کیمیا اسدی

خانواده,سرگرمی,ازدواج

کیمیا اسدی

خانواده,سرگرمی,ازدواج

خانواده,سرگرمی,ازدواج

۸ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

علائم مصرف ناس چیست؟

ناس ماده مخدری است که از برگ تنباکو تولید می شود و جوانان از آن به عنوان جایگزین سیگار استفاده می کنند و ترغیب به مصرف ناس می شوند، این ماده عوارض های شدید اجتماعی، جسمی و روانی دارد و فرد مصرف کننده با آسیب هایی رو به رو می شود، از اصلی ترین دلیلی که مانع ترک از اعتیاد می شود می توان به وابستگی های روحی و روانی اشاره نمود.

متخصصان بهداشت و روان برای این که آسیب های ناشی از اعتیاد به این مواد را کاهش دهند سعی دارند تا عوارض و نشانه های اعتیاد به ناس را به افراد بشناسند و اگاهی های لازم را در اختیار افراد جامعه قرار دهند، در این مقاله در مورد علائم و نشانه های اعتیاد به ناس مواردی را بیان می کنیم و در مورد روش های ترک آن صحبت خواهیم کرد.

ناس چیست؟

ناس یا نسوار یک نوع مواد مخدر سبزرنگی می باشد که در دسته مواد اعتیاد آور قرار دارد این ماده از برگ خشک شده تنباکو در سایه ساخته می شود و در بعضی از مناطق ایران به رنگ قهوه ای می باشد که در اصلاح به آن تمباک می گویند.

مرکز اصلی تولید کننده آن در کشور افغانستان قرار دارد، ناس رنگ و بوی بسیار تندی دارد و امروزه برای ترغیب به مصرف از مواد طعم دهنده و خوشبو کننده های مختلف ترکیب می کنند.

طریقه استفاده از ناس به شکل جویدنی و مکیدنی می باشد که فرد زمانی که به او حالت خوشی دست داد از دهانش بیرون می آورد، اخیرا ماده جدیدی به نام پان پراگ وارد کشور شده است که به طور مختصر به آن پان می گویند این ماده را با عنوان های دیگری مانند ناس خارجی و یا ملوان زبل به شکل های آدامس، پاستیل و خوشبو کننده دهان در بازار کشور به فروش می رسد و عوارض این ماده مشابه نسوار می باشد.

علائم مصرف ناس

ناس نوعی از مواد مخدر می باشد که فرد با مصرف آن توان کاری او افزایش می یابد، شخصی که نسوار مصرف می کند دچار توهم، هذیان و یا خطر روان پریشی نمی شود و تنها عامل تحرک و سرخوشی محسوب می شود، ناس باعث قرمز شدن آب دهان می شود و به واسطه افزایش میزان ترشح بزاق فرد مجبور می شود تا در دفعات زیاد محتویات دهانش را بیرون بریزد.

عوارض اعتیاد به ناس

آهک موجود در نسوار باعث می شود تا به واسطه اثر خوردگی، آسیب شدید بافتی در دهان ایجاد شود و باعث پوسیدگی دندان ها و زخم های لثه می شود و در صورتی که این ماده به طور مداوم مصرف شود باعث به وجود آمدن عفونت در دهان می شود و هم چنین بافت های دهانی به صورت مکرر تحریک شده و یکی از عوامل سرطان در حفره های دهانی می باشد.

در این شرایط جذب نیکوتین و سایر سموم و آلودگی ها توسط بافت های آسیب دیده دهانی به شدت زیاد می شود و زمانی که مصرف کننده ها محتویات دهانی شان را بیرون می ریزند باعث انتقال آلودگی های میکروبی و ویروسی در میان افراد به خصوص بیماری های تنفسی به محیط می شود، این مواد ممکن است به انواع میکروب ها، فلزات سنگین مانند سرب و سمومی مانند آرسنیک آلوده باشد.

 
 

عوارض کوتاه مدت

  • سرگیجه
  • سردرد
  • تهوع
  • از دست دادن تعادل حرکتی و رفتاری
  • ایجاد حرکات غیر طبیعی در چشم
  • دندان قروچه
  • اختلال در خواب
  • وابستگی روحی و روانی
  • لرزش
  • تغییرات فشار خون و ضربان قلب

عوارض بلند مدت

  • بی خوابی
  • عدم تعادل رفتاری
  • زودرنجی
  • اختلالات تمرکز
  • اختلالات رفتاری
  • تاثیر در مخچه
  • بیماری های دهانی
  • افزایش فشار خون و سکته قلبی
  • سرطان حنجره
  • اختلالات و سرطان روده بزرگ و نارسایی های کلیوی
  • سرطان لثه

باورهای غلط درباره ناس

برخی از افراد بر این باور هستند که ناس از سیگار کم خطرتر می باشد ولی بر اساس مشاهدات و تجربیات انجام شده ناس نوعی مواد محرک می باشد که تاثیرات مخربی بر روی سیستم ادرارکی و روانی فرد بر جای می گذارد و این مسئله باعث می شود تاثیرات شدید و خطرناک برای فرد داشته باشد و وابستگی ناشی از آن باید برطرف شود و رفع آن از طریق تقویت وضعیت روانی می باشد که توسط روانشناس و روانپزشک انجام می شود، اما در بعضی موارد عوارض مصرف ناس به تدریج و در بلندمدت نشان داده می شود و بسیاری از افراد آن را جدی نمی گیرند.

آیا ناس تست اعتیاد را مثبت می کند؟

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که آیا ناس تست اعتیاد را مثبت می کند یا خیر، توجه داشته باشید که پاسخ به این سوال به ماده مصرف و میزان آن بستگی دارد و تست اعتیاد در زمان استخدام و ازدواج انجام می شود و در صورتی که پاسخ تست منفی باشد اثرات ماده به تدریج نشان داده می شود و دور زدن آزمایش تاثیری نخواهد داشت.

منبع : علائم ناس | نشانه ها و عوارض و ترک اعتیاد به ناس

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

 

یکی از مهم ترین دغدغه های والدین تربیت فرزندان موفق می باشد، کدام پدر و مادری هست که دلش نخواهد فرزندش آینده ای سرشار از موفقیت و خوشبختی داشته باشد؟ موفقیت فرزندان با اصول تربیتی والدین رابطه مستقیمی دارد، همه افراد دوست دارند تا فرزندانشان فوق العاده باشند و هر کدام از آن ها با توجه به اصول خود، راه و روش صحیحی برای تربیت فرزندشان در نظر می گیرند.

والدین با توجه به شرایطشان و تجربه و دانش قبلی تصمیم می گیرند که چه راهی را برای تربیت فرزندشان در نظر بگیرند و فرزند موفق و کاملی داشته باشند، برخی از مهارت ها یادگیری آن ها بسیار مهم می باشد و باید به کودکان آموزش داده شود و این مهارت ها پایه ای برای موفقیت در آینده آن ها به حساب می آید.

در این مقاله در مورد تربیت فرزندان موفق مطالبی را بیان می کنیم و در این خصوص اگر با مساله ای رو به رو شده اید می توانید از مشاور خانواده و کودک کمک بگیرید.

تربیت فرزندان موفق، والدین موفق چه می کنند؟

تربیت فرزندان موفق همانند سرمایه گذاری برای آینده می باشد، ممکن است والدین در این خصوص سوالات و ابهامات زیادی داشته باشند به عنوان مثال از چه سنی می توان تربیت کودکان را آغاز کرد؟

تربیت فرزندان موفق باعث می شوند تا والدین در آینده ارتباط صحیح و خوبی با فرزندشان داشته باشند و فرزندانی متعهد و سالم به جامعه تحویل دهند در این صورت والدین ارتباط قوی و عمیقی با فرزندشان خواهند داشت و تلاش می کنند تا نیازهای آن ها را به خوبی بشناسند، والدین از نیاز های فرزندشان به خوبی حمایت می کنند و سعی می کنند در رسیدن به اهدافشان به آن ها کمک کنند هم چنین والدین در صورتی که نیاز باشد از تنبیه کردن کودکان کوتاهی نمی کنند، انجام برخی از کارها در موفق بودن فرزندان تاثیر بسیاری دارد.

در ادامه این مقاله به بررسی این راه ها می پردازیم و والدین موفق می توانند فرزندانی موفق داشته باشند و به درستی آن ها را تربیت نمایند در زیر مواردی از ویژگی های والدین موفق ذکر شده است که عبارت اند از:

  • به مهرورزی به فرزندان و ارتباط حسی و فیزیکی بسیار اهمیت می دهند.
  • در قوانین و مقررات تربیتی خانواده ثبات دارند.
  • خودشان رفتار درستی دارند و تنها حرف نمی زنند.
  • موفق بودن را تمرین می کنند و به فرزندان نشان می دهند.
  • سلامتی و نشاط فرزندان برای آن ها مهم می باشد.

راه های تربیت فرزندان موفق

والدین موفق به والدینی گفته می شود که به یادگیری مهارت های فرزندپروری و سبک های فرزندپروری اهمیت می کنند و آن ها را یاد می گیرند، توجه داشته باشید که تربیت فرزند کاری تخصصی می باشد، به همین دلیل در مورد مسائل چالش بر انگیزی که در خانواده دارند باید از مشاور متخصص کمک بگیرند، در این مقاله اصول تربیتی را در نظر می گیریم که آن ها را به عنوان پایه و اساس موفقیت کودکان شما در آینده به حساب می آوریم.

اهمیت دادن به نقش فرزندان

یکی از مهم ترین اصول تربیتی، اهمیت دادن به نقش فرزندان و جایگاه آن ها در محیط خانواده می باشد کودکان در ابتدا توانایی این را ندارند که جایگاه خود را در خانواده شان به اثبات رسانند و نقش فرزندان باید توسط پدر و مادر تقویت شود، والدین باید به فرزندشان اهمیت دهند و به نظر و عقیده آن ها احترام بگذارند و همچنین در گرفتن تصمیم های کوچک که مربوط به خود و خانواده شان می باشند فرزندشان را سهیم کنند، کودکان باید باور داشته باشند که در خانواده اهمیت بسیاری دارند و به نقش آن ها در خانواده اهمیت بسیاری داده می شود.

تربیت فرزندان موفق

تربیت فرزندان، افزایش تمرکز

کودکان دوست دارند به فعالیت مورد علاقه شان بپردازند و والدین در صورتی که زمینه های علاقه مندی کودک را شناختند می توانند تمرکز آن ها را در آن زمینه تقویت نمایند، به طور مثال اگر فرزندتان به نوشتن و نقاشی کشیدن علاقه مند می باشند می توانید وسایل مورد نیاز مثل تخته وایت برد یا بوم نقاشی را برای او تهیه نمایید تا با علاقه و تمرکز بیشتری، فعالیت های مورد علاقه اش را انجام دهد، این کارها باعث افزایش تمرکز در کودکان می شود و در این زمینه کمک بسیاری به یادگیری مهارت آن ها می شود.

تربیت فرزندان موفق، اعتماد به نفس و خوداتکایی

روانشناسان کودک روش های موثری را برای تقویت اعتماد به نفس فرزندان در نظر می گیرند و در اختیار والدین قرار می دهند، در صورتی که فرزندان یاد بگیرند که کارهایشان را به درستی انجام دهند و تا حد زیادی استقلال داشته باشند اعتماد به نفس و خوداتکایی آن ها زیاد می شود و راحت تر وارد اجتماع و جامعه می شوند، هم چنین به راحتی می توانند با محیط اطرافشان در تعامل باشند و موفقیت بیشتری را کسب کنند، زمانی که اعتماد به نفس کودکان افزایش یابد روی پای خودشان می ایستند و وابستگی کمتری نسبت به والدینشان خواهند داشت.

به طور مثال به فرزندتان اجازه دهید خودش لباس هایش را بپوشد و بند کفش هایش را ببندد، در صورتی که کاری را با خطا و اشتباه انجام می دهد او را مورد سرزنش و تحقیر قرار ندهید و اجازه دهید تا مسائل را به تدریج یاد بگیرد در این صورت اعتماد به نفس بیشتری خواهد داشت، در صورتی که به این نکات تربیتی حساس باشید کودکتان رشد و پیشرفت بهتری خواهد داشت و از سلامت جسمی و روانی خوبی برخوردار خواهد بود.

ارتباط با دیگران و عضو تیم بودن

کودکان باید یاد بگیرند که عضو تیم های مشخصی باشند و رفتار در گروه را تمرین کنند، کودکان خیلی زود وارد اجتماع می شوند اما باید والدین، به خوبی فرزندانشان را تربیت کنند تا فرزندشان برخوردی درست با دیگران داشته باشد و در رفتاری های گروهی به خوبی عمل کنند، هم چنین والدین باید فرزندشان را تشویق کنند تا وارد تیم شوند و در مورد وظایف و مسئولیت هایشان به آن ها هشدار دهند، باید این نکته را در نظر بگیرید که آموزش های فرزندتان در مقابل دوستانش نباشد و هرگز او را با دوستانش مقایسه نکنید، در صورتی که فرزندتان بیش از اندازه درون گراست و از جمع می گریزد حتما این مسئله را با روانشناس خانواده در میان بگذارید.

منبع : تربیت فرزندان موفق، چگونه فرزندان موفقی داشته باشیم؟

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

 

تقسیم وظایف در خانه چگونه است؟ آیا شوهر خوب کارهای تعمیر خانه را انجام می دهد و همسر خوب لباس های کثیف را می شوید؟ یا برعکس. زن باید کار خانه کند و مرد باید خارج خانه کند؟ این باور مخرب زمانی به وجود می آید که از همسر خود توقع داریم که تمام کارهای خانه را انجام بدهد یا از شوهر خود توقع داریم که تمام کارهای تعمیرات و کارهای بیرون را انجام دهد

تقسیم وظایف در خانه

این باورها مخرب زناشویی معمولا از تعصبات قدیمی ناشی می شوند که بین نقش زن و مرد در خانه خط قرمزی می کشد وآن ها را از یکدیگر جدا می کند. متاسفانه افراد زیادی باور دارند که کسانی که به این وظایف عمل نمی کنند به تعهدات زناشویی خود پایبند نیستند.

امروزه بحث ها و کانون های زیادی برای برابری حقوق و از بین بردن تصورات جنسی اشتباه به وجود آمده است با این وجود هنوز هم تعداد زیادی از زنان و مردان این فرمول نادرست را در زندگی شخصی خود به کار می برند.

شاید به نظر برسد که این تعصبات صدمه ای به رابطه افراد نمی زند و اهمیتی ندارد. اگر اینگونه فکر می کنید بهتر است مثال های زیر را مطالعه کنید.

تقسیم کار خانه بین زن و شوهر

سینا یک وکیل 36 ساله موفق بود که برای کمک به زندگی مشترکش با همسرش پیش من آمده بوند. سینا به شدت در کارهای فنی مهارت داشت و می توانست هر چیزی را تعمیر کند، او و همسرش شیوا در یک خانه بزرگ و مجلل زندگی می کردند که به دلایلی در سقف آن شکاف به وجود آمده بود و مجبور بودند زیر آن ظرفی بگذارند تا آب به فرش های با ارزششان آسیب نزند، درخت های خانه هم نیاز به هرس داشت ولی سینا اجازه نمی داد تا به کسی برای این کارها پول بدهند از طرفی هم به شدت مشغول کارش بود و وقتی برای این کار ها پیدا نمی کرد.

من به سینا یک ماه وقت دادم تا به این کارها رسیدگی کند اما اگر نتوانست یا وقت نکرد باید با شرکت خدماتی تماس بگیرد و از او خواستم تا روی یک برگه این را بنویسد و امضا کند. 

پس از یک ماه سینا فقط توانست سقف خانه را درست کند و شیوا هم برای هرس درختان با شرکت خدماتی تماس گرفت.

تقسیم وظایف در خانه  نظافت کردن با مرد و تعمیر وسایل با زن؟

این کار باعث نشد که سینا دیگر تصمیم به انجام کارهای خانه نگیرد برعکس باعث شده بود که به انجام کارها بیش تر ترغیب شود.

تقسیم وظایف در زندگی مشترک

شایان و سیما دو سال پیش برای مشکل خود به من مراجعه کردند، شایان در محل کار خود مسئول کارهای زیادی بود و از انجام دادن کارش لذت می برد. 

سیما هم معلم بود و ساعات زیادی را به تدریس می گذراند.

 پس از این که آن ها بچه دار شدند سیما تصمیم گرفت که کار خود را رها کند و به تربیت کودک خود بپردازد تا مادر خوبی باشد. به نظر او شوهر خوب کسی نبود که اخر هفته ها را به تفریح بپردازد، درحالی که شایان پس از یک هفته کار سنگین تنها می خواست اندکی استراحت کند.

برخلاف مورد قبلی شایان علاقه داشت تا کسی را برای کارهای خانه استخدام کند ولی همسرش مخالفت می کرد و می گفت که یک مرد خوب باید خودش به کارهای خانه رسیدکی کند.

من تلاش زیادی کردم ولی سیما به هیچ عنوان قانع نمیشد که دست از افکار قدیمی خود بردارد او از کارهای شایان ایراد می گرفت و وقتی من به او گفتم که کارها را خودش انجام دهد گفت که این کارها وظیفه مرد است نه زن.

متاسفانه من نتوانستم پیشرفتی با این زوج داشته باشم و هنوز هم با این مشکلات سر و کله می زنند.

منبع : تقسیم وظایف در خانه | نظافت کردن با مرد و تعمیر وسایل با زن؟

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

 

تاثیر خودشناسی در ازدواج چقدر است؟ + نکات اساسی

تاثیر خودشناسی و خودآگاهی در ازدواج موفق چقدر می باشد؟ خودشناسی بسیار مهم می باشد و در تمام ابعاد زندگی به ویژگی در امر ازدواج از اهمیت بسیاری برخوردار است. خودشناسی مجموعه ای از شناخت ها و تصورات واقعی می باشد که افراد نسبت به خودشان دارند.

یکی از عواملی که باعث موفقیت در زندگی مشترک و روابط زناشویی می شود این است که افراد بتوانند یکدیگر را به خوبی بشناسند و درک کنند، اما قبل از این لازم است که برای شناخت همسر و شریک زندگی تان ابتدا شناخت درستی از خودتان به دست آورید.

برای این منظور باید از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید، برای این که آگاهی خود را در مورد اهمیت خودشناسی در ازدواج و راه های افزایش آن بالا ببرید لازم است این مطلب را مورد مطالعه قرار دهید.

تاثیر خودشناسی در ازدواج

از مهم ترین ابعادی که در زندگی هر فردی مهم می باشد خودشناسی در ازدواج است، بسیاری از زوج ها به دلیل عدم شناخت ابعاد مختلف شخصیت خود، علایق و خواسته ها زندگی ناموفق را تجربه کرده اند.

شما در ابتدا باید بدانید که چطور خودتان را دوست داشته باشید و بعد به دنبال شریک زندگی مناسب با معیارهای خود باشید.

بسیاری از افراد از بعد از ازدواج متاسف اند زیرا آن ها معتقدند که اگر خودشناسی بیشتری داشتند می توانستند همسر بهتری را برای خودشان انتخاب کنند.

خودشناسی به شما کمک می کند که علاوه بر شناخت خود دیگران را بهتر بشناسید و روابط با کیفیتی را با آن ها برقرار کنید در این صورت خواهید توانست همسری متناسب با خود، انتخاب نمایید.

خودشناسی چه مسائلی را در بر می گیرد؟

اینکه بدانید زمانی که در مورد خودشناسی و نقش آن در ازدواج صحبت می کنید باید به سراغ کدام حوزه ها بروید تا حدود زیادی با ابعاد قضیه آشنا خواهید شد.

ازدواج کردن مسئله بسیار مهمی می باشد و شما قبل از آن که با این مسئله رو به رو شوید باید آگاهی های لازمی را به دست آورید، برای شناخت خود در ازدواج ۴ عامل زیر را در نظر بگیرید.

  1. تاثیر خودشناسی در ازدواج، میزان هوش خود را بسنجید

یکی از عواملی کمک می کند فرد زندگی مشترک موفقی داشته باشد مسئله هوش است هر کسی باید از میزان هوش خود آگاهی کاملی داشته باشد و آن را برای ازدواج ملاک قرار دهد.

هر پسر و دختری که قصد ازدواج دارند باید از لحاظ فکری و هوشی با یکدیگر تناسب داشته باشند تا بتوانند زندگی موفق تری را تجربه کنند.

  1. سلامت جسمی و روحی

شما در ابتدا باید نسبت به سلامتی خود آگاهی کاملی داشته باشید در صورتی که با مشکلات روحی روانی مثل افسردگی، وسواس فکری عملی و سوء ظن بیش از حد دچار باشید بر روی ازدواج شما و طرف مقابلتان تاثیر منفی می گذارد.

هم چنین مشکلات جسمی مثل معلولیت ذهنی و جسمی، ایدز، سوختگی، سل و غیره در امر ازدواج بسیار مهم می باشند. افراد باید از وجود این مشکلات در خودشان آگاهی کاملی داشته باشند و بدانند در چه وضعیتی قرار دارند تا در زندگی مشترک و رابطه دو طرفه دچار مشکل نشوند.

  1. تاثیر خودشناسی در ازدواج: اعتقادات مذهبی

هر کس در زندگی باید اصول و عقاید و چهارچوب هایی در زندگی خود در نظر بگیرد و نسبت به این چهارچوب های به آگاهی کاملی برسد از مهم ترین ابعاد خودشناسی در امر ازدواج می توان به شناخت اعتقادات مذهبی اشاره کرد.

شما ممکن است تصور درستی از عقاید مذهبی خود نداشته باشید و وارد زندگی با شخصی شوید که اعتقاداتش کاملا با شما متفاوت می باشد.

بنابراین باید قبل از ازدواج تمام جزئیات اعتقادی را بررسی کنید تا همسری متناسب با عقاید و ارزش های خودتان برای ازدواج انتخاب کنید.

  1. خصوصیات اخلاقی خود را بشناسید

در صورتی خصوصیات اخلاقی خود را بشناسید و با نقاط ضعف های خود آشنا شوید راحت تر می توانید با خودتان کنار بیایید و با دلیل بسیاری از رفتارها و آشفتگی ها در خود آشنا خواهید شد.

در هنگام ازدواج باید اخلاقیات خوب و ناپسند در امر ازدواج در نظر گرفته شود به عنوان مثال اگر فرد ی مستقل و خودمختاری هستید احتمال دارد ازدواج با فردی که شخصیت سلطه جو دارد برای شما پیامدهای خوبی نداشته باشد.

منبع : تاثیر خودشناسی در ازدواج چقدر است؟ + نکات اساسی

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

 

احساس تنهایی یک واکنش هیجانی است. فردی که قادر نیست با دیگران ارتباط برقرار کند احساس می کند که از دیگران جدا شده است  و نمی تواند احساسات خوشایند، ناخوشایند، ترس ها و نگرانی های خود را با ما در میان بگذارید.

احساس تنهایی

احساس تنهایی همانند احساس کم رویی، ناتوانی اجتماعی محسوب می شود و هرکدام از ما در شرایطی احساس می کنیم که تنها هستیم. 

افرادی که درگیر این احساس می شوند کم کم متوجه می شوند که این احساس تمام جنبه های زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد و به تدریج از تمایلات اجتماعی و بین فردی آن ها می کاهد تا زمانی که تمایل به بودن کنار دیگران در فرد از بین می رود.

کم رویی، ناتوانی در برقراری ارتباط و تنهایی در اثر فقر ارتباطی است.

نکته قابل توجه در این مورد این است که احساس تنهایی همیشه به معنای کم رویی یا ناتوانی و معلولیت اجتماعی نیست. 

همان طور که احساس تنها بودن همیشه به معنای تنها بودن نیست.

ممکن است فردی در جمع آشنایان و دوستان خود احساس تنهایی کند ولی فرد دیگری می تواند در یک جمع کاملاً غریبه که واقعاً در آن تنها است، احساس تنهایی نکند.

احساس تنهایی کمرویی و افسردگی

به این نکته دقت کنید که به دلیل ویژگی های دوران نوجوانی احساس تنهایی معمولاً بیش تر در بین نوجوان ها رواج دارد.

احساس تنهایی ممکن است گذرا و موقت باشد و فرد به تدریج به روال عادی زندگی خود بازگردد. 

اما اگر این نگرانی ها، مشکلات، اضطراب شدید، فقر انگیزشی و فشار های اجتماعی ادامه پیدا کنند فرد عمیقاً احساس تنهایی می کند.

این احساس نه تنها باعث کم رویی می شود بلکه ممکن است باعث ایجاد اضطراب، افسردگی شدید، فرار از خانه، اعتیاد و حتی خودکشی شود. 

آیا احساس تنهایی باعث خودکشی فرد می شود؟

درصد بالایی از کسانی که خودکشی کرده اند یا اقدام به خودکشی می کنند تجربه تنهایی و رها شدن از سمت خانواده و دوستان خود را تجربه می کنند. بنابراین می بایست به طور جدی به این امر توجه کرد.

بدون شک در دنیای جدید مشکلات زیادی بر سر راه افراد قرار دارد. 

تحقیقات نشان می دهد که افراد معمولاً بیش تر از بیماری های روحی رنج می برند تا بیماریهای جسمی و این ناراحتی های روحی در طولانی مدت باعث ایجاد بیماری و آسیب های جسمانی می شود.

به طور مثال بیماری های قلبی معمولاً در نتیجه ی فشارهای عاطفی و روانی و روابط ناسالم بین افراد به وجود می آید.

شیوع کم رویی و احساس تنهایی

بحث در مورد کم رویی و درصد فراوانی آن با توجه به تعریف کم رویی و متفاوت بودن آن در جوامع مختلف، دشوار است.

اما می توان با یک آمارگیری ساده متوجه شد که پدیده ی کمرویی فوق العاده همه گیر است و می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که به آن ها هم خواهیم پرداخت

منبع : آیا احساس تنهایی می کنید؟

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

 

مشروب و ترامادول، مصرف همزمان مشروب و ترامادول

در بسیاری از مواقع مصرف همزمان مشروب و ترامادول به صورت ناآگاهانه اتفاق می افتد و بسیاری از تهیه کنندگان مشروبات الکلی به صورت خانگی و زیر زمینی بدون این که موارد بهداشتی را در نظر بگیرند به تولید مشروبات الکلی می پردازند که متاسفانه بسیاری از افراد با مصرف این مشروبات دچار مسمومیت و مرگ شده اند.

بر اساس بررسی هایی که انجام شده است علت اصلی مسمومیت ها را وجود ترکیباتی مانند ترامادول در مشروبات الکلی بیان کرده اند.

زیرا تولید کنندگان بدون اطلاع از خطرات همزمان این داروها با مشروبات الکلی از داروهای آرام بخش، مواد مخدر، متادون، ترامادول و دیازپام استفاده می کنند و آن را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند، تا اثرات سرخوشی و آرام بخش مشروبات الکلی را افزایش دهند

برخی از مصرف کنندگان به صورت خودسرانه ترامادول را با الکل مصرف می کنند که در ادامه این مقاله در مورد خطرات مصرف همزمان این دو می پردازیم.

ترامادول چیست؟

ترامادول یک داروی مسکن می باشد که خاصیت شبه افیونی دارد و مانند مورفین برای کاهش شدت درد مورد استفاده قرار می گیرد هم چنین باعث کم کردن سرعت تنفس، کاهش ضربان قلب و احساس آرامش می شود  و فردی که ترامادول استفاده می کند گیرنده های لذت و شادی در مغز را با یکدیگر درگیر می کند و باعث به وجود آمدن احساس شادی و سرخوشی می شود و به همین دلیل بسیاری از افراد به اشتباه از موادی مانند ترامادول استفاده می کنند تا افسردگی خود را درمان کنند بدون آن که از تاثیرات اعتیاد آور آن اطلاع داشته باشند.

مشروبات الکلی چگونه عمل می کنند؟

ماده اصلی که مشروبات الکلی را از آن می سازند اتانول نام دارد که با ورود به خون بر روی بدن اثر می گذارد اما تاثیر اصلی آن اثری است که اتانول برای روی مغز می گذارد اتانول باعث می شود تا دوپامین و گاما در مغز احساس شادی و لذت درکنار احساس خواب آلودگی و گیجی به وجود آورد.

علاوه بر این مشروبات الکلی بر روی قسمت پیشانی مغز اثر می گذارند و باعث کاهش فعالیت ها می شوند به طوری که بازداری رفتار فرد بسیار کاهش می یابد و زمانی که بازداری رفتار کاهش یابد محدودیت ها را از پیش روی فرد بر می دارد و فرد کارها و رفتارهایی را انجام می دهد که نامناسب بوده و قبلا آن را انجام نمی داد.

مصرف همزمان مشروب و ترامادول چه عوارضی دارد؟

مصرف همزمان مشروب و ترامادول خطرناک است و زمانی که با یکدیگر مصرف می شوند تاثیرات آن بسیار خطرناک تر از زمانی است که به صورت مجزا مورد مصرف قرار می گیرند، عوارض آن ها به حدی شدید است که باعث مرگ و مسمومیت می شود.

مشروبات الکلی و ترامادول هر دو باعث می شوند تا فعالیت مغز کند شود و زمانی که به صورت همزمان استفاده می شوند اثرات خود را افزایش می دهند و تاثیرات آسیب زایی به بدن وارد می کنند، این مواد عوارض بسیاری دارند که در زیر مهم ترین عوارض مصرف همزمان مشروب و ترامادول را بیان می کنیم:

  1. کندی تنفسی ناشی از مشروب و ترامادول

مصرف همزمان این دو مواد باعث کندی تنفس می شود به طوری که احتمال دارد کاهش سرعت و سخت شدن تنفس به وجود آید که به آن Hypoventilation می گویند، در این حالت مواد مخدر بر روی مراکز تنفسی مغز و کند کردن عملکرد آن باعث کند شدن تنفس می شود.

در صورتی که دوز مصرفی این مواد بالا باشد یا همزمان با الکل مورد استفاده قرار گرفته باشد باعث می شود تا کندی تنفس با شدت بیشتری اتفاق بیفتد و عوارض و آسیب های بیشتری را برای فرد ایجاد کند شرایط به وجود آمده احتمال دارد باعث قطع تنفس نیز شود و در بسیاری از مواقع بعد از مدت کوتاهی احتمال دارد فرد دچار بیهوشی، ایست قلبی و حتی مرگ شود.

  1. آسیب های کبدی

برخی از قرص های ترامادول دارای مقداری استامینوفن می باشند که در این صورت اگر ترامادول با مشروبات الکلی به طور همزمان مصرف شود باعث به وجود آمدن اختلالاتی از جمله اختلالات کبدی خواهد شد، که از جمله علائم و نشانه های این اختلالات عبارت اند از:

  • حالت تهوع و استفراغ
  • کاهش اشتها
  • تیره شدن رنگ ادرار
  • درد در قسمت راست شکم
  • احساس خستگی زیاد
  • زردی پوشت و چشم ها
  1. اقدام به خودکشی بعد از مصرف هم زمان مشروب و ترامادول

زمانی که مقدار کمی الکل استفاده می کنید بازداری رفتاری شما کاهش خواهد یافت یعنی رفتارهایی که قبلا آن ها را نامناسب می دانستید و حاضر نبودید انجام دهید و یا به سختی راضی به انجام آن می شدید اکنون ساده تر انجام می دهید و کمتر به عواقب و نتیجه آن توجه می کنید.

هم چنین استفاده از ترامادول باعث فعال تر شدن و کمتر شدن اضطراب و استرس شما خواهد شد و زمانی که این مشروب و ترامادول را به صورت همزمان مورد استفاده قرار دهید اثرات و عوارض آن شدت خواهد یافت و در صورتی که قبلا از افکار خودکشی و افسردگی خود رنج می برده اید احتمال دارد بعد از مصرف این دو ماده اقدام به خودکشی نمایید.

  1. دیگر عوارض مشروب و ترامادول

اگر الکل و ترامادول به تنهایی استفاده شود عوارضی مانند تشنج و سرگیجه را به همراه خواهد داشت و در صورتی که با هم ترکیب شوند اثرات آن شدت می یابد و استفاده همزمان آن عوارضی مانند مشکلات حافظه، از دست دادن هشیاری و مشکلات گوارشی را در پی خواهد داشت.

منبع : مشروب و ترامادول | مصرف همزمان مشروب و ترامادول

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

ازدواج با چه مردانی اشتباه می باشد؟ چطور می توان مردان خطرناک برای ازدواج را تشخیص داد؟ ازدواج موفق بسیار مهم است و نقش بسیار مهمی در آرامش ذهنی و آسودگی فرد دارد، برای این که افراد نامناسب در امر ازدواج را بشناسید باید معیارهایی برای انتخاب همسر آینده تان در نظر بگیرید تا بتوانید انتخاب درستی در امر ازدواج داشته باشید.

در صورتی که به دنبال زندگی مشترک و موفقی هستید بدون یافتن مرد مناسب و مطمئن به هدف تان نخواهید رسید و نخواهید توانست آرامش و آسودگی در زندگی را تجربه کنید در صورتی که در شناخت مرد ایده آل خود دچار مشکل شده اید مقاله رو مورد مطالعه قرار دهید  در این مقاله مردهایی که ازدواج کردن با آن ها ریسک بسیاری دارد بیان شده است و در صورتی که با این مردها ازدواج کنید ممکن است به اشتباهی بزرگ در زندگی شما تبدیل شود. در این شرایط می توانید به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کنید تا راهنمایی های لازم را انجام دهد و در این خصوص به شما کمک کند.

ازدواج با چه مردانی اشتباه است، مفهوم ازدواج

ازدواج امری بسیار مهم می باشد و در صورتی که در انتخاب همسر دقت کافی نداشته باشید با شرایط سختی رو به رو خواهید شد که مدیریت کردن آن دشوار می باشد، زیرا در ازدواج جسم، روح و روان زن و مرد با یکدیگر به اشتراک گذاشته می شود و به همین دلیل باید برای ادامه مسیر زندگی با قدرتی بیش تر و کامل تر در کنار یکدیگر باشید و این مسیر را طی کنید و باید قبل از هر چیزی انگیزه و هدف خود را در امر ازدواج مشخص کنید تا بتوانید تصمیم درستی در این خصوص بگیرید.

با این مردان ازدواج نکنید

در ادامه این مقاله ازدواج با مردانی که ریسک بسیاری دارد و برای زندگی مشترک مناسب نیستند بیان شده است زیرا ازدواج با این مردان عاقبت خوشی ندارد.

1. مردی که با شما صادق نیست

یکی از شرایط اصلی در ازدواج صادق بودن با همسر می باشد زیرا ازدواج به معنی اشتراک گذاشتن همه چیز زن و مرد با یکدیگر است و در صورتی که دروغ و پنهان کاری صورت گیرد زندگی مشترک آن ها با مشکلاتی رو به رو می شود و دروغ و پنهان کاری نقطه مقابل صداقت و روراستی هستند.

2. ازدواج با چه مردانی اشتباه است، مردی که خسیس است

مرد خسیس به کسی می گویند که کم تر از توانایی خود برای شاد کردن اعضای خانواده و همسرش تلاش می کند و خرجی برای آن ها انجام نمی دهد، به همین دلیل باید در رابطه با مردان خسیس احتیاط لازم را انجام دهید و سعی کنید مرد خسیس با مردی که وضع مادی خوبی ندارد تشخیص دهید، البته باید در رابطه با مردان ولخرج نیز احتیاط داشته باشید زیرا آن ها هم به طریقی باعث به وجود آمدن تنش در زندگی مشترک می شوند و مشکلاتی را به وجود می آورند.

3. مردی که با شغل خود ازدواج کرده است

این مردان به شغل شان بسیار اهمیت می دهند و از مصاحبت و هم نشینی با همسرشان می گذرند تا به کار خود برسند. ازدواج با این مردان ممکن است امتیازهای اقتصادی به همراه داشته باشد و از نظر مادی زندگی خوبی داشته باشند اما شرط لازم جهت بهره مندی مفید از شرایط خوب اقتصادی یعنی آرامش خاطر و روان را به همراه نخواهند داشت و در زندگی به همسرشان توجه نمی کنند.

4. مردی که هنوز به پدر و مادر خود وابسته است

مردانی برای ازدواج مناسب هستند که میزان استانداردی از استقلال شخصیتی از خانواده داشته باشند در صورتی که آن ها به خانواده خود وابسته باشند و از نظر عاطفی وابستگی آن ها شدید و غیر طبیعی باشد به طور غیرمستقیم ازدواج با خانواده این افراد را به همراه خواهد داشت و به طور ساده تر ازدواج به این افراد به معنی ازدواج با پدر و مادر او می باشد.

به راحتی می توان متوجه شد که همسر آینده تان تا چه اندازه به والدین خود وابسته است. برای این کار کافی است به رفتارهای او و صحبت های او در مورد آینده توجه کنید تا متوجه شوید که تا چه میزان والدین او در زندگی شما حضور خواهند داشت.

البته توجه کنید که نباید انتظار داشته باشید همسرتان والدین خود را فراموش کند یا ارتباط خود را با آن ها قطع کند.

5. ازدواج با چه مردانی اشتباه است، مردی که حال کار کردن ندارد!

یکی از جنبه های بسیار مهم برای تشکیل خانواده، فراهم کردن استقلال مالی و اقتصادی برای خانواده می باشد، برای تشخیص دادن این مسئله که به عهده چه کسی می باشد، به عرف جامعه بستگی دارد در بعضی از مواقع این وظیفه مرد خانواده می باشد و در بعضی از مواقع به عهده زن و مرد خانواده می باشد و در کنار یکدیگر و با هم برای حل مسائل اقتصادی تلاش می کنند.

در صورتی که می خواهید بعد از ازدواج خانه دار باشید و در طول زندگی مشترک به خانه داری بپردازید با مردی ازدواج کنید که تلاش لازم برای بهبود شرایط اقتصادی خانواده را انجام دهد تا ازدواج موفق و شادی داشته باشید.

6. مردی که غیر اجتماعی و گوشه گیر است

تعامل با اجتماع و افراد بسیار مهم است و از نیازهای هر انسانی می باشد زیرا انسان یک موجود اجتماعی است و تمایل دارد با دیگران در ارتباط باشد و در صورتی که همسر شما غیر اجتماعی و منزوی باشد بر روی ذهن و روان شما تاثیر می گذارد و در صورت ازدواج با این چنین مردی، احساس افسردگی و پریشان حالی به شما دست می دهد و شما و همسرتان فردی منزوی و گوشه گیر می شوید.

7. ازدواج با چه مردانی اشتباه است: مردی که بیش از حد رفیق باز است

داشتن دوست خوب نعمت است و هیچ کس نمی تواند این قضیه را منکر شود و هم چنین مردها هم از این قضیه مستثنی نیستند و به دوستان خوب نیاز دارند اما در صورتی که معاشرت آن ها از حد استاندارد بگذرد و تبدیل به رفیق بازی شود عواقب منفی بسیاری به همراه خواهد داشت.

در امر ازدواج سعی کنید مردی را برای ازدواج انتخاب کنید که در موقعیت های خاص شما به عنوان همسر او نقش مهم تر و با ارزش تری نسبت به دوستانش داشته باشید و این مسئله را برای او روشن کنید که وقت او تنها به خودش تعلق ندارد و باید برای شما هم وقت بگذارد و تمام وقت و زندگی خود را با شما به اشتراک بگذارد.

 منبع : ازدواج با مردان اشتباه| با این مردان ازدواج نکنید

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

جلب اعتماد همسر بعد از خیانت، راهکارهای عملی

آیا جلب اعتماد همسر بعد از خیانت امکان پذیر می باشد؟ در دنیای امروز خیانت در زمینه های مختلفی ایجاد می شود و انواع متفاوتی دارد اما هنگامی که در رابطه عاطفی و زناشویی خیانت صورت گیرد باعث می شود تا اعتماد بین افراد از بین برود و کل رابطه آن ها زیر سوال می رود.

برخی از زوج ها دوست دارند که بعد از خیانت رابطه خود را حفظ کنند اما نمی دانند که اعتماد از دست رفته را چطور جبران کنند، در ادامه این مقاله راهکارهایی بیان شده است که به کمک آن ها می توانید اعتماد از بین رفته را برگردانید.

همچنین می توانید از طریق مشاوره و با استفاده از درمانگر و روانشناس مشکل خود را بیان کرده و رابطه عاطفی تان را ترمیم کنید برای این منظور می توانید از مشاوره خیانت همسر کمک بگیرید تا انتخاب درستی داشته باشید.

جلب اعتماد همسر بعد از خیانت: نشانه های خیانت

خیانت تنها در زمینه روابط زناشویی اتفاق نمی افتد در صورتی که شما رازهای مهمی در زندگی تان داشته باشید و آن ها را از همسرتان پنهان کنید و یا رفتار نامناسبی داشته باشید که باعث از بین رفتن اعتماد به نفس همسرتان نسبت به شما شود هم نوعی خیانت صورت گرفته است.

فردی که به همسرش خیانت کرده است برای این که روابطش بهبود یابد باید تمام تلاشش را انجام دهد تا دیگر آن رفتار را تکرار نکند. او برای جبران کارش باید در تمام مراحل زندگی اش صداقت و حسن نیت خود را به همسرش ثابت کند.

شاید شخصی که به او خیانت شده همسرش را ببخشید اما احتمال دارد که دیگر نتواند به همسرش اعتماد کند و تجربه تلخ گذشته به صورت مداوم برای او یادآوری می شود این اتفاق با گذشت زمان کمرنگ تر می شود اما هیچوقت فراموش نخواهد شد.

علت بروز خیانت چیست؟

خیانت علت های مختلفی دارد اما به هر دلیل که به وجود آید، خیانت کردن گزینه ی مناسبی نمی باشد در زیر دلایلی که باعث بروز خیانت می شود را بیان می کنیم.

  • ناکامی های شخصی
  • از دست دادن موقعیت اجتماعی
  • نازایی
  • ورشکستگی
  • مصرف الکل و مواد مخدر
  • وجود مشکلات جنسی
  • عدم رضایت جنسی زوجین

دلایل بیان شده باعث بروز خیانت می شود و در صورتی که این مشکلات در زندگی شما به وجود آمد توصیه می شود تا از روانشناس کمک بگیرید و آن را حل کنید تا مشکلات بیشتری در زندگی زناشویی شما ایجاد نشود.

جلب اعتماد همسر بعد از خیانت، راهکارهای عملی

فرض کنید که شما به همسرتان خیانت کرده اید و از کار خود پشیمان شده اید اما نمی توانید مانند گذشته اعتماد همسرتان را به خود بازگردانید و او گمان می کند که احتمال دارد دوباره به او خیانت کنید در این صورت باید تمام سعی و تلاش خود را انجام دهید تا اعتماد همسرتان را جلب نمایید.

در ادامه این مقاله راهکارهای زیادی بیان شده است که می توانید با کمک آن اعتماد همسرتان را جلب کنید همچنین می توانید از روانشناس متخصص در زمینه زوج درمانی یا خانواده درمانی کمک بگیرید تا راهکارهایی را در اختیار شما قرار دهد و بتوانید اعتماد همسرتان را جلب کنید و زندگی بهتر و قشنگ تری داشته باشید.

در رفتارتان صداقت داشته باشید

باید با همسرتان رو راست و صادق باشید و رفتار های خود را با صداقت به همسرتان بگویید و او را در جریان تمام کارهایی که انجام می دهید بگذارید و نباید رفتار های خود را گلچین کنید و هر کدام از رفتار ها را که دوست دارید به همسرتان بگویید و رفتار هایی که دوست ندارید را مخفی کنید در این صورت احتمال دارد به چالش کشیده شوید و نتوانید اعتماد همسرتان را جلب نمایید.

زمانی که افکار وسوسه کننده به سراغتان آمد سعی کنید از روانشناس کمک بگیرید و افکار نادرست را از ذهن تان دور کنید و به زندگی طبیعی تان بازگردید. شما باید سعی کنید جلوی افکارتان را بگیرید زیرا اگر جلوی آن را نگیرید ممکن است دوباره وسوسه شوید و به همسرتان خیانت کنید.

به طور کلی باید سعی کنید که در تمام جنبه های زندگی تان شفافیت داشته و صادق باشید زیرا شرایط شما متفاوت از دیگران می باشد و برای این که رابطه عاطفی خود را ترمیم کنید باید همسرتان را به خوبی درک کنید و در خصوص روابط هر سوالی که برای همسرتان پیش می آید و از شما جواب می خواهد به طور صادقانه به او پاسخ دهید.

نگفتن حقیقت نوعی دروغ گویی است.

صداقت صرفا به این معنی نمی باشد که شما تنها حقیقت را بگویید و دروغ نگویید بلکه صادق بودن علاوه بر گفتن حقیقت به این معنی می باشد که نباید چیزی از همسرتان پنهان کنید و باید او را در جریان همه مسائل و اتفاقات زندگی تان قرار دهید، زیرا گلچین کردن مطالب و نگفتن بسیاری از اتفاقات خودش نوعی دروغ گویی به حساب می آید.

در صورتی که شما بخشی از حقیقت را بگویید و بخشی از آن را پنهان کنید کار نادرستی انجام داده اید و در صورتی که همسرتان واقعیت را بفهمند تمام تلاش شما برای جلب اعتماد از بین می رود و او ناراحت خواهد شد.

نباید همسرتان را نادیده بگیرید

برای جلب اعتماد همسر، صداقت تنها کافی نمی باشد و شما باید به همسرتان توجه داشته باشید و به نیاز های او رسیدگی کنید و او را نادیده نگیرید، زیرا همسرتان زمانی که به او خیانت کرده اید ناراحت شده است و شما نباید ناراحت شدن او را کم اهمیت جلوه دهید و آن را نادیده بگیرید زیرا یکی از راه ها برای جلب اعتماد همسر توجه به او و نیاز هایش می باشد.

شما باید بتوانید علاقه خود را به همسرتان نشان دهید و احساسات خود را بروز دهید و در طول روز به صورت تلفنی و کلامی با او حرف بزنید تا روابط عاطفی شما بهبود یابد و روابط خوبی با همسرتان داشته باشید.

منبع : جلب اعتماد همسر بعد از خیانت ، راهکارهای عملی

  • kiimiya asadi