یکدیگر، زندگی خود را آغاز می کنند و در طول زندگی روزمره خود به آن توجه می کنند.

پس از امضای قرارداد ازدواج، به منظور تقویت خانواده و حفظ منافع ، هم مرد و هم زن باید به روابطشان توجه جدی داشته باشند.

منبع : سی روش باورنکردنی ایجاد علاقه میان زن و شوهر

 
  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

نحوه پیدا کردن یک متخصص مناسب برای کار کردن بر روی کودک تان

در شرایطی که کودک شما در مدرسه با چالش هایی مواجه باشد، افرادی که در مدرسه هستند و همچنین والدین این کودکان به دنبال پیدا کردن موثرترین روش درمان مفید برای این کودک خواهند بود.

 

مشکلات یادگیری در کودکان

برخی از کودکان احساس می کنند که با وجود تلاش های صورت گرفته، همچنان در پشت سر همتایانشان قرار دارند، چرا که آنها به دلیل اختلال های تغذیه ای دچار ناامیدی می شوند.

برخی از آنها به دلیل شرایط سخت تمرکز بر روی یادگیری، از هدف خودشان عقب نشینی می کنند یا برای انجام تکالیف خودشان، یک سری تلاش های سازمان یافته ای را انجام می دهند.

روش حمایتی و مادرانه پاسخگو است؟

برخی از کودکانی که با چالش مواجه هستند، به یک سری حمایت هایی دسترسی خواهند داشت که توسط متخصصان موجود در مدرسه، در کلاس ها یا در دوره های خارج از کلاس ارائه می شود.

ولی والدین زیادی بعد از کلاس درس، برای دستیابی به کمک اقدام می کنند.

ممکن است که یک سری مواردی حواس پرت کننده باشند: آیا شما به دنبال یک معلم خصوصی، کمک کننده تکالیف خانگی، یا یک درمانگر آموزشی هستید؟ این مورد بستگی به نیاز کودک دارد.


حمایت درسی

در صورتی که فرزند شما در یک درس خاصی افتاده باشد، یک معلم خصوصی می تواند همان چیزی باشد که فرزندتان به آن نیاز دارد.

شناخت معلم خصوصی و کاری که انجام می دهد، به راحتی امکان پذیری می باشد: این فرد یک فرد باهوش و مطلعی در حوزه درسی خاصی می باشد و از طریق تکمیل کردن اطلاعات پس زمینه ای که ممکن است کودکتان آن را از دست بدهد .

از طریق ارائه توضیح و تمرین بیشتر برای کمک به دانش آموز به منظور دستیابی به مهارت های مورد نیاز، می تواند احتمال موفق دانش آموز را افزایش دهد.

 

 

منبع : مشکلات یادگیری در کودکان

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

 

صحبت با کودکان در مورد طلاق، روانشناسی بچه‌های طلاق، بازی درمانی کودکان طلاق، بچه‌های طلاق در نوجوانی و بچه‌های طلاق موفق در این مقاله آمده است. کودکان طلاق از شما سؤال‌های مفصل زیادی می‌پرسند، پس پاسخ‌هایی را آماده کنید. مهم‌تر از همه این است که به آن‌ها اطمینان دهیم که هنوز هم مورد مراقبت و عشق بی‌چون‌وچرا قرار خواهند گرفت. “مسائل اصلی جدایی، تغییر و ازدست‌دادن است” بچه‌ها هر دو را بسیار ترسناک می‌یابند. بعضی از بچه‌ها به طور آشکار ناراحت و یا عصبانی هستند، درحالی‌که بچه‌های دیگر ممکن است انکار کنند که در مورد آن احساسی دارند.

 

روانشناسی بچه های طلاق

 بچه‌ها در دوران مدرسه‌ای می‌توانند به طور شگفت‌انگیزی انعطاف‌پذیر بوده و انطباق پیدا کنند. اینکه چگونه با آن‌ها قبل، در هنگام و بعدازاین که طلاق اتفاق می‌افتد، صحبت می‌کنید، تفاوت زیادی در نحوه کنارآمدن آن‌ها در طولانی‌مدت خواهد داشت.

 در حال حاضر آنچه که آن‌ها بیشتر از هر چیز به آن نیاز دارند، اطمینان و ثبات در رویه‌هایی است که به آن‌ها اتکا دارند. خبرهای بد را به کودک خود منتقل نکنید، اگر شما و همسرتان در مورد جدایی یا طلاق فکر می‌کنید، آن را تا زمانی که مطمئن نشده‌اید که قطعی است نزد خود نگه دارید. شنیدن این که”پدر و مادر درباره طلاق فکر می‌کنند”، به‌اشتباه کودک شما را گیج می‌کند.

صحبت با کودکان در مورد طلاق

 در صحبت با کودکان در مورد طلاق موارد زیر را رعایت کنید:

  • هنگامی که کودک خبر طلاق را می‌شنود ناگهان احساس ناامنی و تنهایی می‌کند، او به شما نیاز دارد که کنارش باشید و او را تنها نگذارید.
  • در حالت ایده‌آل، والدین باید اخبار را به‌عنوان یک تیم به فرزند خود منتقل کنند. اینکه با هم به فرزندتان مسئله را بگویید، از سردرگمی او اجتناب می‌کنید؛ زیرا او فقط یک نسخه از داستان را می‌شنود.
  • طوری صحبت کنید که کودکتان آن را درک کند، توضیح اولیه را به بیش از چند جمله کلیدی گسترش ندهید.
  • این‌گونه شروع کنید “مامان و بابا خیلی فکر کرده‌اند”، سپس توضیح دهید که برای مثال مامان در حال رفتن به یک آپارتمان جدید است.
  • قبل از مکالمه در مورد روزها و زمان‌های بازدید با همسرتان صحبت کنید تا بتوانید این اطلاعات را با کودک به اشتراک بگذارید. این کار کودک شما را آسوده‌خاطر می‌کند که او همچنان به دیدن هر دو والدین خواهد رفت و برنامه‌ای برای این کار وجود دارد.
  • اگر کودک شما استدلال منطقی بشنود، این واقعیت را تأیید کرده و می‌فهمد که شما سعی دارید بهترین کار را برای خانواده انجام دهید.
  • به فرزندتان بگویید که طلاق تقصیر او نیست. کودکان ممکن است خود را برای جدایی شما سرزنش کنند، حتی اگر چنین نگویند. کودک شما ممکن است فکر کند که این تغییر به این دلیل اتفاق افتاده که او اتاق خود را تمیز نکرده و یا در مدرسه عملکرد خوبی نداشته است.

مدیریت فرزندان طلاق

کودک طلاق دچار مشکلات زیادی است حتی اگر آن را بیان نکند. برای مدیریت شرایط فرزندان طلاق موارد زیر را در نظر داشته باشید:

۱. از سرزنش اجتناب کنید.

باوجوداینکه ممکن است عصبانی باشید، اما همسرتان را به‌خاطر جدایی سرزنش نکنید و در مقابل فرزندتان بحث نکنید، همچنین جزئیات مربوط به یک رابطه غیرمشروع یا مسائل مالی را نزد خود نگه دارید. شما ممکن است احساس ناراحتی کرده و بخواهید به کودک خود در مورد رفتار ناشایست همسرتان بگویید. اما کودکان این امر را به‌عنوان یک خیانت و یا بدتر از آن می‌پندارند. اگر پدر به مامان “دروغگو” یا “خیانت‌کار” بگوید، کودک شروع می‌کند تا خود را نیمی از مادر ببینند و به‌عنوان نیمه دروغگو و نیمه متقلب خود به آن بنگرند.

۲. جزئیات را در اختیار فرزندتان قرار ندهید.

پرونده و مسائل طلاق را مخفی نگه دارید. در مورد مسائل حقوقی، حتی هنگامی که کودکتان می‌تواند صدای شما را بشنود، صحبت نکنید و تنها در مورد مسائل قطعی لازم با کودکتان صحبت کنید.

۳. فرزندتان را تبدیل به عامل جاسوسی نکنید.

در برابر وسوسه گرفتن اطلاعات در مورد آنچه که همسر سابقتان انجام داده یا گفته است، مقاومت کنید. مهم نیست که چقدر ممکن است کنجکاو باشید، سعی نکنید فرزندتان را مجرم کنید. در مورد این واقعیت که مامان و بابا دوباره با هم زندگی نخواهند کرد، با او صادق باشید. بچه‌های مدرسه‌ای ممکن است فانتزی‌های قوی در مورد زندگی مجدد والدین خود با هم داشته باشند. در این سن، کودک سعی می‌کند که برای آشتی یا کاهش تنش بین والدین خود اقدام کند. اطمینان حاصل کنید که انتظارات غیرواقعی را ایجاد نمی‌کنید.

۴. رویه ثابت

رویه‌ها را ثابت نگه دارید. طلاق می‌تواند حفظ رویه‌ها و یا حتی مرتب بودن خانه را سخت کند. اما ادامه برنامه منظم کودک، در خانه مادر و پدر، باعث می‌شود کودکان احساس امنیت کنند. تا جایی که ممکن است، زمان‌های غذا باید بین دو خانوار یکسان باشد، علاوه بر این اطمینان حاصل کنید که نحوه برخورد با کودکان طلاق در مدرسه اهمیت زیادی دارد. هرچه چیزهای بیشتری برای فرزند شما ثابت باقی بماند، احساس ثبات بیشتری خواهد کرد. اجازه ندهید همه چیز به هرج‌ومرج تبدیل شود.

۵. عشق را به جریان بیندازید.

درک و پذیرش طلاق برای کودکان دشوار است. درحالی‌که کودک شما خود را با این شرایط تطبیق می‌دهد و به محبت و توجه زیادی از جانب شما نیاز دارد، در برابر اینکه به طور مداوم با تلفن صحبت کند و یا تلویزیون ببیند مقاومت کنید. زمان بیشتری او را در آغوش بگیرید. همان‌طور که شما از شبکه حمایتی خویشاوندان و دوستانتان در حال حاضر بیشتر از همیشه بهره‌مند هستید، فرزند شما نیز به در آغوش گرفته‌شدن و بوسیدن بیشتر نیاز دارد.

۶. صحبت کردن را ادامه دهید.

حتی پس از آنکه همه چیز را به او گفتید، آمادگی داشته باشید که پاسخ‌ها و توضیحات بیشتری برای چند هفته یا حتی ماه‌ها به او بدهید. اطمینان حاصل کنید که فرزند شما می‌داند که شما در هر زمان برای پرسش‌های در مورد طلاق آماده هستید، حتی اگر آنچه شما واقعاً می‌خواهید این است که درباره آن صحبت نکنید، با روی گشاده باید به سؤالات کودک خود جواب دهید.

پیشنهاد مشاور: ۱۱ اثرات مثبت طلاق برای کودکان

سؤالات معمول کودک درباره طلاق

  • طلاق چیست؟ «طلاق به این معنی است که مامان و بابا دیگر با هم زندگی نخواهند کرد. اما ما همیشه پدر و مادر تو هستیم و همیشه تو را دوست خواهیم داشت.» به‌آرامی سعی کنید بفهمید که فرزندان به‌طورکلی درباره طلاق چه باوری داشته و چه می‌داند این امر به شما در درک مفاهیمی که فرزندان شما درباره طلاق دارند.
  •  چرا شما دارید طلاق می‌گیرید؟ جزئیات زیادی را بیان نکنید و تأکید بر “ما” را حفظ کنید.
  •  اگر دلم برای مامان یا بابا تنگ شد چی؟ فرزند شما احتمالاً راحت نخواهد بود (مگر اینکه همسر شما بدرفتار باشد یا در خانه دعوای زیادی باشد). رنجیده نشوید اگر او برای نبود همسرتان ناراحت می‌شوند، و اجازه دهید ناراحتی خودش را تخلیه کند. به او بگویید من می‌دانم که تو ناراحت، و مامان هم دلتنگ تو خواهد شد. حتی اگر او را زیاد نمی‌بینی، ولی می‌توانی با او هر روز صحبت کنی. او خیلی دور نیست. تو در خانه او یک‌تخت ویژه داری و هر هفته او را می‌بینی.
  •  من کجا می‌خوابم؟ در این سن، فرزند شما سؤالات زیادی در مورد چگونگی تأثیر طلاق بر زندگی روزمره‌اش خواهد داشت: “آیا هنوز هم به مدرسهٔ خودم می‌روم؟ “چه کسی من را به کلاس ژیمناستیک می‌رساند؟ این موارد ممکن است برای شما بی‌اهمیت باشد، اما نگرانی بسیار جدی برای او هستند، بنابراین به جزئیات بپردازید: تو هنوز هم در خانه‌مان در اینجا زندگی می‌کنی. در خانه جدید مامان نیز اتاق‌خواب خاص خود را داری.
  •  کی از مامان مراقبت می کنه؟ فرزند شما ممکن است در مورد همسرتان که در حال ترک خانه است، نگران باشد. به فرزندتان اطمینان دهید که همسر سابق شما حالش خوب خواهد بود.

 

 

منبع : صحبت با کودکان در مورد طلاق

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

مواد مخدر، عوارض، علائم و نحوه درمان

امروزه در میان افراد جامعه مصرف مواد مخدر به حد زیادی افزایش یافته است و افراد آگاهی های لازم را در این زمینه ندارند و به همین دلیل برای آن که از اعتیاد خود و فرزندشان پیشگیری نمایند باید اطلاعات خود را در این خصوص افزایش دهند.

بسیاری از افراد بر این باورند که مواد اعتیاد آور، مخدر می باشند اما مواد مخدر گروه خاصی هستند که اعتیاد آورند. این مواد از خشخاش به دست می آیند که آن ها را به نام افیون و شبه افیون می شناسند.

هنگامی که این مواد استفاده می شود در فرد احساساتی مانند بی حسی، کرختی، تسکین درد و خواب آلودگی ایجاد می کند و فردی که به مواد مخدر اعتیاد پیدا می کند دچار وابستگی جسمی و روانی شده و به همین دلیل ترک آن به تنهایی امکان پذیر نمی باشد و باید از متخصص کمک بگیرد.

در ادامه این مقاله به بررسی و معرفی مواد افیونی و شبه افیونی، عوارض مصرف، علائم و نشانه های وابستگی به مواد مخدر می پردازیم تا در این زمینه اطلاعات شما افزایش یابد.

مواد مخدر در تعریف عمومی و تخصصی

در تعریف عمومی، مردم به همه موادی که وابستگی جسمی و روانی به وجود می آورند و به عبارتی باعث می شوند تا فرد به آن مواد اعتیاد پیدا کند. بر اساس تعریف تریاک، شیشه، هروئین، ماریجوانا، حشیش، مواد توهم زا و الکل همگی مواد مخدر می باشند.

اما در اصطلاح تخصصی و دارو شناسی مواد مخدر تعریف نوع دیگری تعریف می شود و متخصصان به مواد افیونی که به صورت طبیعی از گیاه خشخاش به دست آمده باشد یا به صورت صنعتی در آزمایشگاه ایجاد شده باشد، مخدر می گویند. که از آن می توان به تریاک، شیره، سوخته، هروئین، ترامادول و متادون اشاره کرد.

در این مقاله منظور از مواد مخدر افیون ها و شبه افیون ها می باشند.

مواد مخدر افیونی و شبه افیونی

موادی که از خشخاش به دست می آیند به عنوان مواد مخدر شناخته می شوند و ماده ی اصلی همه این مخدر ها مورفین می باشد. و میزان خلوص و مقدار مورفین در این مواد متفاوت است و به همین دلیل هر مواد علائم و نشانه های متفاوتی دارند، انواع مواد مخدر عبارت اند از هروئین، تریاک، شیره و غیره که هر کدام درصدهایی متفاوتی از مورفین را دارند.

به طور کلی مواد مخدر به دو دسته تقسیم بندی می شوند که عبارت اند از:

  1. افیون ها: موادی که به عنوان افیون ها شناخته می شوند مستقیما از گیاه خشخاش به دست می آیند و در تولید آن ها مواد صنعتی هیچ نقشی ندارد و نمونه هایی از آن ها عبارت اند از مورفین، تریاک و شیره.
  2. شبه افیون ها: از ترکیب مواد صنعتی با مواد مخدر شبه افیون ها به دست می آیند که می توان به مواردی مانند هروئین، متادون، ترامادول، بوپرونورفین یا ب ۲ و قرض دراگون نام برد.

مواد مخدر افیونی

یکی از دسته های مواد مخدر، افیون هایی هستند که از خشخاش به دست می آیند که در زیر نمونه هایی از آن را شرح داده ایم:

  1. تریاک

تریاک ماده ای قهوه ای رنگ می باشد که از گل گیاه خشخاش به دست می آید رنگ این ماده به نوع و منطقه کشت آن بستگی دارد و میزان رنگ آن از قهوه ای روشن تا تیره متغیر می باشد و در تریاک مورفین وجود دارد و میزان مورفین آن ۱۰ الی ۱۶ درصد می باشد.

رایج ترین شیوه ای که تریاک را مورد استفاده قرار می دهند به صورت کشیدنی ( تدخینی) می باشد، در ایران بیشتر با استفاده از وافور، سیخ و سنجاق تریاک را می سوزانند و به وسیله یک جسم لوله ای دود آن را وارد سیستم تنفسی می کنند.

  1. شیره

به سوخته و غلیظ شده تریاک شیره می گویند، شیره نسبت به تریاک قوی تر می باشد و به همین دلیل ترک کردن آن سخت تر خواهد بود، ابراز شیره کشی به صورت نگاری می باشد اما به وسیله سیخ و سنجاق، خوراکی یا حل کردن در نوشیدنی ها و مایعات مورد استفاده قرار می گیرد.

اطلاعات بیشتر در مورد ترک شیره

  1. مورفین

به صورت طبیعی از گیاه خشخاش می توان به مورفین رسید این ماده بسیار مفید می باشد و برای این که شدت درد های جسمانی کمتر شود از آن استفاده می کنند، مورفین خاصیت آرام بخشی دارد و به همین دلیل توسط بسیاری از افراد مورد سوء استفاده قرار می گیرد اگر مورفین به صورت سرخود و یا بدون توجه به دستور پزشک مورد استفاده قرار گیرد با عوارض و آسیب های بسیاری همراه خواهد بود و مانند مواد مخدر وابستگی ایجاد می کند.

 

 

منبع : مواد مخدر را حرفه ای تشخیص دهیم

 
  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

آموزش دستشویی رفتن به کودکان، آموزش دستشویی رفتن کودک دو ساله یک مرحله مهم برای کودکان و همینطور والدین است. راز گذر از از این مرحله چیست؟ وقت گذاشتن و صبوری به خرج دادن.

موفقیت در آموزش دستشویی رفتن به کودکان منوط به آمادگی جسمی و هیجانی می باشد و وابسته به سن خاصی نیست. بسیاری از کودکان از سن ۲سالگی علاقه مند به آموزش توالت رفتن می باشند در حالی که برخی دیگر تا سن دو و نیم سالگی یا حتی بیشتر آمادگی ندارند درحالی که عجله ای هم در آن نیست. اگر شما خیلی زود آموزش توالت رفتن را شروع کنید ممکن است آموزش و درک توالت رفتن بسیار زمان بر باشد.

 

سن دستشویی رفتن کودک

دستشویی رفتن کودک به نقاط عطف فیزیکی، رشدی و رفتاری بستگی دارد، نه سن. سن دستشویی رفتن کودک نی نی سایت؟

کودکان ممکن است در ۱۸ تا ۲۴ ماهگی یاد بگیرند که از دستشویی استفاده کنند و به والدین خود بگویند که نیاز به دستشویی دارند. با این حال، کودکان دیگر به دلیل تاخیر در رشد و رفتار ممکن است بسیار دیر تر حتی تا سن چهار سالگی نیاز خود به دستشویی رفتن را عنوان نکنند، اما عجله ای نیست. اگر خیلی زود شروع کنید به فرزند خود آسیب وارد می کنید.

برای اینکه متوجه شوید آیا فرزندتان آماده است، از خود سؤالات  زیر را بپرسید:

  • آیا کودک نیاز به دستشویی رفتن را از طریق عبارات، بیانات یا حرکات چهره ای به شما می گوید؟
  • آیا کودک قادر است دوساعت یا بیشتر در روز خودش را خیس نکند؟
  • آیا کودک درمورد پوشک خشک یا خیس شکایت می کند؟
  • آیا کودک می تواند به تنهایی شلوارش را پایین و دوباره بالا بکشد؟
  • آیا شما می تواند روی صندلی نشسته و سپس از روی آن بلند شود؟

اگر پاسخ شما بیشتر بله است، کودک آماده آموزش توالت رفتن است اما چگونه باید به او آموزش دهید؟

 

منبع : آموزش دستشویی رفتن به کودکان

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

 

مادران جوان، کارهایی که برای نوزاد باید انجام داد. همچنان که نوزاد متولد می شود مادر جوان به عنوان اولین موجود و تنها تامین کننده نیازهای وی شناخته می شود. بنابراین تعامل سالم و سلامت هر دو برای هر دو طرف ضروری است.

کودک تازه به دنیا آمده با سرعت زیادی در حال تغییر است و ارتباط برقرار کردن با کودک و نیازهای وی، گاهی برای مادران تبدیل به چالشی بزرگ می شود.

 
 

راهنمای روانشناختی برای مادران جوان

بنابراین تعامل سالم و سلامت هر دو برای هر دو طرف ضروری است.

کودک تازه به دنیا آمده با سرعت زیادی در حال تغییر است و ارتباط برقرار کردن با کودک و نیازهای وی، گاهی برای مادران تبدیل به چالشی بزرگ می شود.

ما در این مقاله سعی کردیم لیستی از کارهایی که برای نوزاد باید انجام داد در مورد خود و کودک نوزادشان در نظر بگیرند را تهیه کنیم، که در ادامه آورده شده است.

۱. اولین لبخند و خندیدن نوزاد نزدیک است!

کودکان لبخند زدن و خندیدن را بسیار زودتر از آنچه والدین انتظار دارند شروع می کنند!

اولین لبخندها را در ماه اول یا دوم ابراز می کنند، در حالیکه خندیدن در ماههای دوم تا پنجم شروع می شوند.

نیازی نیست که حتما مثل یک کمدین باشید تا کودک را بخندانید.

به نقل از دکتر کسپر آدیمان، استاد دانشگاه بیرکبک لندن:

خندیدن ناشی از کارهایی که والدین انجام می دهند نیست. بلکه، راز بیشتر خنداندن نوزاد اینست که بیشتر به او توجه نشان دهید.

خندیدن برای کودک وسیله ای است که با کمک آن می تواند شما را بیشتر در کنار خود نگه دارند و بنابراین بیشتر می توانند در مورد شما بدانند.

نکته: با کودک در تماس باشید و با پاسخدهی به لبخندهایش به او پاداش دهید.

۲. از خود مراقبت کنید:

حدود ۱۵ درصد مادرانی که به تازگی صاحب کودک شده‌اند، و همچنین برخی پدران، مشکلات مرتبط با سلامت روان را قبل یا بعد از تولد کودک تجربه می کنند.

متخصصان می گویند واجب است که والدین در مورد نشانه ها و ریسک های احتمالی اطلاعات کافی را کسب کنند.

برخی مادران به دنبال کمک متخصصان نمی‌روند، زیرا می ترسند که به عنوان “مادران جوان بد” شناخته شوند.

درخواست کمک برای بهبود حیاتی است، و این بدین معنیست که شما مادران جوان خوبی هستید.

اگر قبل یا بعد از تولد کودک احساس کسالت روانی دارید مشکل یا اشتباه شما نیست، و با راهنمایی و کمک بهبود می یابید.

نکته: بیشتر مطالعه کنید، کمک بگیرید و مراقب خود باشید.

۳. حفظ زندگی اجتماعی مادران جوان مهم است

متخصصان بر اهمیت حمایت اجتماعی برای مادران جوان تاکید دارند.

شواهد نشان می دهند نوع حمایتی که زنان نیاز دارند در مراحل مختلف بارداری تغییر می کند.

بعد از تولد نیز این نیاز هم چنان ادامه دارد.

بهترین راه، استفاده از متخصصان، مقالات معتبر و شرکت در کلاس های مادر-کودک است که مادران با نیازهای مشابه حضور دارند.

شرکت در این دسته از فعالیت ها می تواند اعتماد به نفس مادر را افزایش دهد.

نکته: از منابع معتبر و افراد متخصص استفاده کنید، و با مادران دیگر در تعامل باشید.

 

 

منبع : راهنمای مادران جوان| کارهایی که برای نوزاد باید انجام داد

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

 

قصه شب برای کودکان هشت ساله، قصه برای کودکان دبستانی، قصه شب آموزنده، قصه های آرامبخش کودکانه،قصه برای شب کودکان ۹ساله همه در این مقله آورده شده است. قصه های کودکانه برای خواب شب که در این مقاله آورده شده است از بهترین راه ها برای کاهش استرس کودک پیش از خواب می باشد. برای داستان های بیش تر مقالات دیگر ما را از دست ندهید.

 
 

قصه برای کودکان دبستانی

نکات روانشناسی و تربیتی داستان که مورد نیاز کودک ۸ ساله است:

  • تشویق به کار گروهی
  • شناخت بیش تر جایگاه خود در جهان
  • شروع به تفکر در مورد آینده

داستان۱: کفش نو علی

مریم و علی هردو ۸ سالشونه و بچه های شجاع و مهربونی هستند. پدر و مادر اون باهم همسایه هستند و مریم و علی بعد از انجام تکالیف و کمک به پدر و مادرشون به حیاط آپارتمان می روند و باهم بازی می کنند.

یک روز، علی کفش نو خریده بود و نمی تونست بندهاش رو ببنده و با بندهای باز رفت پایین که بازی کنه، چند دقیقه که گذشت بند زیر پاش گیر کرد و افتاد. مریم که از مادرش یاد گرفته بود بند کفشش رو ببنده سریع به کمک علی رفت و به اون یاد داد که چجوری بند کفشش رو ببنده تا زمین نخوره.

اونا به بازیشون ادامه دادند اما مریم هرکاری می کرد نمی تونست توپ را داخل سبد پرت کنه، برای همین خیلی ناراحت بود علی که ناراحتی مریم رو دید به مریم یاد داد چجوری توپ پرتاب کنه و مریم هم کلی توپ داخل سبد پرت کرد.

مامان مریم صداشون زد و ازشون خواست که مثل یک تیم با هم همکاری کنند و نذری ها را پخش کنند. علی سینی رو گرفت و مریم زنگ همسایه ها را می زد و آش ها رو تقسیم می کرد. مریم گفت که علی چون تو بودی من تونستم زودتر نذری ها رو پخش کنم و حالا زودتر می تونیم بریم بازی کنیم.

اون روز روزی خیلی خوبی برای علی  و مریم بود و هردو بهم کمک کردند، علی یاد گرفت چجوری بند کفشش رو ببنده و مریم یاد گرفت که توپ را داخل سبد بندازه. از طرفی اونا فهمیدن که با کار گروهی و تیمی می تونن کارها رو سریع تر و بهتر انجام دهند.

داستان ۲: لک لک و خرچنگ

روزی روزگاری در کنار چشمه ای لک لکی زندگی می کرد و همیشه تعداد زیادی ماهی میخورد و سیر بود اما با بالا رفتن سن به مرور شکار کم تری داشت و گرسنه می ماند. برای همین تصمیم گرفت تا کاری کند. این بار کنار رودخانه ایستاد اما شکار نکرد به مرور ماهی ها و خرچنگ ها از او پرسیدند که چه شده است؟

لک لک به ماهی ها گفت که از انسان ها شنیده است که قرار است آن چشمه قرار است خشک شود و به ماهی ها و خرچنگ ها پیشنهاد داد که آن ها را با منقار خود به دریاچه ای که در نزدیکی دیده است منتقل کند تا زنده بمانند. هر بار لک لک بر میگشت و به ماهی ها میگفت که دوستانشان در جایی امن خوشحال منتظر آن ها هستند تا زمانی که نوبت به آخرین خرچنگ رسید. هنگامی که آخرین خرچنگ در منقار لک لک بود متوجه شد که زیر پایشان خبری از دریاچه نیست. هنگامی که از لک لک پرسید که کجا می روند لک لک به زیر پایشان اشاره کرد و خرچنگ انبوهی استخان ماهی مشاهده کرد.

در این هنگام خرجنگ که متوجچه نیت  لک لک شده بود با پنجه های تیزش گردن لک لک را چنگ گرفت و هر دو به زمین افتادند. خرچنگ به دلیل گوست محکمی که داشت زنده ماند و راه خود را به چشمه پیدا کرد.

نتبجه گیری: این داستان به کودکان کمک می کند تا به هرکسی اعتماد نکنند و همیشه از هوش خود کمک بگیرند.

داستان ۳: قدرت اتحاد

روزی از روزها کبوتر دانایی بود که بسیار عاقل بود و تمام کبوترهای دیگر به او احترام می گذاشتند. روزی کبوترها در حال گشتن دانه های برنج زیادی دیدند و به سمت آن رفتند. و ناگهان همه در تار صیاد گیر کردند. پرنده دانا از روی شاخه درخت متوجه این اتفاق شد.

کبوترها گریه می کردند و ناراحت نبودند که ناگهان صدای کبوتر دانا را شنیدند: تور را به سمت خودتان نکشید و به جای آن همه باهم پرواز کنید. کبوترها همزمان شروع به پر زدن کردن و تور را با خود بلند کردند. کبوتر خردمند نزد موش رفت و از او خواست تا با دندان های تیز خود تور را پاره کند و در نهایت پرنده ها آزاد شدند.

نتیجه اخلافی: اهمیت کار اخلافی

 

منبع : قصه شب برای کودکان هشت ساله 

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

 

صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران چه عواقبی دارد؟

حرف زدن درباره رابطه جنسی با دیگران یکی از رفتارهایی می باشد که در صورتی که یکی از زوجین آن را انجام دهد به آسیب های زیادی منجر می شود، به همین دلیل بسیاری از متخصصان به زوجین توصیه می کنند تا در مورد مسائل زناشویی شان با دیگران صحبت نکنند، زیرا در این شرایط فرد احساس امنیت نمی کند و حریم شخصی اش خدشه دار می شود.

در این خصوص بهترین راه برای حل مشکل جنسی و زناشویی کمک گرفتن از فرد متخصص می باشد در صورتی که این موضوع برای شما و همسرتان دردسر ساز شده است.

این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید زیرا در آن توضیحات بیشتری در این مورد بیان شده و مطالعه آن می تواند برای شما مفید باشد هم چنین در جلسات مشاوره خانواده می توانید چنین مسائلی را مطرح نمایید.

صحبت درباره رابطه زناشویی با دیگران: چرا این کار را می کنند؟

صحبت کردن افراد در مورد مسائل جنسی و زناشویی با دیگران ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد برای مثال افرادی که در اولین رابطه جنسی شان مشکلات مختلفی دارند و نمی دانند برای حل آن باید چه کارهایی را انجام دهند به همین خاطر مشکلشان را با خانواده و دوستان مطرح می کنند تا با استفاده از تجربیات دیگران مشکلشان را حل نمایند.

اگرچه این راه حل مناسب به نظر نمی آید زیرا از این طریق به حریم شخصی زندگی تان صدمه وارد می کنید و ممکن است از این افراد راه حل های نا مناسب و غیر تخصصی دریافت کنید که عمل کردن به آن ها ممکن است به رابطه شما آسیب وارد کند.

برای این که مشکل جنسی تان را حل کنید باید از مشاور و متخصص کمک بگیرید مراجعه به روانشناس و دریافت خدمات مشاوره جنسی می تواند مفید باشد و در این خصوص به شما کمک بسیاری کند.

علاوه بر این برخی از افراد به خاطر صمیمیتی که با دوستان و افراد خانواده شان دارند این کار را انجام می دهند و به آن عادت دارند بدون آن که به مشکلات و تبعات آن فکر کنند.

حرف زدن درباره رابطه جنسی با دیگران چه تبعاتی دارد؟

به عنوان مثال مسأله خجالت زنان از رابطه جنسی را در نظر بگیرید با چه افرادی می تواند درباره این موضوع حرف زد؟ رابطه جنسی شما و همسرتان یکی از خصوصی ترین جنبه های زندگی مشترک تان می باشد و در این خصوص باید در مورد خصوصی ترین امیال و نیازهای یکدیگر با یکدیگر حرف بزنید.

برای این که هر دو شما در این زمینه موفق باشید باید اعتمادی پایدار میان شما و همسرتان شکل گیرد و زمانی که این مسائل را با دیگران در میان می گذارید احترام به حریم خصوصی همسرتان را نادیده می گیرید و به آن توجهی ندارید در نتیجه اعتماد میان شما شکسته شده و از بین می رود و نمی توانید در مورد خصوصی ترین موضوع زندگی تان با یکدیگر راحت باشید.

منبع : عواقب باورنکردنی صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران

 
  • kiimiya asadi