کیمیا اسدی

خانواده,سرگرمی,ازدواج

کیمیا اسدی

خانواده,سرگرمی,ازدواج

خانواده,سرگرمی,ازدواج

۱۰ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مادر شوهر خود را بشناسید و رام کنید

ارتباط مناسب با مادر شوهر

مادران همسران، نقش مهمی در زندگی زوج ها دارند، اگر می خواهیم رابطه بهتری با مادر همسرمان داشته باشیم باید بتوانیم تفاوت ها را ببینیم در این مقاله با انواع مادر شوهر آشنا خواهید شد آیا مادر همسر شما در این لیست جای می گیرد؟ اگر نه، مادر همسر شما چه ویژگی هایی دارد؟

نکته هایی برای ارتباط بهتر با مادر شوهر

مادران همسر نقش بسیار مهمی در زندگی زوجین دارند به همین دلیل لازم است آن ها را بیشتر شناخت و در مورد آن ها بیشتر صحبت کرد تا بتوان با ویژگی های آن ها آشنا شد و ارتباط بهتری با او برقرار کرد.

به خصوص زمانی که در مورد یادگیری مهارت های ارتباطی و مهارت های زندگی حرف می زنیم و می خواهیم زندگی با کیفیتی داشته باشیم حتما باید در مورد نقش پر رنگ مادران همسر در زندگی اطلاعاتی کسب کنیم و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

قدم اول این است که با ویژگی ها و شخصیت های مادر همسر آشنا شویم زیرا هر کدام ویژگی خاص خودشان را دارند و نمی توانیم با عنوان مادر شوهر و مادر زن همه را در یک دسته قرار دهیم، اگر می خواهیم ارتباط بهتری با مادر همسر بر قرار کنیم باید تفاوت های آن ها ببینیم و آن ها را بپذیریم.

در این مقاله با انواع مادر شوهر آشنا شوید.

مادر شوهر همیشه ناراضی

احتمال دارد مادر شوهر شما شخصیتی ایده آل گرا داشته باشد و به طور مداوم از کار شما ایراد بگیرد در این صورت شما مطمئن باشید که رفتار او فقط نمود ظاهری دارد و به خاطر اضطراب درونی می باشد پس بهتر است با او وارد جر و بحث نشوید.

در این هنگام جمله طلایی در پاسخ به حرف های مادر همسرتان می تواند این باشد : « من شما را مثل مادرم دوست دارم و سعی می کنم به اندازه توانایی ام برای شما کار کنم .»

مادر شوهر خود خواه

مادر شوهری که شخصیت او خود خواه است در مورد همه چیز نظر می دهد او در مورد امور مالی گرفته تا رفتار با دیگران و شیوه نظافت منزل و تربیت فرزندان نظرات خودش را بیان می کند. سیاستی که در مقابل مادر همسر پر توقع و مغرور باید داشته باشید این است که سعی نکنید از خودتان دفاع کنید بلکه باید نسبت به حرف هایش بی توجه باشید و آن ها را نادیده بگیرید.

زمانی که نظر می دهد اگر آرام بمانید، بی توجهی کنید و مسئله را رها کنید دیگر خرده نظراتی که بیان می کند مسئله ساز نخواهد شد و مشکل به وجود نمی آورد همچنین به هیچ عنوان زندگی خود را مطابق میل مادر شوهرتان نسازید زیرا راه پایانی ندارد و فقط باعث می شود تا در میان شما اختلاف خانوادگی به وجود آید.

مادر شوهر کنترل گر

این مادر شوهر نیتش خیر است و می خواهد به فرزند کمک کند و همیشه مواظب او باشد اما یاد نگرفته تا زوج را به حال خودشان رها کند و به همین دلیل مادر همسر کنترل گر با رفتار خود رابطه را خراب می کند، شخصیت او در ابتدا عالی به نظر می رسد و در خرج و مخارج زندگی کمک بسیاری به شما می کند اما ممکن است شما را نمک گیر کند و در ازای کار هایی که برای شما انجام می دهد چیز های از شما بخواهد.

شما باید قبل از قبول کردن هر کمکی از سوی خانواده شوهر بهایی که می خواهید بپردازید را در نظر بگیرید، بعد نسبت به پذیرفتن کمک تصمیم بگیرید.

مادر شوهر پر توقع

این مادر همسر همیشه بی پول است و مشکلات مالی دارد و در پی قرض گرفتن و وام می باشد، در این صورت پسرش احساس مسئولیت می کند و می خواهد به  او کمک کند اما در این جا شما باید نکته مهمی را در نظر بگیرید و محدودیت هایی را تعیین کنید.

به طور کلی شما باید او را ملاقات کنید و در مورد مشکلات مالی از او بپرسید شاید به این نتیجه برسید که او به کمک شما احتیاج دارد. به هر حال شما باید در این صورت حد و مرز هایی را در رفتار ب مادر همسر پر توقع تعیین کنید.

مادر شوهر غرغرو

وقتی اوضاع خلاف نظر مادر همسر ایراد گیر پیش می رود مدام غر غر می کند، در این هنگام شما باید مراقب زندگی خود باشید و راهی را پیدا کنید تا رفتار او مشکلاتی در زندگی مشترک شما ایجاد نکند.

در صورتی که شما و شریک زندگی تان خواسته های مادر شوهرتان را بپذیرید و تسلیم آن ها شوید رابطه شما به نابودی کشیده خواهد شد، در رابطه شما باید حرف خودتان بر حرف والدین اولویت داشته باشد و اجازه دخالت به دیگران ندهید.

تنها زمانی که غرغر ها بر حق باشد واکنش نشان دهید  و یکدیگر را با شوخی و محبت کردن به آرامش دعوت نمایید.

مادر شوهر همیشه مریض

ممکن است مادر همسر شما با کوچک ترین مشکل خودش را در بستر بیماری بندازد و از شما انتظار مریض داری داشته باشد اول باید این نکته را در نظر بگیرید که این رفتار ممکن است کاملا نا خود آگاه باشد و هیچ قصد و قرضی در پشت آن نباشد و دوم این که این رفتار مشخصه توجه طلبی می باشد.

یعنی کافی است در مواقعی که شما توانایی لازم را دارید به مادر شوهرتان رسیدگی کنید و دل او را به دست آورید تا توقعات او متعادل شود .

مادر شوهر سر آشپز

اگر مادر شوهر شما از آن خانم هایی می باشد که در حال تدارک دیدن بهترین سفره شام و بهترین دسر هاست و سعی می کند به بهترین نحو از شما پذیرایی کند در این صورت به شما و همسرتان حسابی خوش می گذرد.

اما شما باید این نکته را در نظر بگیرید که او احتمالا به زبان نیاورد ولی از شما هم توقع این چنین پذیرایی دارد پس تا جایی که می توانید پذیرایی خوبی را انجام دهید و دل مادر همسر خود را به دست آورید.

مادر شوهری که قهر می کند

نه تنها مادر همسر، بلکه همه آن هایی که اهل قهر کردن هستند منتظرند شما هم مقابله به مثل کنید تا قهر خود را ادامه دهند در این صورت بهتر است شما بر عکس آن ها رفتار کنید و اصلا به روی خودتان نیاورید که با او قهر کرده اید و سعی کنید با او عادی رفتار کنید تا از لاک خودش بیرون آید و با شما آشتی کند، به قهرش پایان دهد.

مادر شوهر تعطیلات خراب کن

بعضی از مادران دوست دارند که فرزندشان تمام تعطیلات را در کنار آن ها باشد این مادر ها با بیان کردن گلایه و توقعات زیاد، استقلال زندگی پسرشان را از او می گیرند، بهترین راه این است که یک بار پیشنهاد او را رد کنید و سعی کنید با کمال خونسردی و ادب به او جواب منفی بدهید تا گلایه و دلخوری پیش نیاید.

اما در موقعیت های مناسب دیگر او را همراهی کنید تا خیالش راحت شود تنهایش نمی گذارید و درک کند که شما بعضی وقت ها نمی توانید به دل او راه بیایید.

مادر شوهری که خیلی نوه دوست دارد

ممکن است مادر شوهر شما خیلی زیاد نوه دوست داشته باشد و همیشه به شما این مساله را گوشزد کند که زودتر بچه دار شوید، اگر شما بر روی این موضوع حساس باشید کارتان کمی سخت تر خواهد شد.

اگر در مورد زمان بچه دار شدن با همسرتان هم عقیده هستید از او کمک بخواهید تا در مورد این مسئله با مادرش حرف بزند در غیر این صورت بدون دلخوری و با خونسردی مسئله را با او در میان بگذارید و شرایط و موقعیت خود را برای او بیان کنید که فعلا قصد بچه دار شدن ندارید.

مادر شوهر

مادر شوهر دخالت کن

این مدل از مادر همسر به احتمال زیاد ناله بسیاری از افراد را در آورده است. این گروه مادر شوهر هایی هستند که به همه چیز کار دارند و در مورد رنگ مو و مدل ابرو گرفته تا ساعت خواب، بیداری، دست پخت، تربیت بچه و رفتار با فامیل های خودتان نظراتی می دهند و دخالت می کنند.

در صورتی که فکر می کنید با جنگ و دعوا و تلافی و لجبازی می توانید مشکلتان را حل کنید صد در صد اشتباه می کنید چون زندگی تان به جهنم تبدیل خواهد شد راهش این است که آرام باشید و نسبت به حرف هایش زیاد توجه نکنید.

شما لازم نیست نسبت به همه چیز عکس العمل نشان دهید و جواب بدهید شما کار خودتان را بکنید و با زبان چرب و نرم حرف هایتان را بزنید به این روش احتمالش بیشتر است که دست از سرتان بردارد و چون شما با او خوش رفتاری کرده اید گلایه ای هم نمی تواند بکند.

مادر شوهر مقایسه کن

کنار آمدن با مادر همسر مقایسه کن کار آسانی نمی باشد، زیرا همیشه ناراضی است و دائم در حال مقایسه است مثلا ممکن است شما را با خودش مقایسه کند و انتظار دارد هر کار پسرش برای شما انجام می دهد برای او هم انجام دهد یا عروسش را با عروس یا دختر دیگران مقایسه می کند.

این مقایسه به صورت مرغ همسایه غاز است می باشد و شما باید در چنین وضعیت هایی خون سردی خود را حفظ کنید و با مادر شوهرتان درگیر بحث و مشاجره نشوید ، چشم باز کنید می بینید تمام برنامه زندگی شما شامل ثابت کردن خود به مادر شوهرتان می باشد و در حال رقابت کردن و حرص خوردن هستید.

مادر شوهری که می خواهد بهترین دوست شما باشد

بعضی از مادر شوهر ها از نعمت دختر محروم هستند و زمانی که عروس دار شدند می خواهند مثل دخترشان او را دوست داشته باشند، اگر مادر شوهر شما جز این گروه می باشد سعی کنید با او رابطه خوبی داشته باشید و باید رفتار های او را مادرانه در نظر بگیرید و همین حس را در خودتان تقویت کنید که او هم می تواند مثل مادر شما مهربان و دلسوز باشد.

مادر شوهری که دوست داشته شما عروسش بشوید

هنوز هم مادرانی پیدا می شوند که از سال های قبلی دختری را به عنوان عروس شان در نظر گرفته باشند و به اصطلاح موقع زن گرفتن پسرشان از آن دختر خواستگاری کنند، اگر شما از آن دسته از عروس ها می باشید به احتمال زیاد محبوب مادر شوهرتان هستید.

اما باید حواستان را جمع کنید که با رفتار های ناپخته خودتان را از چشم او نیندازید و جایگاه شیرینی که دارید از دست ندهید.

مادر شوهر با انصاف

بعضی از مادر شوهر ها این نقطه قوت را دارند که به دور از احساسات مادرانه شان رابطه شما و همسرتان را منصفانه قضاوت می کنند، این دسته از مادر شوهرها بسیار دوست داشتنی می باشند و در صورتی که اختلافی میان شما به وجود آید داور های خوبی خواهند بود.

شما باید حواستان را جمع کنید که موقع درد و دل کردن و یا شکایت از همسرتان زیاده روری نکنید تا احساسات مادرانه او تحریک نشود و باید شما کلاه خود را قاضی کنید و جانب انصاف را در نظر بگیرید.

مادر شوهری که فقط مهربانی می کند

بعضی از مادر شوهر ها به صورت ذاتی مهربان و دلسوز هستند و مهربانی آن ها آنقدر زیاد است که هیچ رفتاری جز مهربانی بلد نیستند، دور از انصاف است که این مادر شوهر های مهربان و دوست داشتنی را در گروه مادر شوهران بداخلاق قرار داد و لطف و محبت آن ها را نادیده گرفت.

این مادر شوهر ها درک بسیار بالایی دارند و به شما در کار ها کمک کرده و دلگرم تان می کنند تنها چیزی که باید به آن توجه کنید قدر این مادر شوهر ها را باید بدانید و به آن ها محبت کنید.

مادر شوهر حامی

بعضی عروس ها بسیار خوش شانس هستند و مادر شوهرهایی دارند که دائما به آن ها سرویس می دهند، برایشان ترشی درست می کنند، مربا درست می کنند، سبزی آماده می کنند و همچنین  از بچه ها مراقبت می کنند.

شاید اطرافیان شما با هزار و یک دلیل به شما بگویند که این رفتار ها نیت خوبی ندارد و مادر همسر حتما قصد خاصی از انجام این کارها دارد، اما شما به حرف آن ها اهمیت ندهید و لذتش را ببرید.

چه اشکالی دارد شما هم با کار هایتان چیز هایی که مادر شوهرتان دوست دارد او را غافل گیر کنید؟

منبع : مادر شوهر خود را بشناسید و رام کنید

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

در هر کشوری بسیاری از لطیفه ها به رابطه بین مادر شوهر یا مادر زنمی پردازند. این لطیفه ها بیان می کند که مادر شوهر یا مادر زن به دنبال خراب کردن زندگی عروس و داماد خود است و اجازه خوشبختی را به زوجین نمی دهد. اما آیا واقعا اینگونه است؟

متاسفانه بله، آمار نشان داده است که یک سوم زن و شوهر ها در حالی به ازدواج خود پایان می دهند که مادر شوهر یا مادر زن خود را مقصر می دانند.

پیشنهاد مشاور: چگونه وابستگی همسر به خانواده اش را کم کنیم؟

البته نمی توان این امر را یک قانون دانست و بیان کرد که تمام مادر شوهر ها یا مادر زن ها بد هستند و قصد دخالت و تخریب رابطه فرزندان خود را دارند، بسیاری از مادرها بدون این که اطلاع داشته باشند این کار را انجام می دهند.

مادر زن ها و شوهر ها می توانند بسیار مهربان باشند ولی در انتها آن ها مسئول کاستی ها و مشکلات روحی روانی پسران یا دخترهایشان شناخته می شوند.

البته تحقیقات نشان می دهند که مادر شوهرها نقش فعال تری در دخالت بین زوجین دارند و خطرناک تر هستند، اغلب مواقع دامادها رابطه خوبی با مادر زن خود دارند ولی عروس ها نمی توانند با مادر همسر خود کنار بیایند.

رابطه با مادر زن یا مادر شوهر+ آزمون

آزمون صبر و تحمل در برابر مادر شوهر

آیا  شما و همسرتان اغلب بر سر مادر یا خواهر همسرتان دعوا می کنید؟ پرسش های این آزمون به شما کمک می کند تا متوجه شوید که آیا مادرزن یا مادر شوهرتان در رابطه و ازدواج شما مشکلاتی ایجاد کرده است یا خیر؟

جملات زیر را با دقت بخوانید و صادقانه به هر سوال پاسخ دهید سعی کنید برای هر مورد مثال یا خاطره ای را ذکر کنید تا از روی احساسات تصمیم نگیرید.

با هرکدام از جملات زیر که موافق هستید آن را علامت بزنید.

  • مادر زن/ مادر شوهر من همسرم را بسیار لوس کرده است، قبل از ازدواج ما، مادرش تمام کارهای آشپزخانه، شست و شو، مرتب کردن و غیره را برایش انجام می داد و حتی لباس های او را اتو می کرد. حال همسرم انتظار دارد که من مانند مادرش با او رفتار کنم و تمام کارهایش را انجام دهم.
  • مادر شوهر/ مادر زن من در زندگی ما دخالت می کند و در کوچک ترین برخورد، مشاجره و درگیری طرف دختر/ پسرش را می گیرد.
  • هربار که در تعطیلات به مسافرت می رویم بسیار خوشحال می شوم زیرا می توانم چند روز از مادر شوهر/ مادر زن خود دور شوم و می توانم خوش بگذرانم.
  • هنگامی که مسافرت می رویم همسرم از والدینش دور می شود و بهتر با من رفتار می کند و بیش تر خوش می گذرانیم.
  • همواره همسرم را سرزنش می کنم که چرا رابطه ای تا این حد نزدیک با والد خود دارد که مادرش در تمام کارها دخالت کند.
  • هر سال پس از دید و بازدید عید راحت می شوم زیرا تا مدتی از دست مادر شوهر/ مادر زن خود راحت می شوم.
  • مادر شوهر/ مادر زن به حرف های من در مورد تربیت فرزند اهمیت نمی دهد.
  • مادر شوهر/ مادر زن متوجه نمی شود که من و همسرم گاهی نیاز داریم تنها باشیم و اگر کم تر به او سر بزنیم ناراحت و عصبی می شود و می گوید که او را فراموش کرده ایم.
  • اغلب اوقات در حضور مادر شوهر/ مادر زن مضطرب می شوم زیرا احساس می کنم آن ها مرا زیر نظر گرفته اند.
  • مادر شوهرم همیشه اصرار دارد که جمعه ها به خانه آن ها برویم، همیشه غذای مورد علاقه همسرم را درست می کند و می گوید طفلی پسرم مدت هاست غذای خوبی نخورده، نگاه کن چقدر لاغر شده است!
  • مادر شوهرم مرتب به ما زنگ می زند و از همسرم می خواهد که به خانه اش برود، خرید خانه آن را انجام دهد، دیوارها را رنگ بزند، وسایل را جا به جا کند و غیره.
  • مادر شوهر/ مادر زن مدام کارهای مختلفی به ما می دهد و بسیار پرتوقع است، اگر آن ها را انجام ندهیم ناراحت می شود و گریه می کند.
  • مادر شوهرم مدام از من انتقاد می کند و می گوید که کارها را بهتر از من انجام می دهد (کارهایی مثل آشپزی، خیاطی، فرزند پروری، کارهای خانه و غیره)
  •  به نظرم مادر شوهر/ مادر زن انتظار دارد همسرم بیش تر از من به او توجه کند و احساس می کند من هوو او هستم.
  • مادر شوهر/ مادر زنم بسیار فضول است و دوست دارد تمام مشکلات و رازهای خصوصی بین ما را بداند و وقتی به او نمی گوییم می گوید که یعنی من غریبه هستم؟
  • مادر شوهر/ مادر زنم توانایی های مرا باور ندارد و اغلب بدون این که از او نظر بخواهم در مورد همه چیز نظر می دهد و مرا نصیحت می کند.
  • مادر شوهرم انتظار دارد که شوهرم تمام حرف های او را گوش دهد و مانند کودکی از او فرمان ببرد و اگر شوهرم به حرف های او گوش ندهد ناراحت و عصبی می شود.
  • مادر شوهر/ مادر زن من دوست دارد از تمام جزئیات روابط ما باخبر باشد و اگر به او اطلاع ندهم نگران می شود.
  • مادر شوهر/ مادر زن من مدام سرزده به خانه ما می آید و وقتی به او می گویم اطلاع دهد می گوید من عضوی از خانواده شما هستم و نیازی به خبر دادن نیست.
  • تا به حال چندین بار بخاطر دخالت های خانواده همسرم به جدایی و طلاق فکر کرده ام.

منبع :  رابطه با مادر زن یا مادر شوهر+ تست

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

دنیای گفتاری-کلامی بسیار پیچیده تر از چیزی است که تصور می کنید، همان طور که در مقالات دیگر بیان شد تفاوت های زیستی و فیزیکی زیادی میان زنان و مردان وجود دارد و همین امر باعث اختلاف های زیادی میان زوجین می شود. در این مقاله راه های مناسبی برای کاهش این درگیری ها بیان شده است، مطالعه این قواعد می تواند برای رابطه هر زوجی ضروری باشد بنابراین این مقاله را از دست ندهید.

پیشنهاد مشاور: 8 نکته مهم برای ارتباط موثر با همسر

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا زن ها نمی توانند مقصود خود را به طور مشخص بیان کنند؟ چرا مردها اغلب اوقات ساکت هستند؟ چرا مردها بی آنکه از آن ها بخواهیم راه حل پیشنهاد می کنند؟

5 تفاوت در ارتباط های بین زنان و مردان

ابتدا به تفاوت های بین ارتباط کلامی بین زنان و مردان می پردازیم:

  1. زن ها بیش تر سوال می پرسند.
  2. زنان ترجیح می دهند بر جزئیات تمرکز کنند درحالی که مردان بیش تر تمایل به کلیات دارند.
  3. زنان به طور کلی تمایل بیش تری به صحبت دارند.
  4. مردان به تاثیر حرف های خود بر روی زنان آگاهی ندارند.
  5. زنان تمایل دارند که بیش تر در مورد موضوعات غلو کنند.
  6. مردان هنگام صحبت رویکردی رقابتی دارند.
  7. زنان دوست دارند که بیش تر به آن ها گوش داده بشود و دنبال راه حل نیستند.
  8. ممکناست زنان صحبت های خود را با کنایه یا غر زدن بیان کنند ولی مردان به هیچ عنوان این کار را دوست ندارند.
  9. مردان بیش تر از زنان در میان حرف های دیگران می پرند.

پیشنهاد مشاور: تفاوت عجیب میان زنان و مردان

قواعدی برای خانم ها در ارتباط با آقایان

مواردی که در ادامه بیان می شود قواعد و راه هایی است که به وسیله آن زنان راحت تر می توانند با همسر خود ارتباط برقرار کنند:

  • مسائل و مشکلات را بزرگ و پیچیده جلوه ندهید و سعی کنید همه چیز را به شکل ساده بیان کنید.
  • هرگز همزمان در مورد دو سه یا موضوع به طور همزمان صحبت نکنید و سعی کنید هر بار در مورد یک موضوع صحبت کنید.
  • از جمله های کوتاه و واضح استفاده کنید، جملات طولانی می تواند حوصله سر بر شود.
  • بی پرده و دقیق صحبت کرده و خواسته های خود را به طور دقیق بیان کنید، از کنایه استفاده نکنید.
  • هرگز هنگامی که مردان در حال صحبت کردن هستند، حرف آن ها را قطع نکنید.
  • قبل از صحبت به مردان بگویید که می خواهید در مورد چه موضوعی صحبت کنید، اگر می خواهید در مورد مشکلی صحبت کنید حتما از قبل به او اطلاع دهید.
  • هرگز برای تنبیه همسر خود سکوت نکنید، در حقیقت سکوت را وسیله ای برای انتقام قرار ندهید زیرا مردان عاشق سکوت هستند و ممکن است سکوت را به عنوان پاداش تلقی کنند.

پیشنهاد مشاور:تست رضایت زناشویی + پاسخ و پیشنهادات مشاور

مهارت ارتباطی با همسر + تست ارتباط

قواعدی برای مردان در ارتباط با خانم ها

مواردی که در ادامه بیان می شود قواعد و راه هایی است که به وسیله آن مردان راحت تر می توانند با همسر خود ارتباط برقرار کنند:

  • هنگام گوش کردن و شنونده بودن فقط گوش کنید، صحبت او را قطع نکنید. اگر می خواهید به او نشان دهید که حرف او را فهمیده اید می توانید با حالت چهره یا اصواتی مختصر نشان دهید که متوجه صحبت های او هستید.
  • از نصیحت و پیشنهاد خودداری کنید و اجازه دهید خودش از شما کمک بخواهد.
  • خواسته ها و نیازهای خود را غیر مستقیم بیان کنید و همیشه در ابتدای جملات خود از  واژه یا جملات، لطفا و خواهش می کنم استفاده کنید.
  • حتما به صحبت های همسرتان علاقه نشان دهید، البته این علاقه نباید غیر عادی باشد زیرا باعث می شود که احساس کند او را مسخره می کنید.
  • هرگز او را متهم نکنید که زیاد به موضوعات شاخ و برگ می دهد.
  • در حضور دیگران صحبت های او را تصحیح نکنید و اشتباهاتش را به او یادآور نشوید.
  • سعی کنید هنگام صحبت با زن ها بیش ترین جزئیات را در صحبت بگنجانید.

پیشنهاد مشاور: گفتگوی مشترک بین زوجین چیست؟

آزمون ارتباط

آیا دوست دارید مهارت خود در صحبت با همسرتان را بسنجید؟ آیا زیاد با یکدیگر صحبت می کنید یا تنها در مواقع نیاز هم صحبت می شوید؟ 

آزمون زیر به شما کمک می کند تا پاسخ به این سوالات را دریابید، پاسخ این آزمون نگرش جالبی را در اختیار شما قرار می دهد. به پرسش نامه خود شخص، خودتان و به پرسش نامه بعدی همسرتان پاسخ دهد. به هیچ عنوان در پاسخ دادن به سوالات با یکدیگر مشورت نکنید تا نتیجه درستی را کسب کنید.

پرسش نامه خود شخص

  1. صحبت در مورد کدام مسئله و موضوع از صحبت کردن درباره دیگر مسائل مهم تر است؟ (3 مورد نام ببرید)
  2. امروز درباره چه مسائلی با همسرتان صحبت کردید؟ (موضوعاتی که در بیش تر روزها در مورد آن ها صحبت می کنید.)
  3. اگر حق داشتید 3 آرزو بکنید، این سه آرزو چه بودند؟
  4. آیا می توانید با همسرتان خوب و مسالمت آمیز صحبت کنید؟
  5. آیا احساس می کنید که همسرتان در هنگام مشکلات به خوبی شما را درک کرده و صحبت های شما را می فهمد؟
  6. اگر همسرتان با مسائل و مشکلاتی روبرو شود، شما چه رفتاری خواهید داشت؟
  7. اگر با مشکلی روبرو شوید چه توقع و انتظاری از همسر خود دارید؟
  8. آیا فکر می کنید شنونده خوبی هستید؟
  9. اگر از همسرتان در مورد مهارت شنوندگی خود از همسرتان بپرسید چه خواهد گفت؟
  10. آیا همیشه و در همه حال به خواسته ها، آرزوها، نگرانی ها و ترس های همسرتان گوش می دهید یا به بیان دیگر گوش شنوایی برای نگرانی های او هستید؟
  11. آیا می توانید در حضور همسرتان بدون این که بترسید یا نگران شوید ساکت بمانید یا سکوت در حضور او برای شما نگران کننده است.
  12. آیا در هنگام صحبت با همسرتان نگرانی ها و دلخوری های گذشته را یادآور می شوید؟
  13. اگر پاسخ شما به سوال قبلی مثبت بود دلیل کار خود را بنویسید.
  14. آیا باید مشکلات خود را قبل از خواب حل کنید و در غیر این صورت نمی توانید بخوابید؟
  15. آیا احساس می کنید که نیاز همسرتان به ارتباط کلامی مانند شما است؟
  16. صبح ها که از خواب بیدار می شوید خوش اخلاق هستید یا بداخلاق و ترجیح می دهید با کسی صحبت نکنید.
  17. و در آخر آیا از رابطه کلامی میان خود و همسرتان راضی هستید؟

منبع :  مهارت ارتباطی با همسر + تست ارتباط

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

آیا در مورد روش های درمان ترس از تاریکی کودکان اطلاعاتی دارید؟ ترس از تاریکی در کودکان یکی از رایج ترین انواع فوبیا در میان کودکان می باشد که به میزان کم در دوره ای از رشد به وجود می آید و گذرا است. البته گاهی اوقات این ترس بیش از حد شده است و دردسر های بسیاری برای خانواده ایجاد می کند.

در واقع این ترس باعث می شود تا اختلالات اضطرابی و استرس در کودکان به وجود آید و موجب ابتلای کودکان به فوبیای دیگری می شود، والدین باید روش هایی که به درمان به این ترس کمک می کند را یاد بگیرند تا به کودکشان کمک کنند با این مسئله به راحتی کنار بیاید. خانواده ها به هیچ عنوان نباید این موضوع را بی اهمیت و پیش پا افتاده تلقی کنند.

برای این که در این زمینه اطلاعاتی کسب کنید به مطالعه مقاله بپردازید، والدین هم چنین می توانند برای درمان این مشکل به مشاوره کودک مراجعه کنند تا مشاور در درمان به آن ها کمک کند، راهکار های آن ها تاثیرات بسیاری در درمان ترس از تاریکی کودکان دارد.

ترس از تاریکی در کودکان

برخی از کودکان در دوره ای از رشدشان از تنها ماندن در تاریکی می ترسند و هنگام خواب در محیط های تاریک دچار ترس و اضطراب می شوند و معمولا مقاومت بسیاری برای ماندن در این موقعیت از خودشان نشان می دهند.

در صورتی که ترس از تاریکی بسیار زیاد باشد به آن فوبیای تاریکی می گویند که معمولا در محدوده سنی 2 تا 6 سالگی به وجود می آِید و بعد از آن سن به تدریج کم شده و از بین می رود.

پیشنهاد مشاور: علت ترس از تاریکی یا ترس از شب

درمان ترس از تاریکی در کودکان، شناسایی دلایل ترس

ترس از تاریکی در کودکان به دلایل مختلفی روی می دهد که بهتر است این دلایل شناسایی شود تا بتوان با رفع آن در جهت بهبود ترس از تاریکی فرزندان اقدامات لازم را انجام داد، برخی از این دلایل ترس از تاریکی عبارت اند از :

  • نوع تفکر کودک
  • جو هیجانی خانواده
  • نحوه رفتار و تعامل والدین با فرزندان

ترس از تاریکی به دلیل تخیل بالا در کودکان

ذهن کودکان به خصوص در سنین دبستان از تخیل بالایی برخوردار است، زیرا ذهن آن ها دارای چارچوب منطقی و عینی نیست و به طور کامل شکل نگرفته است، در این سن کودکان تصوراتی برای خود به وجود می آورند که لزوما واقع بینانه نمی باشد مثلا تصوراتی از وجود هیولا و غول دارند که بیشتر به خاطر دیدن فیلم ها، کارتون ها و شنیدن داستان ها می باشد که بر روی ذهن کودک تاثیر می گذارد و باعث به وجود آمدن این تصورات می شود.

آن ها در شب فرصت بیشتری برای فکر کردن به این تصورات دارند و به همین دلیل احتمال دارد شب و تاریکی ترس بسیاری برای آن ها به وجود آورد و این ترس ها باعث می شود تا در طول شبانه و به صورت مکرر کابوس هایی را ببینند.

ارتباط تنش در خانواده و ترس از تاریکی کودکان

کودکان ظرفیت کمتری در برابر فشار و استرس دارند و اگر دچار استرس زیاد شوند به بیماری های جسمانی آسیب پذیری گرفتار خواهند شد و هم چنین احتمالا بروز اختلالات روحی به خصوص اختلالات اضطرابی برای آن ها افزایش می یابد، به همین دلیل وجود تنش هایی در خانواده مانند دعوای والدین یا بدرفتاری با کودک زمینه ساز شکل گیری ترس های افراطی شود که ترس از تاریکی نمونه شایع از آن ها می باشد.

کاهش و درمان ترس از تاریکی کودکان

وابستگی زیاد به والدین

کودکانی که در سنین پایین وابستگی زیادی به والدین خود دارند جدایی از والدین ممکن است برای آن ها تغیر بزرگی به شمار بیاید، کودکی که بیش از حد تحت مراقبت و حمایت پدر و مادر قرار دارند در تنهایی احساس استرس، اضطراب و درماندگی می کند، والدین می توانند با در نظر گرفتن روش های مناسب و ایجاد دلبستگی ایمن میزان وابستگی کودکشان را کم کنند.

راهکارهایی برای درمان ترس از تاریکی کودکان

در این مقاله چند راهکار که والدین می توانند به وسیله آن والدین می توانند فوبیای تاریکی کودکشان را درمان کنند را بیان می کنیم.

صحبت کردن در مورد ترس از تاریکی کودکان

والدین باید در مورد ترس کودکشان با او صحبت کنند و از او بخواهند تا برای آن ها تعریف کند چه چیز هایی او را می ترساند و دقیقا در ذهنش از چه چیزی می ترسد، صحبت در مورد ترس و اضطراب با کودک تا حد زیادی او را آرام می کند و باعث می شود تا علت ترس خود را بشناسد و برای درمان آن مشکل اقداماتی انجام گیرد.

اگر کودک دلیل ترس خود را بیان نمی کند بهتر است از مشاوره کودک یا بازی درمانی استفاده شود. والدین به هیچ عنوان نباید کودک خود را تحت فشار قرار دهند.

همدلی با احساس ترس از تاریکی کودکان

والدین بهتر است که احساس ترس کودک شان را درک کنند و آن را بپذیرند، و هم چنین در مورد احساس کودک با او صحبت کنند و به او نشان دهند که حس او را به خوبی درک می کنند و در کنارش هستند.

والدین نباید کودک را سرزنش کنند و یا احساسات او را بی ارزش تلقی کنند و از گفتن جملاتی مثل "ترس نداره"" بزرگ شدی نباید بترسی " باید خودداری کنند زیرا این جملات نه تنها تاثیر مثبتی ندارد بلکه کودک در مدیریت استرس و احساسش دچار مشکلات بیشتری می کند.

اگر کودک را درک کنید راحت تر با شما ارتباط برقرار می کند، می توانید از او بپرسید که چه چیزی ترس او را کاهش می دهد.

رهایی از ترس از تاریکی با اطمینان دادن به کودکان

والد می تواند مدتی در کنار کودک باشد و او را آرام کند و به او این اطمینان را بدهد که هر وقت به مادرش نیاز داشته باشد او در کنارش است و از او حمایت می کند، هم چنین پدر و مادر می توانند چراغ را برای مدتی روشن کرده و جاهای مختلف اتاق را به فرزندشان نشان دهند و به او این اطمینان را بدهند که هیچ دلیلی برای ترسیدن وجود ندارد و علاوه بر این به کودک توضیح دهند که نور تاثیری بر حضور اشیا نمی گذارد.

ترس از تاریکی کودکان و استفاده از یک وسیله ایمنی بخش

برای درمان ترس از تاریکی می توان از یک وسیله کمک گرفت و کودک را توسط آن آرام کرد به عنوان مثال وسایلی که برای کودک آرام بخش است و او به آن ها علاقه خاصی دارد مانند پتو خاص، عروسک خاص، غیره می تواند استفاده کند و در موقع خوابیدن با آن ها آرام شود و احساس ایمنی بیشتری داشته باشد.

ممکن است کودک بخواهد پیش شما بخوابد ولی شما نباید اجازه دهید که قوانین خانه شکسته شود و کودک باید در جای خود بخوابد. اما می توانید کمی در اتاق او بمانید تا احساس آرامش بیش تری پیدا کند.

مقابله به اجتناب کودک از تاریکی

معمولا هر گونه ترسی که به وجود می آید، فرد سعی می کند تا از موقعیت ترسناک دوری کند این دوری کردن در همان لحظه اضطراب را کم می کند، اما در طولانی مدت باعث می شود تا ترس تقویت شود به همین دلیل باید به کودک کمک شود تا به تدریج با ترسش مقابله کند.

والدین بعد از آرام کردن کودک و اطمینان دادن به او، از کودک بخواهد تا در اتاقش بماند تا به تدریج ترسش کم شود، کودک احتمال دارد هر شب از اتاقش بیرون بیاید و تمایل داشته باشد در کنار مادرش بخواهد و پافشاری می کند که در اتاقش نماند، اگر والدین به او اجازه بدهند که پیش آن ها بخوابد ترس کودک بیشتر خواهد شد و ادامه پیدا می کند.

بنابراین باید بعد از آرام کردن و اطمینان دادن به او از کودک بخواهید که در اتاقش باشد و با موقعیت رو به رو شود این کار باید با مهربانی و آرامش و ملایمت انجام شود تا به کودک آسیبی وارد نشود.

ترس از تاریکی کودکان، مشاوره با متخصص

ترس از تاریکی کودک تا حد طبیعی می باشد و در سن خاصی اتفاق می افتد و گذرا است و با راهکارهای ساده به خوبی می توان با این ترس مقابله کرد اما گاهی اوقات ترس از تاریکی بیش از اندازه است و برای کودک و خانواده مشکلاتی را به وجود می آورد در این زمان بهتر است با متخصص در این زمینه مثل روانشناس بالینی مشورت کرده تا او اقدامات لازم برای درمان حرفه ای را انجام دهد.

نقش فیلم ترسناک در ترس از تاریکی

تحقیقاتی که در زمینه ترس از تاریکی و ترس از خواب انجام شده است نشان داده است که ترس از تاریکی ارتباط مستقیمی با مشاهده فیلم های ترسناک یا شنیدن داستان های ترسناک دارد.

بسیاری از خواهر ها یا برادرهای بزرگ تر ممکن است به صورت غیرمستقیم باعث ایجاد این ترس در کودک شوند. بنابراین به والدین توصیه می شود تا به این مورد توجه زیادی داشته باشد و سعی کند که محیط امن و سالمی را در خانه ایجاد کند.

حتی یک خبر که به نظر بزرگسالان وحشتناک نیست نیز می تواند بر سلامت روحی کودکان تاثیر بگذارد.

منبع :  راهکارهای درمان ترس از تاریکی در کودکان

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

 

آیا در مورد روش های درمان ترس از تاریکی کودکان اطلاعاتی دارید؟ ترس از تاریکی در کودکان یکی از رایج ترین انواع فوبیا در میان کودکان می باشد که به میزان کم در دوره ای از رشد به وجود می آید و گذرا است. البته گاهی اوقات این ترس بیش از حد شده است و دردسر های بسیاری برای خانواده ایجاد می کند.

در واقع این ترس باعث می شود تا اختلالات اضطرابی و استرس در کودکان به وجود آید و موجب ابتلای کودکان به فوبیای دیگری می شود، والدین باید روش هایی که به درمان به این ترس کمک می کند را یاد بگیرند تا به کودکشان کمک کنند با این مسئله به راحتی کنار بیاید. خانواده ها به هیچ عنوان نباید این موضوع را بی اهمیت و پیش پا افتاده تلقی کنند.

برای این که در این زمینه اطلاعاتی کسب کنید به مطالعه مقاله بپردازید، والدین هم چنین می توانند برای درمان این مشکل به مشاوره کودک مراجعه کنند تا مشاور در درمان به آن ها کمک کند، راهکار های آن ها تاثیرات بسیاری در درمان ترس از تاریکی کودکان دارد.

ترس از تاریکی در کودکان

برخی از کودکان در دوره ای از رشدشان از تنها ماندن در تاریکی می ترسند و هنگام خواب در محیط های تاریک دچار ترس و اضطراب می شوند و معمولا مقاومت بسیاری برای ماندن در این موقعیت از خودشان نشان می دهند.

در صورتی که ترس از تاریکی بسیار زیاد باشد به آن فوبیای تاریکی می گویند که معمولا در محدوده سنی 2 تا 6 سالگی به وجود می آِید و بعد از آن سن به تدریج کم شده و از بین می رود.

پیشنهاد مشاور: علت ترس از تاریکی یا ترس از شب

درمان ترس از تاریکی در کودکان، شناسایی دلایل ترس

ترس از تاریکی در کودکان به دلایل مختلفی روی می دهد که بهتر است این دلایل شناسایی شود تا بتوان با رفع آن در جهت بهبود ترس از تاریکی فرزندان اقدامات لازم را انجام داد، برخی از این دلایل ترس از تاریکی عبارت اند از :

  • نوع تفکر کودک
  • جو هیجانی خانواده
  • نحوه رفتار و تعامل والدین با فرزندان

ترس از تاریکی به دلیل تخیل بالا در کودکان

ذهن کودکان به خصوص در سنین دبستان از تخیل بالایی برخوردار است، زیرا ذهن آن ها دارای چارچوب منطقی و عینی نیست و به طور کامل شکل نگرفته است، در این سن کودکان تصوراتی برای خود به وجود می آورند که لزوما واقع بینانه نمی باشد مثلا تصوراتی از وجود هیولا و غول دارند که بیشتر به خاطر دیدن فیلم ها، کارتون ها و شنیدن داستان ها می باشد که بر روی ذهن کودک تاثیر می گذارد و باعث به وجود آمدن این تصورات می شود.

آن ها در شب فرصت بیشتری برای فکر کردن به این تصورات دارند و به همین دلیل احتمال دارد شب و تاریکی ترس بسیاری برای آن ها به وجود آورد و این ترس ها باعث می شود تا در طول شبانه و به صورت مکرر کابوس هایی را ببینند.

ارتباط تنش در خانواده و ترس از تاریکی کودکان

کودکان ظرفیت کمتری در برابر فشار و استرس دارند و اگر دچار استرس زیاد شوند به بیماری های جسمانی آسیب پذیری گرفتار خواهند شد و هم چنین احتمالا بروز اختلالات روحی به خصوص اختلالات اضطرابی برای آن ها افزایش می یابد، به همین دلیل وجود تنش هایی در خانواده مانند دعوای والدین یا بدرفتاری با کودک زمینه ساز شکل گیری ترس های افراطی شود که ترس از تاریکی نمونه شایع از آن ها می باشد.

کاهش و درمان ترس از تاریکی کودکان

وابستگی زیاد به والدین

کودکانی که در سنین پایین وابستگی زیادی به والدین خود دارند جدایی از والدین ممکن است برای آن ها تغیر بزرگی به شمار بیاید، کودکی که بیش از حد تحت مراقبت و حمایت پدر و مادر قرار دارند در تنهایی احساس استرس، اضطراب و درماندگی می کند، والدین می توانند با در نظر گرفتن روش های مناسب و ایجاد دلبستگی ایمن میزان وابستگی کودکشان را کم کنند.

راهکارهایی برای درمان ترس از تاریکی کودکان

در این مقاله چند راهکار که والدین می توانند به وسیله آن والدین می توانند فوبیای تاریکی کودکشان را درمان کنند را بیان می کنیم.

صحبت کردن در مورد ترس از تاریکی کودکان

والدین باید در مورد ترس کودکشان با او صحبت کنند و از او بخواهند تا برای آن ها تعریف کند چه چیز هایی او را می ترساند و دقیقا در ذهنش از چه چیزی می ترسد، صحبت در مورد ترس و اضطراب با کودک تا حد زیادی او را آرام می کند و باعث می شود تا علت ترس خود را بشناسد و برای درمان آن مشکل اقداماتی انجام گیرد.

اگر کودک دلیل ترس خود را بیان نمی کند بهتر است از مشاوره کودک یا بازی درمانی استفاده شود. والدین به هیچ عنوان نباید کودک خود را تحت فشار قرار دهند.

همدلی با احساس ترس از تاریکی کودکان

والدین بهتر است که احساس ترس کودک شان را درک کنند و آن را بپذیرند، و هم چنین در مورد احساس کودک با او صحبت کنند و به او نشان دهند که حس او را به خوبی درک می کنند و در کنارش هستند.

والدین نباید کودک را سرزنش کنند و یا احساسات او را بی ارزش تلقی کنند و از گفتن جملاتی مثل "ترس نداره"" بزرگ شدی نباید بترسی " باید خودداری کنند زیرا این جملات نه تنها تاثیر مثبتی ندارد بلکه کودک در مدیریت استرس و احساسش دچار مشکلات بیشتری می کند.

اگر کودک را درک کنید راحت تر با شما ارتباط برقرار می کند، می توانید از او بپرسید که چه چیزی ترس او را کاهش می دهد.

رهایی از ترس از تاریکی با اطمینان دادن به کودکان

والد می تواند مدتی در کنار کودک باشد و او را آرام کند و به او این اطمینان را بدهد که هر وقت به مادرش نیاز داشته باشد او در کنارش است و از او حمایت می کند، هم چنین پدر و مادر می توانند چراغ را برای مدتی روشن کرده و جاهای مختلف اتاق را به فرزندشان نشان دهند و به او این اطمینان را بدهند که هیچ دلیلی برای ترسیدن وجود ندارد و علاوه بر این به کودک توضیح دهند که نور تاثیری بر حضور اشیا نمی گذارد.

ترس از تاریکی کودکان و استفاده از یک وسیله ایمنی بخش

برای درمان ترس از تاریکی می توان از یک وسیله کمک گرفت و کودک را توسط آن آرام کرد به عنوان مثال وسایلی که برای کودک آرام بخش است و او به آن ها علاقه خاصی دارد مانند پتو خاص، عروسک خاص، غیره می تواند استفاده کند و در موقع خوابیدن با آن ها آرام شود و احساس ایمنی بیشتری داشته باشد.

ممکن است کودک بخواهد پیش شما بخوابد ولی شما نباید اجازه دهید که قوانین خانه شکسته شود و کودک باید در جای خود بخوابد. اما می توانید کمی در اتاق او بمانید تا احساس آرامش بیش تری پیدا کند.

مقابله به اجتناب کودک از تاریکی

معمولا هر گونه ترسی که به وجود می آید، فرد سعی می کند تا از موقعیت ترسناک دوری کند این دوری کردن در همان لحظه اضطراب را کم می کند، اما در طولانی مدت باعث می شود تا ترس تقویت شود به همین دلیل باید به کودک کمک شود تا به تدریج با ترسش مقابله کند.

والدین بعد از آرام کردن کودک و اطمینان دادن به او، از کودک بخواهد تا در اتاقش بماند تا به تدریج ترسش کم شود، کودک احتمال دارد هر شب از اتاقش بیرون بیاید و تمایل داشته باشد در کنار مادرش بخواهد و پافشاری می کند که در اتاقش نماند، اگر والدین به او اجازه بدهند که پیش آن ها بخوابد ترس کودک بیشتر خواهد شد و ادامه پیدا می کند.

بنابراین باید بعد از آرام کردن و اطمینان دادن به او از کودک بخواهید که در اتاقش باشد و با موقعیت رو به رو شود این کار باید با مهربانی و آرامش و ملایمت انجام شود تا به کودک آسیبی وارد نشود.

ترس از تاریکی کودکان، مشاوره با متخصص

ترس از تاریکی کودک تا حد طبیعی می باشد و در سن خاصی اتفاق می افتد و گذرا است و با راهکارهای ساده به خوبی می توان با این ترس مقابله کرد اما گاهی اوقات ترس از تاریکی بیش از اندازه است و برای کودک و خانواده مشکلاتی را به وجود می آورد در این زمان بهتر است با متخصص در این زمینه مثل روانشناس بالینی مشورت کرده تا او اقدامات لازم برای درمان حرفه ای را انجام دهد.

نقش فیلم ترسناک در ترس از تاریکی

تحقیقاتی که در زمینه ترس از تاریکی و ترس از خواب انجام شده است نشان داده است که ترس از تاریکی ارتباط مستقیمی با مشاهده فیلم های ترسناک یا شنیدن داستان های ترسناک دارد.

بسیاری از خواهر ها یا برادرهای بزرگ تر ممکن است به صورت غیرمستقیم باعث ایجاد این ترس در کودک شوند. بنابراین به والدین توصیه می شود تا به این مورد توجه زیادی داشته باشد و سعی کند که محیط امن و سالمی را در خانه ایجاد کند.

حتی یک خبر که به نظر بزرگسالان وحشتناک نیست نیز می تواند بر سلامت روحی کودکان تاثیر بگذارد.

منبع : راهکارهای درمان ترس از تاریکی در کودکان

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

با کمی تمرین می توان متوجه دروغ دیگران شد زیرا هیچ فردی نیست که بتواند بدون بروز نشانه دروغ بگوید، اگر قصد دارید متوجه دروغگویی همسر خود شوید این مقاله و تست دروغگویی که در ادامه ذکر شده است را از دست ندهید.

دلایل دروغگویی

ما انسان ها اغلب به دو دلیل دروغ می گوییم:

  • از رنج یا درد دیگران جلوگیری کنیم
  • سود یا منفعتی ببریم

اکثر افراد هنگام دروغگویی احساس پشیمانی، گناه و ناراحتی دارند و به سختی می توانند این احساسات را پنهان کنند مخصوصا اگر به یکی از نزدیکان خود دروغ بگویند، اگر فردی که به او دروغ می گویید از لحاظ عاطفی و احساسی به شما نزدیک تر باشد کار شما بسیار سخت تر می شود و بیش تر درگیر عذاب وجدان می شوید.

برای دقت بیش تر و آشنایی بهتر با افراد دروغگو بهتر است مقالاتی در مورد زبان بدن بخوانید و به این علم آشنا شوید.

متاسفانه راه صد در صدی برای تشخیص دروغ وجود ندارد ولی همان طور که گفته شد حتی دروغگویان حرفه ای نیز نشانه هایی دارند که به وسیله آن می توانید آن ها را شناسایی کنید، در هنگام پاسخ به این تست ها افرادی که دروغگو حرفه ای هستند اضطراب کمی دارند و برعکس افراد صادق استرس و اضطراب بیش تری دارند.

پیشنهاد مشاور: مقابله با دروغگویی همسر

به پاسخ سوالات زیر به عنوان یک سرنخ نگاه کنید این سوالات به شما کمک می کنند تا در آینده بهتر بتوانید متوجه دروغ های همسر خود بشوید و آن ها را شناسایی کنید. 

به پرسش های قسمت اول تنها آقایان و به پرسش های سری دوم ها خانم ها پاسخ دهند، جمله هایی را علامت بزنید که بیش تر به رفتارهای همسر شما نزدیک است و همسرتان را در آن موقعیت ها توصیف می کند، حتی می تواند برای برخی از سوالات هیچ کدام را علامت نزنید و برای برخی از سوالات هردو گزینه ای که فکر می کنید نزدیک به رفتار همسرتان است را انتخاب کنید.

تست دروغگویی، فریبکاری و کلاهبرداری همسر

بخش اول

تنها آقایان به سوالات زیر پاسخ دهند:

  • هنگامی که درب جاکفشی را باز می کنید متوجه می شوید که کفش های همسرتان بیش تر جاکفشی را پر کرده است سپس چشم های تان به یک جفا کفش جدید که تاکنون ندیده بودید می افتد که به نظر می آید همسرتان تازه آن را خریده باشد، مشخص است که همسرتان بدون اطلاع شما کفش جدیدی خریده است، هنگامی که این موضوع را با او درمیان می گذارید، پاسخ او چیست؟

1) می گوید اوه...آره یادم رفت به تو بگویم آن کفش...خیلی جذابه نه؟! سپس فریبکارانه و درحالی که دست و پای خود را گم کرده است لبخند ملیحی می زند.

2) بحث را عوض می کند و من و من می کند سپس می گوید، اوه..آن کفش ..خب خیلی وقت پیش آن را خریده ام... اما هنوز آن را نپوشیده ام.

3) در حالی که به صورت کاملا واضح به او برخورده و ناراحت شده است با لحنی غیر دوستانه، عصبانی و پرخاشگرانه می گوید از دوستم قرض گرفته ام یعنی حرف من را باور نمی کنی؟

4) کدام کفش ها؟ من همچین کفشی ندیده ام. این را می گوید و سپس طوری رفتار می کند که انگار فراموش کرده است و می رود و زیر لب می گوید..عجیب است نمی دانم آن کفش ها از کجا آمده اند.

5) اوه آن کفش ها..خیلی ارزان بودند، فکر کردم چون قیمت خیلی عالی داشت باید آن را بخرم. باور کن قیمت بسیار مناسبی داشت! این را با لحنی غیرمعمولی و بلند تر از همیشه بیان می کند.

  • زمان زیادی است که به نامزد( همسر) خود مظنون شدید که وقتی ادعا می کند با بهترین دوستش مشغول بازی تنیس است به مکان دیگری می رود، یک روز بعد از ظهر به صورت غیرمستقیم در این باره از او سوال می کنید چه اتفاقی می افتد؟

1) در حالی که احساس می کند به وی بی احترامی شده است می گوید، قسم می خورم با سارا تنیس بازی می کردم(اما با وجود این کمی صدایش می لرزد)

2) با عصبانیت و آشفتگی زیاد از شما می خواهد که با دوست او تماس بگیرید تا بفهمید که با صداقت رفتار کرده است یا خیر حتی بلند می شود و تلفن را برایتان می آورد اما در همان لحظه یکی از پلک هایش می پرد.

3) دست هایش را با نگرانی زیاد به هم می مالد سپس ادعا می کند که مشغول بازی تنیس بوده و می گوید چطور می توانی به من چنین تهمتی بزنی.

4) در حالی که کاملا سردرگم و متحیر است می گوید دلیلی ندارد به تو دروغ بگویم! در همین حالت از پاسخ دادن به سوالات بعدی طفره می رود و بیان می کند که ادامه این مکالمه و بحث احمقانه است.

5) قیافه حق به جانب به خود می گیرد و با عصبانیت شما را متهم به رفتار احمقانه و سوء ظن بی دلیل می کند و بیان می کند که تا به حال مرتکب چنین اشتباهی نشده است و از طرفی هیچ تمایلی به انجام چنین کار احمقانه ای ندارد اما در حالی که مشغول گفتن این جملات است گوشه دهانش به صورت غیر ارادی تکان خورده و مردمک چشم هایش تنگ می شوند.

  • می خواهید ماشین خود را تمیز کنید و برای این کار به دنبال شلوار لی کهنه خود می گردید که قبلا آن را برای این کار کنار گذاشته بودید با این که همه جا را می گردید آن را پیدا نمی کنید، در حالی که متعجب مانده اید از همسر خود می پرسید که آن را دیده است یا خیر. چه پاسخی می شنوید؟

1)با عصبانیت سر شما داد می زند:« تقصیر من نیست که نمی تونی شلوارت رو از توی اتاق بهم ریخته ات پیدا کنی این مشکل خودته» و با عصبانیت اتاق را ترک می کند.

2) صورتش قرمز می شود، رویش را بر می گرداند و زیر لب با صدایی که به سختی قابل تشخیص است می گوید:« راستش نمی دانم آن شلوار کجاست.»

3)«شاید توی ماشین...لباس شویی باشه» سپس در حالی که هیجان زده شده است با ظاهری دوستانه می گوید:« چرا از آن یکی شلوارت استفاده نمی کنی.»

4)« نمی دانم» این را می گوید و با عجله پیشنهاد می دهد« شاید بتوانم بهت کمک کنم پیدایش کنی» این درحالی است که قبلا در پیدا کردن هیچ چیز به شما کمک نمی کرده است.

5) می گوید « اوه..آن شلوار چند روز پیش آن را شستم و احساس کردم آب رفته است برای همین آن را دور انداختم می خواستم زودتر به تو بگویم ولی..» یا می گوید « لک روی آن پاک نمی شد برای همین مجبور شدم آن را دور بیندازم.»

  • به تازگی به همراه همسرتان خانه یا ماشین خریده اید و با یکدیگر قرار گذاشته اید که کم تر پول خرج کنید و صرفه جویی کنید و شما این قول را با وجود همه این سختی ها نگه داشته اید ولی متوجه می شوید که همسرتان یک پیراهن بسیار زیبا و گران قیمت خریده است، همسر شما چگونه این ولخرجی خود را توجیه می کند؟

1)ادعا می کند که یکی از بهترین دوست هایش آن را به او هدیه داده است تا خوشحالش کند و در حالی این را می گوید که دستش را جلوی صورتش گرفته است یا به ناخن هایش خیره شده است و از تماس چشمی خودداری می کند.

2) بی آنکه احساس گناه کند و عذاب وجدان داشته باشد با صدایی که از حد معمول بلند تر است می گوید:« عزیزم، مثل این که دوست داری دعوا راه بیندازی.»

3)سوال شما را نادیده می گیرد و به آن پاسخ نمی دهد و در عوض می گوید:« لباس دیگه ای نداشتم دوست داری برهنه برم سر کار؟»

4)درحالی که دست پاچه شده است می خندد و سعی می کند شما را فریب دهد پس می گوید:« لباس جدیدی که خریدم انقدر به من می آید که فردا کسی بجز من دیده نشود.»

5)درحالی که شرمنده و خجالت زده شده است دماغش را می خاراند و می گوید:« راستش خیلی ارزان بود..یعنی حراج کرده بودند. چون دوستم هم یک دست خرید به من هم تخفیف دادند.»

  • مادرتان شما و همسرتان را برای جمعه به ناهار دعوت کرده است و اگر یکی از مهمان ها دیر کند ناراحت می شود ولی دوستتان پیش از ظهر به دیدن دوست خود می رود و قول می دهد که زود برگردد البته این اتفاق نمی افتد، چه توضیحی برای این کار خود ارائه می دهد؟

1)تمامی اتفاقات و وقایعی که پیش آمده است را با جزئیات بیان می کند اما دلیلی برای دیر آمدن خود ارائه نمی دهد.

2)با زیپ کاپشن خود بازی کرده، از تماس چشمی اجتناب می کند و می گوید:«تقصیر سحر بود، او مدام اصرار کرد که بیش تر بمانم می توانی زنگ بزنی به او و بپرسی.»

3)صدایش را کمی بلند می کند و می گوید:« خب ببخشید تقصیر من نبود، ماشین روشن نمی شد و باتری تلفنم هم تمام شده بود نمی توانستم خبر بدم.»

4)تنها به گفتن این جمله اکتفا می کند که:«تقصیر من نبود می خواهی باور کن می خواهی نکن»

5)سعی می کند تقصیر را گردن مادر شما بیندازد و می گوید او با سختگیری های بیش از حد مهمانی را خراب می کند.

منبع :  تست دروغگویی، فریبکاری و کلاهبرداری همسر

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

تشخیص و درمان افسردگی پس از جراحی و عمل بینی بسیار ضروری است. بهبودی پس از عمل جراحی ممکن است زمان بر بوده و ناراحتی و نگرانی به همراه داشته باشد. بسیاری از مردم پس از جراحی امیدوار هستند که به زودی بهبود پیدا می کنند. با این حال، گاهی اوقات افراد پس از جراحی دچار افسردگی می شوند.

افسردگی اختلالی است که ممکن است پس از هر نوع جراحی اتفاق بیفتد. این یک اختلال جدی است که نیاز به درمان دارد.

علل ایجاد افسردگی پس از جراحی

بسیاری از افرادی که افسردگی پس از جراحی را تجربه می کنند انتظار ندارند که این اتفاق بیفتد زیرا پزشکان قبل از جراحی در مورد این موضوع اطلاع رسانی نمی کنند.

عواملی که می توانند باعث افسردگی پس از جراحی شوند:

  • درد مزمن
  • واکنش به بیهوشی
  • واکنش به داروهای ضد درد
  • نگرانی از تاثیرات عمل بر کیفیت زندگی
  • استرس
  • نگرانی در مورد سرعت بهبودی
  • اضطراب نسبت به عوارض احتمالی
  • نگرانی از اینکه جراحی موفقیت آمیز نباشد
  • استرس و نگرانی برای بهبودی و هزینه های مالی

رایج‌ترین جراحی‌هایی که منجر به افسردگی می‌شوند

  • قطع عضو
  • جراحی برداشتن سینه
  • جراحی زانو و آرتوروز
  • جراحی قلب
  • عمل زیبایی
  • عمل مغز
  • سرطان
  • جراحی پلاستیک
  • جراحی چاقی
  • جراحی ستون فقرات

یک مطالعه در سال 2017 نشان می دهد که بسیاری از زنان پس از ماستکتومی برای سرطان پستان، تا 3 سال افسردگی را تجربه می کنند.

افسردگی پس از جراحی و عمل بینی

علائم افسردگی پس از جراحی

علائم افسردگی پس از جراحی ممکن است دست کم گرفته شوند زیرا برخی از آن ها شبیه اثرات پس از جراحی هستند.

این علائم عبارت اند از:

  • بیش از حد معمول خوابیدن 
  • حرکات و گفتار آهسته
  • تحریک پذیری
  • احساس گناه
  • از دست دادن علاقه به فعالیت هایی که قبلا برای فرد لذت بخش بوده
  • خستگی
  • اضطراب، استرس یا ناامیدی
  • از دست دادن اشتها
  • فکر خودکشی

افسردگی همچنین می تواند خطر ایجاد بیماری جسمانی را افزایش داده و بهبودی ناشی از آسیب یا عمل را به تأخیر بیندازد.

اگر این علائم بیش از 2 هفته طول طول کشید با دکتر خود قرار بگذارید تا در مورد افسردگی صحبت کنید.

اگر علائم بلافاصله پس از جراحی افسردگی ظاهر شود، می تواند از تأثیر دارو باشد اما اگر علائم به مدت 2 هفته یا بیشتر ادامه یابد، ممکن است نشانه افسردگی باشد.

 

درمان افسردگی پس از عمل

راهکارهای زیر به درمان افسردگی پس از عمل کمک می کند.

  • کمک گرفتن از مشاور و درمانگر

درمان افسردگی به حضور مشاور و متخصص دارد زیرا شدت افسردگی ممکن است در حدی باشد که زندگی فرد را مختل کند و نیاز به دارو درمانی در کنار گفتار درمانی یا درمان شناختی رفتاری داشته باشد.

  • زمانی را در بیرون از خانه بگذارنید.

بیرون رفتن و استفاده از هوای تازه در بهبود حال شما تاثیر زیادی دارد.

  • بر نکات مثبت تمرکز کنید.

اهداف کوچکی برای خود تعیین کنید و هنگام رسیدن به آن ها خود را تشویق کنید. به جای ناامیدی و نگرانی، بر بهبود و سلامتی خود تمرکز کنید.

  • ورزش کنید

در صورت توصیه پزشک تا جایی که اجازه دارید ورزش کنید. ورزش بهترین درمان برای از بین بردن افسردگی و پیدا کردن روحیه مثبت است. از مشاور خود بپرسید که کجا و چگونه ورزش کنید. ورزش هایی مانند یوگا اضطراب و استرس شما را نیز کاهش می داد.

  • رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی سالم می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید و وزن خود را مدیریت کنید. همچنین مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را برای بهبود فراهم می کند.

مواد زیر باید در یک رژیم غذایی سالم وجود داشته باشند:

  • سبزیجات تازه
  • غلات 
  • پروتئین
  • آب
  • میوه و سبزیجات

منبع : افسردگی پس از جراحی و عمل بینی | تشخیص تا درمان

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

 

اگر می خواهید بدانید که مشاور چه مسائلی را بررسی می کند تا بتواند آینده رابطه شما را پیش بینی کند، این مقاله را حتما مطالعه کنید زیرا سوالات مشاوره قبل از ازدواج به طور کامل و مناسب در این مقاله مطرح شده است و می تواند برای شما مفید باشد.

بسیار دیده می شود که هنگامی که میان زن و شوهر اختلاف و مشاجره ای پیش می آید، دیگران به آن ها توصیه می کنند که به مشاوره مراجعه کنند تا بتوانند مشکل خود را به درستی حل کنند.

این گونه مشاوره ها برای مشکلات زناشویی بسیار مناسب و کارآمد می باشد، اما سوالی که در این جا پیش می آید این است که چرا باید منتظر اختلاف و مشکل باشیم و بعد سراغ راه حل مشکل برویم؟ مگر بارها جمله" پیشگیری بهتر از درمان است " را نشنیده ایم؟

برای این که نسبت به مشکلات زناشویی خود پیشگیری های لازم را انجام دهید باید به مشاور مراجعه کنید، که به این نوع مشاورها، مشاوره قبل از ازدواج می گویند.

هنگامی که شما در جلسات مشاوره قبل از ازدواج شرکت می کنید با مشکلات احتمالی که میان شما و همسرتان پیش خواهد آمد آشنا می شوید و آن ها را به خوبی بشناسید و سعی می کنید از ابتدا برای پیشگیری این مشکلات اقداماتی را انجام دهید و راه حل مناسبی در مورد آن ها به دست آورید.

سوالات مشاوره قبل از ازدواج

زوجینی که قصد ازدواج دارند معمولا هنگامی که به مشاور مراجعه می کنند، مشاور فرم هایی را در اختیارشان می گذارد و از آن ها می خواهد به صورت جداگانه این پرسش نامه کتبی را پر کنند تا مشاور بتواند احساس شما را نسبت به یکدیگر و رابطه مشخص کند.

این فرم می تواند تمام زمینه هایی که با همسر آینده خود را تفاهم ندارید و نقاط قوت و ضعف شما را مورد بررسی قرار می دهد و با مشخص  شدن آن ها مشکلات شما را شناسایی می کند.

مشاور تنها آزمون کتبی را از شما نمی گیرد بلکه بعد از گرفتن آزمون به همراه خودتان به تفسیر پاسخ های شما می پردازد و به این صورت اطلاعات پایه ای را از طریق پرسشنامه به دست می آورد که نقطه شروع جلسات مشاوره می باشد.

در این جلسات مشاوره تصمیم می گیرد که این جلسات به صورت تک نفری با شما و همسر آینده تان برگزار شود و یا این که همزمان هر دو در جلسه مشاوره حضور داشته باشند.

اما پرسش نامه شما و همسرتان یک نمونه سوالات دارد و مشاور با بررسی جواب این سوالات با دیدگاه، اهداف و انتظارات شما در مورد ازدواج به خوبی آشنا می شود، که در این مقاله سوالات به طور واضح بیان شده است.

سوال 1 مشاوره قبل از ازدواج : خط قرمز ها و ارزش ها

برای این که نسبت به مشکلاتی که در آینده ممکن است برای شما اتفاق بیفتد پیشگیری های لازم را انجام دهید، در این خصوص باید با خط قرمزها و ارزش های همسرتان آشنا شوید.

مثلا باید بدانید که چه کارهایی همسرتان را عصبانی کرده و از کوره در می ورد و همچنین انجام چه کارهایی برای شوهر تان مهم و با ارزش می باشد.

شما از این طریق می توانید رفتارهایتان را در آینده بر اساس خط قرمزها و ارزش های همسرتان تنظیم کنید، این امر جلوی بسیاری از اختلافات را می گیرد.

  • خط قرمز های شما ( به عنوان مثال در مورد عدم صداقت مالی، خیانت، اعتیاد، قمار) چه می باشد؟
  • اگر از این خط قرمزها عبور کند چه عواقبی در انتظارش خواهد بود؟
  • چه رفتاری های اگر در زندگی مشترکتان انجام شود به عنوان ارزش تلقی می شود؟

پیشنهاد مشاور: سوالات خواستگاری که باید از همسر آینده خود بپرسید

سوالات مشاوره قبل از ازدواج

سوال 2 مشاوره قبل از ازدواج: مسائل شغلی

شغل و حرفه ای که زوجین دارند به طور مستقیم بر روی زندگی مشترکشان تاثیراتی می گذارد، به همین دلیل باید قبل از عروسی تمام مسائلی که در مورد شغل و حرفه دختر و پسر می باشد به درستی روشن سازی شود تا به خوبی و درستی در مورد شغل های یکدیگر به شناخت برسند.

  • آیا راضی هستید تا همسرتان در بیرون از خانه کار کند یا ترجیح می دهید او در خانه بماند و زندگی را از درون خانه مدیریت کند؟
  • اهداف شغلی تان به چه صورت می باشد ( به عنوان مثال ترجیح می دهید از وقت خود بیشترین استفاده را داشته باشید و فقط کار کنید و پول بیشتری را برای آینده زندگی تان پس انداز کنید یا کار می کنید و با حقوقی که هر ماه به دست می آورید تفریح می کنید و از زندگی تان لذت می برید؟)
  • اگر اهدافتان در زندگی پس انداز پول و یا ارتقای شغلی و غیره باشد، این فرایند قرار است چه مدت طول بکشد؟
  • آیا شما به تغییر شغل فکر می کنید و قصد تغییر شغل دارید؟
  • ممکن است مسائل کاری تان را به خانه بیاورید؟ مثلا در صورتی که در محل کارتان کارهای عقب افتاده ای دارید، ممکن است آن ها را به خانه بیاوید که آخر شب و یا تعطیلات آخر هفته آن ها را انجام دهید.

پیشنهاد مشاور: سوالات شغلی از خواستگار

سوال 3 مشاوره قبل از ازدواج: امور مالی

یکی از مسائل مهمی که باید در رابطه با آن صحبت کنید مربوط به مسائل مالی می باشد، زیرا اگر به این مسائل فکر نکنید زمانی که درگیر آن می شوید که دیگر دیر است و انرژی کافی برای فکر کردن و حل مسئله را ندارید.

  • در حال حاضر وضعیت مالی شما که شامل کل بدهی ها، پس انداز ها و وام های دریافتی می باشد، به چه صورت است؟
  • آیا اگر یکی از شما با مشکلی رو به رو شود یا بیکار گردد و هزینه غیر منتظره ای داشته باشد، سرمایه و اندوخته ای برای حل بحرانتان دارید؟
  • بودجه ماهانه شما چه میزان می باشد؟
  • آیا در مورد این موضوع اتفاق نظر دارید که هر کدام از شما مقداری از پول ماهانه خود را به تفریح و یا خرید های شخصی اختصاص دهد؟ اگر در مورد این موضوع موافق هستید، با یکدیگر صحبت کنید که آیا لازم است نحوه خرج کردن پول تو جیبی شخصی تان را به یکدیگر اطلاع دهید و از ریزترین مسائل مالی یکدیگر اطلاع داشته باشید؟
  • چه کسی هزینه های خانه را مدیریت می کند؟

پیشنهاد مشاور: سوالات مهم ازدواج در مورد مسائل مالی و اقتصادی

سوال 4 مشاوره قبل از ازدواج: صمیمیت و رابطه جنسی

زمانی که به طور قطعی تصمیم می گیرید تا با فرد مورد علاقه خود ازدواج کنید با او راحت هستید و احساس صمیمیت می کنید و در این صورت برای یکدیگر جاذبه جنسی خواهید داشت.

موضوع مهمی که باید قبل از عروسی مورد بررسی قرار گیرد این می باشد که آیا این صمیمیت و جاذبه جنسی برای هر دو شما به یک اندازه و کافی می باشد و یا همسر آینده شما جور دیگری در مورد رابطه جنسی فکر می کند.

  • آیا از برنامه عاشقانه فعلی خود راضی هستید یا ترجیح می دهید که رابطه احساسی و رمانتیک تری با همسر آینده خود داشته باشید؟
  • چه میزان از رابطی جنسی شما را ارضا می کند و به آن نیاز دارید؟ در صورتی که در مورد این موضوع با یکدیگر اتفاق نظر ندارید همه مسائل را مورد بررسی قرار دهید که آیا ممکن است مشکل وقت و انرژی در میان باشد یا مشکلات بزرگ تری مانند انواع مشکلات جنسی وجود دارد، به طور کلی موانعی که در رابطه جنسی وجود دارد، می شود آن ها را رفع کرد یا خیر؟
  • بهترین روش برای بیان این که هر یک از شما نیاز به رابطه جنسی بیشتری دارید و رابطه بیشتری در زندگی مشترکتان می خواهید چه می باشد؟
  • از روابط عاشقانه و جنسی تان چه چیزی را می خواهید؟ بوسیدن بیشتر، آغوش بیشتر، یا شام ها عاشقانه بیشتر؟

پیشنهاد مشاور: تست رضایت زناشویی + پاسخ و پیشنهادات مشاور

سوال 5 مشاوره قبل از ازدواج : دین و مذهب

در بسیاری از مواقع ممکن است  دین و مذهب شما و همسرتان با یکدیگر متفاوت باشد و اگر بعد از عروسی نسبت به این موضوع با تعصب برخورد شود، مشکلات بزرگی در زندگی مشترکتان به وجود خواهد آمد.

  • اعتقادات مذهبی شما چیست؟
  • اعتقادات و اعمال معنوی شما چیست و چگونه آن ها را در زندگی خود گنجانده اید؟
  • اگر اعتقادات مذهبی شما با یکدیگر متفاوت باشد، در صورت امکان چگونه سنت های مربوط به خود را حفظ می کنید و آن ها را با یکدیگر ترکیب خواهید کرد؟

منبع :  سوالات مشاوره قبل از ازدواج

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

 

آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که چیزی خریده باشید و به آن احتیاجی نداشته باشید؟ آیا احساس خوبی از داشتن آن دارید؟ آیا زمانی که دچار استرس می شوید بیشتر خرید می کنید؟ یکی از روش های کاهش استرس خرید درمانی یا Retail therapy می باشد که بسیاری از افراد به صورت ناخودآگاه و یا به طور آگاه آن را انجام می دهند.

خرید درمانی روشی است که شما چیز کوچکی می خرید تا به وسیله آن خلق و خو و روحیه شما بهتر شود و احساس خوبی داشته باشید، این عمل بیش از آن چه تصور می کنید رواج دارد.

خرید درمانی چقدر رایج است؟

اگر شدت خرید کردن زیاد باشد به آن خرید اجباری می گویند که فرد احساس می کند برای افزایش روحیه خود باید خرید کند و به نوعی به آن اعتیاد پیدا می کند و ممکن است بیشتر از آن چه که مردم تصور می کنند، رایج باشد.

بر اساس پژوهش های صورت گرفته توسط یک پژوهشگر دولتی در پنسیلوانیا بر روی گروهی از افراد که مرتب خرید می کردند، این افراد همه در هر هفته چند بار به خرید می رفتند.

بر اساس این پژهش ها 62 درصد از این افراد خرید را برای افزایش خلق و خو و روحیه انجام می دهند، بر طبق مطالعاتی که در مورد جمعیت شناسی انجام شده است، خرید اجباری بیشتر برای زنان و افراد جوان، (اواخر نوجوانی) اتفاق می افتد و آن ها بیشتر مستعد این رفتار هستند.

  • زمانی که استرس داریم، خرید کردن چطور بر ما اثر می گذارد؟

زمانی که دچار استرس می شویم واکنش ما به خرید بسیار متفاوت می باشد، به طور طبیعی ما برای بهتر شدن روحیه خود به دنبال یک حس خوب و طعم شیرین هستیم و سعی می کنیم به سایر لذت های زندگی پاسخ مثبت بدهیم، یکی از این روش ها خرید کردن می باشد که باعث می شود احساسات قوی تر و بهتری داشته باشیم تا در زمان استرس روحیه خود را تقویت کرده و بالا ببریم.

بر اساس نظرسنجی که از خریداران انجام شده است 82 در صد از آن ها احساسات مثبتی نسبت به خریدشان داشته اند، خرید باعث شده تا روحیه مثبت آن ها افزایش یافته و اثرات طولانی مدت بر روی آن ها بگذارد.

همین مساله نشان می دهد که خرید یک احساس لذت بخش و سرشار از حس خوب است و بسیار بهتر از حس ندامت و پشیمانی در خریدار می باشد.

اما زمانی که فرد از نظر مالی مشکلاتی دارد و در مضیقه است، خرید ها به سمت اجبار پیش می رود. در این صورت احساسات او کاملا متفاوت خواهد بود، زمانی که خرید به صورت کلی و به طور مداوم تکرار شود مشکلاتی ناشی از پیامدهای ناخواسته برای فرد به وجود می آورد.

افرادی که به طور مداوم خرید می روند در تلاش برای افزایش روحیه خود می باشند، در حالی که ممکن است بدهی های بسیاری بالا آورند و دچار اضطراب و ناامیدی شوند، در این صورت احساس از دست دادن کنترل و درگیری در خانه بسیار دیده می شود.

پیشنهاد مشاور: عوارض اضطراب که می تواند زندگی شما را مختل کند

  • پارادوکس واضح « خرید – استرس»

از آن جا که خرید درمانی برای بسیاری از افراد یک شیب لغزنده می باشد، ممکن است افراد گرفتار مضیقه مالی شوند به همین دلیل تقویت کننده بی ضرر روحیه احتمالا به یک اجبار تبدیل شده است و باعث تخلیه مالی شده و در نهایت درگیری هایی را به وجود می آورد که باعث افزایش استرس می شود.

اگر خود را درگیر خرید درمانی می بینید بهتر است بیشتر مراقب این رفتار باشید، گاهی اوقات می توانید از روش خرید درمانی برای افزایش روحیه استفاده کنید، این روش یک راهکار ساده برای رسیدن به اهداف شما بوده زمانی این روش مثبت است که هزینه ها، زندگی شما را از کنترل خارج نکند. در صورتی که خرید مشکلات مالی برای شما به وجود آورد یک روش منفی تلقی خواهد شد.

  • جایگزین های سالم تر

اگر متوجه شوید که در خرید درمانی چه حالا و چه بعدا افراط خواهید کرد به احتمال زیاد خرید موثرترین راه برای درمان استرس شما نمی باشد و استرس شما از بین نخواهد رفت بلکه به خاطر مشکلات مالی بیشتر خواهد شد اما اگر این روش را به اضطرار و اجبار تبدیل نکنید، در این صورت تقویت کننده روحیه خوب و مناسبی برای شما خواهد بود.

پیشنهاد مشاور:با استرس خود چه کنیم؟ اختلال استرس و اضطراب شدید

بسیاری از افراد راهکار های زیر را برای دریافت بهترین استفاده از خرید درمانی با کمترین عوارض منفی، پیشنهاد می کنند:

  • سازماندهی مجدد

اگر برای کاهش استرس خود به دنبال خرید های جدید رفته باشید ممکن است با دیدن خرید های قبلی که آن ها را فراموش کرده اید، احساس غم کنید و اندوه شما بیشتر شود در این صورت شما می توانید برنامه ریزی و طرح دیگری را برای خود درست کنید، به طور مثال به گنجه لباس خود یک نگاه انداخته و آن را ساماندهی کنید، یا دکوراسیون منزل تان را تغییر دهید و برای تمیز کردن کشوی کمدتان وقت بگذارید.

به این روش چیزهایی را که فراموش کرده اید را می یابید، در نهایت ساماندهی برای شما مفید خواهد بود زیرا محیط کمتر به هم ریخته است و راحت تر می توانید برای خرید وسایل مورد نیاز اقدام کنید و انتخاب های مفید تری خواهید داشت، در نتیجه روحیه شما قوی و شادتر خواهد بود.

  • شمارش برکات و نعمت ها

در صورتی که شما احساس قدردانی و شکر گزاری خود را تقویت کنید در وجود شما احساسات فراوانی به وجود خواهد آمد که باعث تمایل شما به سمت چیز های کوچک می شود.

یک دفترچه مخصوص شکرگزاری و قدردانی داشته باشید و هر روز چیز های جدیدی که شکرگزاری می کنید را در آن یادداشت کنید، مطمئن باشید حس فوق العاده و دگرگونی تازه ای را تجربه خواهید کرد.

زمانی که شما نسبت به نعمت ها شکرگزاری می کنید میل شما به خرید کم شود و در نتیجه هزینه کمتری پرداخت می کنید.

در صورتی که شما از فعالیت هایی که انجام می دهید احساس هیجان و شادی کنید تمایل و گرایش شما به موارد مادی کاهش خواهد یافت و کمتر خرید های اجباری را انجام خواهید داد.

فواید خرید درمانی و رهایی از افسردگی و اضطراب

  • خرید را حفظ کنید اما زمان کمتری به آن اختصاص دهید.

در بعضی اوقات ممکن است از خرید به عنوان روش درمانی استفاده کرده و به وسیله آن تلاش کنید که حال خودتان را خوب کنید، اگر این تلاش برای آرامش و اعتدال شما انجام شود با انجام آن حس خوبی پیدا کنید.

پس به فروشگاه هایی که تخفیف دارند بروید و اجناسی که دارای قیمت مناسب و تخفیف زیادی هستند را انتخاب کنید علاوه بر این شما می توانید برای افزایش روحیه خود کار ارزان تری را انجام دهید و آرامش خود را از طریق دیگری به دست آورید، به عنوان مثال یک فنجان قهوه خوب و خوش عطر در کنار شمعی معطر و یا عود به اتاقتان ببرید و فضای آرامش بخشی را برای خود ایجاد کنید و از نوشیدنی و بوی معطر لذت ببرید این روش «فرار کوچکی» است و دیگر نیازی نیست برای خرید به بیرون بروید و هزینه کنید.

روانشناسان مثبت گرا، توصیه می کنند تا از چیزهای کوچک و هیجان انگیز برای کاهش استرس در زندگی خود استفاده کنید، گاهی یک خرید کوچک باعث تحریک شما برای خرید های دیگر می شود اما هزینه های سنگینی برای شما ایجاد خواهد کرد در این صورت شما احساس گناه می کنید و استرس شما بیشتر خواهد شد، در این حالت شما باید سعی کنید از فعالیت های هیجان انگیز و لذت بخش برای خوب شدن حالتان استفاده کنید در این صورت احساسات منفی بعد از خرید به سراغتان نمی آید.

در صورتی که متوجه شدید نمی توانید هزینه های مرتبط به استرس را کاهش دهید و یا آن ها را مدیریت کنید و شک دارید که آیا خرید های شما خارج از کنترل می باشد یا خیر باید به روانشناس حرفه ای مراجعه کنید تا شما را در این زمینه راهنمایی  و پشتیبانی کرده و حمایت های لازم را انجام دهد.

  • پول، مانعی بر سر راه خرید درمانی

مشکلی که در این میان پیش می آید، پول می باشد، اگر فردی موقعیت های بد زیادی را تجربه کند و از هر واقعه احساس شکست و ناامیدی داشته باشد بسیار حساس و زود رنج می شود و ممکن است به خرید اعتیاد پیدا کرده مجبور شود هزینه های گزاف و سنگینی را بپردازد. در این صورت چه باید کرد؟

روش هایی برای درمان اعتیاد به خرید درمانی

راه های زیر به شما کمک می کند تا اعتیاد به خرید درمانی را ترک کنید:

  • خرید آیتم های ضروری

در هنگام خرید درمانی وسایلی را بخرید که از قبل به آن نیاز دارید در این صورت خرید درمانی و نیاز های اساسی تان با یکدیگر یکپارچه می شود و ضرر نمی کنید، برای این کار باید از قبل لیستی از وسایلی که نیاز دارید  تهیه نمایید.

  • خرید های کوچک

برای این که حالتان خوب شود نیازی نیست خرید های بزرگی را انجام دهید شما می توانید برای کاهش ناراحتی خود خرید های کوچکی مانند گل سر، رژ لب و غیره انجام دهید همچنین جواهرات کوچک و دست ساز می تواند بهترین انتخاب برای خرید کردن در این مواقع باشد.

  • قضیه را کش بدهید

این روشی است که در بیشتر مواقع خودم انجام می دهم در بعضی اوقات حالمان بسیار بد است و ساعت ها در پاساژ ها و فروشگاه ها می گردیم تا چیزی را برای خرید پبدا کنیم در این هنگام آیتمی که برای خرید پیدا کرده اید را باید در صف انتظار قرار دهید ( اگر خرید تان اینترنتی است چند ساعتی برای شما رزرو می شود)، بعد از این که گشت و گذار های شما به پایان رسید، با خودتان فکر کنید که آیا هنوز هم حال خوشی ندارید و باید حتما چیزی بخرید یا دیگر به خرید کردن نیازی ندارید؟ در بسیاری از مواقع همان گشت و گذار ها در فضای خرید حال شما را خوب می کند و دیگر نیازی به خرید ندارید.

  • اعتیاد به خرید

اگر خرید حال شما را بهتر می کند و بعد از خرید عذاب وجدان ندارید در این صورت خرید  ایرادی نخواهد داشت، اما اگر خصوصیاتی که در ادامه ذکر شده است را دارید به احتمال زیاد به خرید اعتیاد پیدا کرده اید و باید نکاتی که در ادامه بیان شده است را رعایت کنید.

آیا خرید درمانی واقعا در بهبود افسردگی موثر است؟

بر اساس تحقیقاتی که در آمریکا صورت گرفته شده است، بیش از نیمی از مطالعه شوندگان ( شامل 62 درصد از زنان و 40 درصد از مردان) تاکید کرده اند که برای بهبود حالشان خرید را انجام می دهند، خریدن خرده ریزها در بهبود حالشان بسیار موثر می باشد و بعد از خرید حس خوبی به سراغشان می آید.

در این جا به چند اتفاق که در اثر خرید کردن به وجود می آیند را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • کاهش دوره انتقال

زمانی که برای فرد اتفاق ناگواری به وجود می آید مدت زمانی لازم است تا با شرایط به وجود آمده کنار بیاید به عنوان مثال وقتی کسی در محیط کار دچار ناراحتی و مشکل می شود سراغ خرید میوه، لباس، خودکار و هر وسیله دیگری می رود فکرش کمتر درگیر ناراحتی می باشد، کمتر از قبل فرصت می کند به مشکلات و دغدغه ها و ناراحتی های خود فکر کند و همین مسئله باعث می شود تا فرد راحت تر بتواند با شرایط کنار بیاید و شرایط جدید را درک کند.

منبع : فواید خرید درمانی و رهایی از افسردگی و اضطراب

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

 

تاکنون فکر کرده اید که چرا ازدواج می کنیم یا دلایل و هدف ازدواج چیست؟ از آن جایی که امروزه نیاز و خواسته های جوانان گسترش پیدا کرده در ازدواج‌ آن ها هم تغییراتی ایجاد شده است. در این مقاله اهداف و دلایل ازدواج مورد بررسی قرار گرفته است.

 امروز جوانان برای ازدواج نیاز به دلایل و منطق قوی دارند که بر ترس آن ها غلبه کند.

 چرا باید ازدواج کنیم؟

 اینکه چه دلیلی برای ازدواج وجود دارد دغدغه همه افراد است.

هر کس در زندگی به این نتیجه می رسد که باید تغییراتی را در زندگی خود ایجاد کند و از زندگی مجردی فاصله بگیرد اما گاهی افراد احتیاج دارند که دید وسیع تری نسبت به این قضیه داشته باشند. در ادامه برخی از دلایل ازدواج ذکر شده است:

 ازدواج خوشبختمان می کند

بسیاری از افراد تصور می کنند که ازدواج باعث خوشبختی می شود این درحالی است که مطالعات و تحقیقات انجام شده افراد متاهل خوشبخت تر از افراد مجرد هستند.

مارتین سلیگمن می گوید:

 ازدواج علاوه بر پیوندی که بین انسان ها برقرار می کند باعث خوشبختی آن ها می شود به زندگی انسان ها معنا می بخشد و خوشبخت ترین افراد کسانی هستند که ازدواج می کنند.

 دو عاملی که باعث خوشبختی انسان می شود:

  • ایمان به خدا 
  • ازدواج 

 وقتی افراد ازدواج می کنند و به یکدیگر عشق می ورزند از تنش‌ها و درگیری‌ها رها می شوند.

 در واقع با ازدواج، رابطه بین افراد عمیق تر خواهدشد.

 علت آرامش انسان ها عشق است، عشق به انسان آرامشی عمیقی می دهد بنابراین ازدواج سالم کنید تا سالم بمانید.

 بررسی‌ها و تحقیقات نشان داده که اگر رابطه خوبی با همسر داشته باشید سیستم دفاعی شما بهبود می یابد و حتی زخم افراد که رابطه سالم و عمیق با همسرشان دارد زودتر خوب می شود.

 مطالعات نشان داده که افراد متاهل کمتر در بیمارستان های روانی بستری می شوند و بیشترین تعداد بستری شده افرادی هستند که در روابط خود دچار مشکل شده اند.

بنابراین ازدواج می‌تواند مانع افسردگی و ناراحتی‌های روانی شود.

ازدواج وضعمان را خوب می کند

درآمد افراد متاهل بیشتر از مجرد ها می باشد.

بعضی از تحقیقات نشان می دهد که افرادی که متاهل هستند سه برابر بیشتر از مجردها درآمد دارند.

یکی از مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است به نتیجه جالبی رسیده و آن هم این است که احتمال خانه دار شدن افراد متاهل ۷ برابر بیشتر است و افراد متاهل پس انداز و ثروت بیشتری دارند.

 ازدواج فقط شریک شدن از لحاظ روحی روانی و عاطفی نیست بلکه از هر لحاظ و جنبه ای یعنی هزینه، تلاش، سرمایه هم با هم شریک می شوید.

پیشنهاد مشاور:آیا برای ازدواج آمادگی دارید؟ + تست آمادگی برای ازدواج

 عشق واقعی را در ازدواج تجربه می کنیم

بررسی های انجام شده توسط کوندز بیان می کند مهم ترین چیزی که مردم از ازدواج می خواهند عشق ورزیدن است وقتی از افراد مجرد پرسیدند که با ازدواج نکردن چه چیزی را از دست داده اید حدود ۴۵ درصد از آن ها گفتند عشق و دوست داشتن را از دست داده ایم.

بسیاری از افراد تصور می کنند که با ازدواج به تمام آرزوهای خود می رسند اما اینگونه نیست و ازدواج باعث چالش هایی نیز می شود.

 ازدواج به زندگی معنای بیشتری می دهد

 مارک تواین میگوید: انسان با ازدواج دو خط شکسته را به هم وصل می‌کند و به دو زندگی بی هدف، هدف می بخشد و به هر کدام دلیلی برای زندگی می دهد.

 در واقع ازدواج به انسان کمک می کند که با هدف زندگی کند.

 اگر قبل از ازدواج ما فقط نقش فرزند خانواده را داشتیم حالا قرار است که همسر یک خانواده و در آینده پدر یا مادر فرزندی باشیم این یعنی زندگی دارای ارزش می شود و نمی توانیم از آن بگذریم بلکه باید با مسئولیت بیشتری به وظایف خود عمل کنیم.

پیمودن مسیر زندگی با ازدواج لذت بخش تر می شود. اگر بخواهید به محل مورد علاقه تان مثلاً سینما، پاساژ  بروید ترجیح می دهید تنها بروید یا با شخص مورد علاقه تان؟ اگر قصد مسافرت طولانی داشته باشید چطور؟ اگر بخواهید به مسافرت تفریحی بروید؟

 اگر شما انسان سالمی باشید در هر سه مورد حضور دوستان را ترجیح می دهید در مورد زندگی هم به همین شکل است اگر زندگی شما با شخصی که دوستش دارید ادامه پیدا کند زندگی برای شما آسان و لذت بخش خواهد بود و باعث خوشبختی شما می شود.

ازدواج برای ما اعتبار می آورد

 افراد متاهل در جامعه اعتبار بیشتری دارند در واقع به آن ها احترام بیشتری گذاشته می شود و به عنوان اشخاص مستقل شناخته می شوند. همچنین این افراد از مزایای بیشتری برخوردارند.

آیا با ازدواج جامعه بهتری خواهیم داشت؟

 خانواده مهم ترین رکن جامعه می باشد شاید این جمله برای شما تکراری باشد ولی هدف اصلی ازدواج این است که شما کانونی برای پرورش و بزرگ کردن فرزندان شکل دهید. کاری که جامعه به تنهایی نمی تواند آن را انجام دهد.

 در جوامع غربی با آزادی های موجود می توان راحت تر به این نتیجه رسیده اند.

 

ازدواج باعث می شود ما خودمان را بهتر بشناسیم

 در واقع همسر آینه ای برای همسر خود می باشد.

افرادی که ازدواج می کنند اگر رابطه ای صمیمانه و عمیق با هم داشته باشند در شرایط مختلف می توانند خودشان را بشناسند و به نقاط قوت و ضعف یکدیگر پی می برند.

 تنها نقاط ضعف نیست که در ازدواج مشخص می شود، بسیاری از قدرت ها در وجود انسان ها پنهان شده است و شرایطی برای مشخص شدن آن وجود ندارد.

شاید افراد تا قبل از ازدواج فکر می کردند که از پس همه کارها بر می آیند اما بعد از ازدواج متوجه شده اند که چه ضعف هایی دارند یا برعکس آن ها فکر می کرده اند که توانایی ندارند ولی در موقعیتی قرار گرفته اند که با موفقیت توانسته اند آن را طی کنند.

هدف از ازدواج

 ازدواج باعث رشد ما می شود

 بعد از ازدواج وظایف افراد بیشتر می شود و نه تنها ما انتظاراتمان نسبت به خودمان بیشتر می شود بلکه نسبت به دیگران هم بیشتر می شود همین موضوع باعث می‌شود که استعداد های ما در تمام زمینه ها شکوفا شود.

با ازدواج افراد نقش هایی مانند همسر، عروس، داماد، پدر یا مادر بودن به خود می گیرند و متناسب با نقش و وظایف خود تجربه های کسب می کنند.

نقش‌هایی که بدون ازدواج هرگز آن ها را تجربه نخواهیم کرد.

 یکی از تجربه های مهم در زندگی هر فرد مادر یا پدر شدن است که ازدواج این نقش را به انسان هدیه می کند، به این صورت است که شخصیت انسان کامل تر می شود.

 ازدواج در واقع باعث سر و سامان دادن به زن و مرد می شود در این حالت زندگی برای آن ها معنا پیدا می‌کند.

برای برخی افراد تصور می کنند که فقط باید ازدوا کنند و چون دیگران ازدواج می کنند پس آن ها هم باید ازدواج کنند. 

 ازدواج یک کار مهم و بزرگ است که باعث می شود سرنوشت و زندگی انسان کاملاً تغییر کند.

ازدواج باعث بقای نسل خواهد شد و به صورت رسمی و غیر رسمی روی جامعه تاثیر می گذارد برای همین است که دختر و پسر زمانی که می خواهند ازدواج کنند هیجان زده و نگران می شوند.

ازدواج خوب خوب و سالم

ازدواج سالم باعث سلامت روح و جسم شما می شود در صورتی که اگر ازدواج اشتباهی داشته باشید از لحاظ جسمی و روحی دچار شکست خواهید شد.

 بنابراین بهتر است در مورد انتخاب همسر بیشتر وقت و انرژی بگذارید.

هدف از ازدواج از دیدگاه روانشناسان

 زندگی هر شخصی به دوره های مختلفی تقسیم می شود و در هر زمان نیازهای خاصی وجود دارد.

 وقتی شما در سنین پایین هستید نیاز به مراقبت دارید و وقتی سن شما بالاتر می رود نیاز به آموزش و تحصیل دارید و بعد در جامعه حضور پیدا کرده و کسب تجربه می کنید.بنابراین زمانی فرا می‌رسد که شما زندگی خود را تشکیل می دهید.

با توجهبه تحقیقات و آمارها افراد متعهد، خوشبخت تر از افراد مجرد هستند بنابراین ما باید ازدواج کنیم تا سالم بمانیم.

با ازدواج سیستم دفاعی بدن تقویت می‌شود همان گونه که خداوند در قرآن می فرماید که شما با ازدواج روزی خود را گسترش می دهید و وضعیت مالی بهتری پیدا می کنید.

ازدواج به افراد کمک می‌کند که خود را بشناسند و نسبت  نقاط قوت و ضعف خود آگاه شوند.

پیشنهاد مشاور: آیا ازدواج شراکتی پنجاه - پنجاه است؟

نیاز به همدم

 اگر بپرسید که هدف از زندگی مشترک چیست؟

به شما خواهیم گفت که داشتن همدم مهم‌ترین موضوع است. فضای آرامی که بتوانید، آرامش را کنار یکدیگر تجربه کنید و در مورد مسائلی که با هیچکس نمی توانید صحبت کنید، صحبت کنید.

اگر هدف شما برای ازدواج فقط این است که کسی همراه شما باشد و به کارهای شما رسیدگی کند می توانید مستخدمی را استخدام کنید تا به کارها رسیدگی کند.

عشق و محبت

انسان ها نیاز دارند که به دیگران عشق بورزند و دیگران نسبت به آن ها ها عشق و محبت داشته باشد.

 چنین حسی زیباترین حس است. زمانی که شما احساس کردید که می توانید به کسی ابراز محبت کنید و از او مراقبت کنید.بهترین راه ازدواج است.

داشتن حامی

 روانشناسان معتقدند یکی از مهم ترین دلایل ازدواج  داشتن حامی در زندگی است.

شما در زندگی خود اهدافی دارید که دوست دارید به آن ها برسید ولی رسیدن به آن ها سخت و دشوار است تا جایی که احساس می کنید که توانایی رسیدن به آن را به تنهایی ندارید.

 پس یکی از اهداف مهم ازدواج این است که شما با داشتن حامی به این اطمینان می‌رسید و می‌توانید با همراهی و کمک هم به اهدافتان برسید.

رابطه جنسی

رابطه جنسی نیاز هر شخصی است .

معمولاً هدف از ازدواج مردان رابطه جنسی است ولی باید به این نکته توجه کرد که این نیاز فقط مخصوص مردان نیست. هم زنان و هم مردان به رابطه جنسی نیاز دارند و تنها راه پاسخگویی به این نیاز ازدواج است.

لذت بخش کردن زندگی

 زندگی مجردی برای برخی افراد شاید خوب باشد و از آن لذت ببرند اما انسان موجودی اجتماعی است و وقتی کاری جمعی انجام می دهد لذتی دو برابر خواهد برد.

 همه انسان ها یک بار زندگی می کنند پس بهتر است کاری کنیم که بیشترین لذت را از زندگی ببریم. داشتن همسری خوب و نمونه می تواند مسیر زندگی شما را کاملا تغییر دهد.

منبع : هدف از ازدواج | آیا ازدواج راه خوشبختی است؟

 

  • kiimiya asadi