کیمیا اسدی

خانواده,سرگرمی,ازدواج

کیمیا اسدی

خانواده,سرگرمی,ازدواج

خانواده,سرگرمی,ازدواج

۸ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ازدواج دوم موفق

 

 ازدواج دوم موفق برای کسی که ازدواج اول وحشتناکی داشته است می تواند بسیار دلهره آور باشد.
ممکن است از خود بپرسید: “چگونه ازدواج دوم موفقی داشته باشم در حالی که ازدواج اول چنین فاجعه ای بود؟” اما نمونه های زیادی وجود دارد که مردان و زنان بار دوم یا حتی سوم خوش شانس هستند و روابط پایداری را تجربه می کنند. بنابراین اجازه ندهید یک شکست یا تجربه بد مانع از تجربه چیزی به زیبایی یک ازدواج متعهدانه شود.

ازدواج به هر دلیلی ممکن است شکست بخورد و این همان چیزی است که نگرش آن ها را نسبت به ازدواج دوم نیز تعیین می کند.

با این حال، نباید نسبت به ازدواج مجدد بدبین باشید. این مقاله به شما کمک می کند تا ازدواج مجدد موفقی را داشته باشید و خوشبختی را تجربه کنید.

آمار طلاق در ازدواج دوم موفق

طلاق می تواند به شدت آسیب زا باشد، به همین دلیل است که بیشتر مردم از تعهد دوباره تردید می کنند. بنابراین، اصلی این است که “آیا ازدواج دوم موفقیت آمیز است؟” متأسفانه، علم در مورد میزان موفقیت افرادی که دوباره ازدواج می کنند، نتایج متفاوتی به دست می دهد، که تقریباً توضیح می دهد که چرا افراد از ازدواج مجدد می ترسند و برای آن تردید دارند.

یک گزارش در سال 2013 توسط مرکز ملی تحقیقات خانواده و ازدواج در دانشگاه ایالتی بولینگ گرین نشان داد که در حالی که میانگین نرخ طلاق برای ازدواج های آمریکایی 50 درصد است، در مورد ازدواج دوم، این میزان به 60 درصد می رسد و برای ازدواج سوم و چهارم  65 درصد می باشد.

دلایل متعددی برای شکست ازدواج دوم وجود دارد. گاهی اوقات، افراد با سرعت وارد رابطه جدیدی می شوند، یک خانواده جدید و ادغام دو خانواده نیز می تواند چالش های خود را نیز ایجاد کند.

ازدواج دوم موفق

11 نکته برای ازدواج دوم موفق

آیا می خواهید بدانید چگونه ازدواج دوم موفقی داشته باشید؟ مطمئناً، جدایی نه تنها برای زوج درگیر بلکه برای خانواده آن ها یک اتفاق غم انگیز است، بنابراین فشار برای شکست نخوردن ممکن است شدید تر از بار اول باشد.

با این حال به خاطر داشته باشید که ازدواج یک مسابقه یا یک پروژه نیست. شما فقط می توانید با ذهنی باز و امیدوار به بهترین ها وارد آن شوید. با این حال، کارهایی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از مشکل در ازدواج دوم انجام دهید و در عوض، یک رابطه قوی تر ایجاد کنید. در اینجا چند توصیه برای موفقیت ازدواج دوم آورده شده است تا ازدواج مجدد را رضایت بخش و با ارزش تر کند:

  1. خودآگاه باشید

هر تجربه‌ای که در ازدواج اول داشتید را بخاطر داشته باشید این کار یکی از کلیدهای ازدواج دوم موفق است. متأسفانه بیشتر افراد متوجه تأثیر روابط خود گذاشته‌اند نمی‌شوند و در عوض علیرغم آگاهی از دلایل و تاثیرات طلاق، شکست را به گردن همسر خود می‌اندازند.

شما ممکن است با یک مرد یا زن جدید ازدواج کنید، اما همان فرد قبلی هستید و احتمالاً همان ویژگی ها یا تمایلات ازدواج اول را در ازدواج دوم خواهید داشت. بنابراین مهم است که شخصیت خود را بررسی کنید تا ازدواج دوم را با موفقیت پشت سر بگذارید و اجازه ندهید که این مشکلات بر رابطه شما با همسر جدیدتان تأثیر بگذارد.

بررسی کنید که چه چیزی را از گذشته وارد رابطه می کنید. الگو اشتباهات خود را به دست آورید و در ازدواج جدید خود از تکرار آن خودداری کنید.

  1. با شریک زندگی خود صادق باشید

شکست در ازدواج دوم ممکن است به دلیل زخم های عاطفی زیاد از ازدواج اول باشد. برای اجتناب از تکرار مشکلات گذشته صادق بوده و تمام مشکلات را مطرح کنید.

مواردی که باید قبل از ازدواج دوم بررسی کنید شامل موارد زیر می باشد:

  • مسائل مربوط به والدین (اگر از ازدواج قبلی خود فرزندی دارید)
  • مشکلات مالی
  • دلایل جدایی

به یاد داشته باشید که باید دلایل جدایی را مطرح کنید اما لازم نیست در مور گذشته خود بیش از اندازه صحبت کنید این کار باعث می شود همسر شما احساس کند که گذشته را فراموش نکرده اید یا حتی تصور کند که در ذهنتان او را با همسر سابقتان مقایسه می کنید.

  1. از الگوهای قدیمی دوری کنید

اگر هنوز طرز فکر قدیمی‌تان را دارید باید پیش از روابط جدید آن را فراموش کنید. آن ها شما را از صمیمیت، ارتباط و عشق باز می دارند. این امر مخصوصاً برای کسانی که بعد از 40 سالگی ازدواج دوم می کنند صادق است، زیرا در آن مرحله از زندگی هستند که تمایلی به ترک الگوهای قدیمی ندارند.

ازدواج جدید خود را به عنوان تمدید ازدواج قدیمی تلقی نکنید، در عوض، بپذیرید که تجربه‌های جدید، یادگیری جدید، شادی‌های جدید و ناامیدی‌های جدید را تجربه خواهید کرد.

  1. یاد بگیرید که بر مشکلات اعتماد خود غلبه کنید

بسیاری از افراد پس از جدایی مشکل اعتماد پیدا می کنند و به سختی می توانند به همسر جدید خود اعتماد کامل داشته باشند بخصوص اگر در ازدواج قبلی خود خیانت دیده باشند.

مسائل اعتماد غیرقابل حل نیستند، اما شما باید به طرز دردناکی در مورد نحوه تأثیرگذاری آن بر رابطه صادق باشید. این باعث می شود متوجه شوید که با چه چیزی سر و کار دارید،  به یاد داشته باشید آگاهی اولین قدم برای حل مشکلات ازدواج دوم مانند عدم اعتماد است.

بنابراین، یکی از بهترین راه‌ها برای آماده شدن برای ازدواج دوم این است که از تمام مشکلات آن مانند عدم اعتماد و سوء ظن آگاه باشید.

با شریک زندگی خود در مورد احساسات خود و مسائلی که در حال حاضر با آن روبرو هستید یا فکر می کنید ممکن است در آینده با آن روبرو شوید، حرف بزنید. پس از بررسی تمام مشکلات رسیدگی به آن برای هر دوی شما بسیار آسان تر خواهد شد.

  1. آسیب پذیر بودن اشکالی ندارد

اگر ازدواج اول شما بسیار به شما آسیب زده و احساس آسیب پذیری دارید. ممکن است در بیان ترس ها، افکار و احساسات خود تردید کنید. یکی از مهم ترین قوانین برای ازدواج دوم موفق این است که دیوارهایی را که ممکن است در اطراف خود ایجاد کرده اید، از بین ببرید.

این تنها راه برای تقویت یک رابطه عاشقانه واقعی است که بدون آن نمی‌توانید موفق شوید، درک کنید که آسیب پذیر بودن اشکالی ندارد. با گام‌های کوچک مانند بحث در مورد مسائل جزئی مانند برنامه‌ها، عادت‌ها، وعده‌های غذایی و غیره شروع کنید و سپس مسائل اساسی تر را مطرح کنید.

  1. به هر قیمتی از مقایسه بپرهیزید

یکی از مزایای ازدواج دوم این است که شما از تجربیات گذشته خود استفاده می کنید. به همین دلیل است که ازدواج دوم بهتر است. شما می دانید که از شریک زندگی خود و به طور کلی رابطه چه می خواهید. اما عیب ازدواج دوم این است که ممکن است شما را به سمت مقایسه سوق دهد.

ممکن است شرایطی پیش بیاید که در آن تعجب کنید که همسر سابقتان چه واکنشی نشان داده است و آن را با همسر جدید خود مقایسه کنید. این محرک ها ایده آل نیستند اما اجتناب پذیر هستند، به یاد داشته باشید که همسر دوم شما با همسر اول شما یکی نیست.

با گذشت زمان می توانید واقعاً این دو رابطه را در ذهن خود از هم جدا کنید. تمام تلاش خود را بکنید تا به جای تلاش برای ایجاد یک رابطه جدید بر روی ویرانه های رابطه اول یک شروع تازه داشته باشید.

  1. یک لیست از کارهای مشترک داشته باشید

صادقانه بگویم، این یکی از بهترین توصیه های ازدواج دوم است که تا به حال دریافت کرده اید. در حالی که برای ازدواج دوم آماده می شوید، از خود و سپس شریک زندگی خود بپرسید که چرا وارد ازدواج می شوید.

این به شما چشم اندازی از انتظارتان می دهد. ازدواج دوم زمانی موفق است و بیشترین شانس موفقیت را دارد که بدانید هم شما و هم شریکتان هم عقیده هستید و ارزش های اصلی یکسانی دارید.

منبع : ازدواج دوم موفق

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

 

دلایل مشاوره خانوادگی

مشاوره خانواده فرآیندی است که در طی آن, ابعاد مختلفی از شخصیت افراد هویدا شده و به همین دلیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

این فرآیند خصوصا برای افرادی کارآمدتر خواهد بود که حین تصمیم گیری برای ازدواج, قوه منطق خود را به کلی کار می گذارند و صرفا با احساسات خود انتخاب می کنند. این افراد معمولا در برابر بزرگ ترین مشکلات هم سکوت می کنند یا آن را نادیده می گیرند.

انواع مراحل و اهداف مشاوره خانواده و ازدواج

مشاوره ازدواج دو نوع دارد : مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره پس از ازدواج

در مشاوره پیش از ازدواج, میزان آمادگی طرفین جهت بررسی همخوانی شخصیت و خانواده ها, میزان شناخت یکدیگر از زندگی مشترک و نحوه برخورد با چالش های پیش رو زناشویی سنجیده می شود.

مشاوره پس از ازدواج نیز در مواقعی کاربرد دارد که زوجین پس از تشکیل زندگی مشترک به مانعی برخورد کرده اند و قصد دارند نظر تراپیست را نیز در این باره جویا شوند.

مشاور خانواده در چنین موقعیت هایی به دور از هر گونه پیش داوری و سو گیری نسبت به طرفین قضاوت می کند و به زوجین کمک می کند تا درست ترین راه را به نفع خود, انتخاب کنند.

علت اهمیت زیاد مشاوره ازدواج

متاسفانه این روزها شاهد آمار بسیار بالایی از طلاق زوجین جوان هستیم و علت عمده آن نیز, عدم شناخت کافی زوجین نسبت به اخلاق و شخصیت یکدیگر است. علل دیگر اهمیت مشاوره ازدواج نیز به شرح زیر می باشد:

۱) باعث شناخت کافی زوجین نسبت به یکدیگر می شود.

۲) باعث شناخت نقاط ضعف و قوت یکدیگر خواهد شد.

۳) میزان آگاهی زوجین نسبت به چالش ها و مسائل مختلف را بالا می برد.

۴) موجب پیشگیری از بسیاری از چالش های پیش رو می شود.

خوب است که زوجین حتی کوچک ترین مسائل خود را برای افراد غیر متخصص بازگو نکنند چرا که این کار علاوه بر حل نشدن مشکلات, موجب سخت تر شدن آن و اجازه دخالت اطرافیان در این مسئله خواهدشد.

مشاوران ازدواج نسبت به اطلاعات مراجعین خود متعهد هستند تا اسرار آنان را به کسی بازگو نکنند اما با بازگوکردن اسرار خود برای فامیل و آشنایان خود را سوژه قضاوت و پیش داوری های غیر منطقی اقوام خواهید کرد.

به طور کلی ازدواجی از هر نظر موفق و مثمر ثمر خواهد بود که زوجین در طی آن از لحاظ مختلفی مثل اخلاق جایگاه اجتماعی اقتصادی و غیره هم سطح و هم سو باشند. اگر در این زمینه ها شباهتی وجود نداشته باشد طبیعتا اختلاف پیش می آید و ازدواج نا موفق خواهد شد.

در جلسات مشاوره ازدواج چه می گذرد؟

مشاور در وهله اول اطلاعات مهم شما را می پرسد و شما با پر کردن یک فرم جامع و کامل, به او کمک می کنید تا درباره شناخت شما و ارائه راه حل مناسب راهی ارائه کند.

یک مشاور خوب و با تجربه تلاش می کند تا موارد زیر را مهیا کند:

۱) ایجاد فضای امن و مناسب که هر دو طرف بتوانند نظر خود را بدون ترس از هیچ گونه قضاوتی بیان کنند.

۲) ایجاد فرصت برای گفت و گوی آزاد .

۳) رو به رو شدن با نقص های فردی و آشنا شدن با آن ها .

۴) تلاش برای به توافق رسیدن با یکدیگر .

چرا می گوییم مشاوره ی ازدواج واجب و حیاتی است؟

آگاهی کامل لازمه داشتن یک زندگی سالم و بدون ریسک خطرناک می باشد.

شما نمی توانید با دانستن خصوصیات اخلاقی و شخصیتی فرد مقابل با او تشکیل خانواده بدهید. البته لازم به ذکر است که مشاوره ازدواج افراد را به طور کامل معرفی نمی کند اما تا حدود زیادی لایه های زیرین شخصیت او را هویدا می کند.

نحوه مشاوره تلفنی

خانواده نوعی اجتماع کوچک می باشد که هر یک از اعضای آن عضوی مهم از جامعه هستند.

اولین لایه های شخصیتی هر فرد در این اجتماع کوچک شکل می گیرد و فرد را می سازد. با توجه به این که در اغلب خانواده ها درگیری ها و تنش های بسیاری وجود دارد، بهتر است تا در این مسیر سخت از یک مشاور خبره کمک بخواهیم.

منبع : دلایل مشاوره خانوادگی

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

معجزه های مشاوره خانواده خوب

اگر در خانواده، ازدواج یا سایر روابط خود دچار پریشانی هستید، مرکز مشاوره ستاره ایرانیان می تواند به شما کمک کند. خانواده درمانی به  شما کمک می کند تا از طریق الگوها یا سیستم های ناسالم برای یافتن صلح، هماهنگی و همکاری کار کنید.

خانواده درمانی، مشاوره زناشویی و سایر مشاوره های ارتباطی می تواند به همه کمک کند تا از یک سبک زندگی شادتر بهره مند شوند.

خانواده درمانی چیست؟

خانواده درمانی و زوج درمانی انواعی از روان درمانی ها هستند که برای کاهش تعارض در روابط طراحی شده اند. این روش های درمانی با بهبود نحوه تعامل اعضای خانواده کار می کند. برخلاف مشاوره فردی که مشکلات درونی فرد را درمان می کند، خانواده درمانی بر اصلاح الگوهای ناسالم و ایجاد سیستم های مثبت برای حل مسئله تمرکز می کند.

چه کسانی به خانواده درمانی یا مشاوره خانواده نیاز دارند؟

«خانواده» در خانواده درمانی یا مشاوره رابطه می تواند تعربف متفاوتی داشته باشد. خانواده شما متشکل از افرادی است که از شما حمایت می کنند. این افراد ممکن است خویشاوندان خونی یا افراد دیگری باشند که در خانه شما زندگی می کنند. به یاد داشته باشید که روابط خانوادگی سالم کلید سلامت روان شماست.

اگر خانواده شما با چالش های خاصی دست و پنجه نرم می کند، خانواده درمانی می تواند کمک کند. همچنین کمک به اعضای گروه برای سازگاری با تشخیص سلامت روانی یکی از اعضا، مفید است. اهداف خانواده درمانی معمولاً بر حل تعارض و بهبود ارتباطات متمرکز هستند

 

موضوعات خانواده درمانی

روابط شما می تواند از درمان یا مشاوره زناشویی در موقعیت هایی مانند موارد زیر بهره مند شود:

  • کودکی که مشکلات رفتاری، اعتیاد، اختلال خوردن یا مشکلات مدرسه را تجربه می کند.
  • تروما یا اندوهی که همه اعضای گروه را تحت تأثیر قرار می‌دهد
  • سازگاری با اعضای خانواده، مانند فرزند جدید
  • خشونت خانگی
  • اختلاف والدین
  • طلاق
  • مشکلات مالی

انواع رایج خانواده درمانی

هنگامی که از مرکز روانشناسی ستاره ایرانیان برای خانواده درمانی، مشاوره زناشویی یا سایر مشاوره های ارتباطی کمک بگیرید، از راهنمایی متخصصان مجرب و آموزش دیده ما بهره مند می شوید. آن ها از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند، به‌ویژه روش‌هایی که برای نیازهای خاص خانواده شما مناسب‌تر است.

برخی از انواع رایج خانواده درمانی عبارتند از:

خانواده درمانی بوونین

خانواده درمانی بوونین زمانی به خوبی جواب می دهد که سایر اعضای خانواده به دلایلی نخواهند یا نتوانند در جلسات درمانی شرکت کنند. این روش از تمایز به عنوان مفاهیم اصلی خود استفاده می کند. تمایز به افراد کمک می کند با استفاده از نامه نگاری و راهبردهای دیگر یاد بگیرند که چگونه در روابط خانوادگی خود واکنش عاطفی کمتری نشان دهند.

درمان ساختاری

درمان ساختاری به خانواده ها کمک می کند تا مرزهای سالمی را تعیین کنند و با برنامه ریزی و تقسیم مسئولیت نقش های مثبتی را ایفا کنند. در این روش درمانگر مطمئن می شود هیچ یک از اعضای خانواده در خانواده قدرت زیادی را در اختیار ندارند.

مدل سیستماتیک

این مدل درمانی قدرت خانواده را به عنوان یک بازی ناخودآگاه که مشکلات را تداوم می بخشد بررسی می کند. از موضع خنثی، درمانگر با خانواده مقابله می کند تا به درک بیشتر مشکلات پیش آمده کمک کند.

رویکرد استراتژیک

این روش شامل تکالیف خانوادگی می باشد، این روش برای کمک به اعضای خانواده طراحی شده است تا نحوه تعامل خود را با فردی که علائم یا مشکل را به او نسبت می دهند تغییر دهند.

همچنین سلسله مراتب و سیستم های ارتباطی خاص را ارزیابی و معرفی می کند. مشاور به اعضا کمک می کند تا الگوهای ارتباطی را تغییر دهند و مسائل منفی را به موارد مثبت تغییر دهند.

منبع : معجزه های مشاوره خانواده خوب

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

فوبیا روح (Phasmophobia) یک ترس مداوم و شدید از ارواح است. افراد مبتلا به ترس از روح ممکن است بدانند که اضطراب آن ها پایه و اساس واقعی ندارد. با این حال، آن ها نمی توانند ترس خود را کنترل کنند و حتی ممکن است ترس زندگی آن ها را کنترل کند.

بسیاری از مردم هنگام گوش دادن به داستان ارواح یا تماشای فیلم ترسناک، دچار ترس می شوند. اما افراد مبتلا به فوبیا روح از ماوراء طبیعی می ترسند در حدی که می تواند زندگی آن ها را به طور جدی محدود کند. به عنوان مثال، فردی که مبتلا به ترس از روح است ممکن است از اجتماع اجتناب کند، از تنها ماندن در خانه احساس ترس کند یا به دلیل ترس از  دیدن فیلم خودداری کند.

کودکان بیشتر مستعد ترس از ارواح هستند. آن ها از همه حیوانات اطراف می ترسند، حتی اگر نمی توانند طبیعت را درک کنند. با این، نه تنها کودکان، بزرگسالان نیز از ارواح می ترسند. اگر ترس از روح به موقع تشخیص داده نشود و درمان نشود، می توان فوبیای مزمن یا شکست عصبی شود.

روح هراسی چیست؟

روح هراسی یک ترس شدید و مداوم از ارواح است. فردی که مبتلا به فوبیا روح می باشد ممکن است از ماوراء طبیعی و ارواح بترسد تا جایی که صرفاً از ذکر داستان ارواح، خانه جن زده یا فیلم ترسناک نیز بترسد. این افراد ممکن است احساس کنند که کسی آن ها را نگاه یا تعقیب می کند.

فوبیا روح

فوبیاهای مرتبط

افراد مبتلا به این فوبیا همچنین ممکن است فوبیاهای مرتبطی مانند تاناتوفوبیا (ترس از مرگ)، نیکتوفوبیا (ترس از شب یا تاریکی) یا اسکیو فوبیا (ترس از سایه) را تجربه کنند.

علائم فوبیا روح

فرد مبتلا به ترس از روح هنگامی که در معرض تصاویر یا داستان های مرتبط به ارواح یا ماوراء طبیعی قرار می گیرد، اضطراب و ترس شدیدی را تجربه می کند که ممکن است منجر به بروز علائم اضطرابی زیر شود:

  • وحشت زدگی
  • ترس یا نگرانی بیش از حد
  • خشک شدن دهان
  • ناتوانی در حرکت
  • تنش عضلانی
  • حالت تهوع
  • ضربان قلب نامنظم
  • رفتار  اجتنابی
  • تعریق
  • درد در ناحیه شکم و معده
  • مشکل در خواب و مشکلات مرتبط با آن، مانند کاهش بهره وری و تمرکز
    تحقیقات نشان می دهد که افراد مبتلا به روح هراسی در طول روز تحت تاثیر بی خوابی، خواب آلودگی و کمبود مزمن خواب هستند.
    آن ها ممکن است به دلیل ترس از ارواح نتوانند به تنهایی بخوابند یا تنها بمانند.

تشخیص

برای تشخیص فوبیا روح، روانپزشک یا روانشناس موارد زیر را بررسی می کند:

  • رفتارهای اجتنابی یا سایر رفتارها به دلیل ترس از روح چه در محل کار و چه در موقعیت های اجتماعی.
  • ترس با خطر واقعی تناسب ندارد و قرار گرفتن در معرض تصاویر یا ایده های مربوط به ارواح یا ماوراء طبیعی تقریباً همیشه باعث ترس یا اضطراب شدید فرد می شود.
  • ترس از ارواح شش ماه یا بیشتر طول می کشد.

علل فوبیا روح

فاسموفوبیا و سایر فوبیاهای خاص اغلب به دلیل ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی ایجاد می شوند. در اینجا برخی از علل بالقوه ترس شدید از ارواح آورده شده است: 

  • ژنتیک: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ژنتیک می‌تواند در ایجاد ترس‌های شدید مانند فوبیا روح نقش داشته باشد. داده‌های مربوط به وراثت‌پذیری فوبیا هنوز تایید نشده است با این حال برخی از مطالعات نشان می‌دهند که ارتباط متوسطی بین ژنتیک و ایجاد ترس‌های خاص وجود دارد. 
  • تجربیات آموخته شده: ترس از ارواح را می توان آموخت. به عنوان مثال، یک تجربه منفی یک خانه جن زده یا فیلم ترسناک در دوران کودکی می تواند به اضطراب شدید و مداوم در مورد ارواح منجر شود. کودکی که می‌بیند والدینش از ارواح می‌ترسند، می‌تواند ترس را یاد بگیرد.
  • تجارب تروماتیک: یک تجربه آسیب‌زا، مانند مرگ یکی از عزیزان، می‌تواند در برخی موارد منجر به ایجاد فویبا روح شود.
  • تأثیرات فرهنگی: اعتقاد به ماوراءالطبیعه به این معنا نیست که فرد مبتلا به ترس از روح است. با این حال، برخی از باورهای مذهبی یا فرهنگی در مورد ارواح ممکن است فردی را که دارای اضطراب اساسی است مستعد ابتلا به فوبیا کند.

درمان

برخی از افراد مبتلا به فوبیای خاص، مانند ترس از ارواح، از احساسات خود خجالت می کشند و از درمان اجتناب می کنند. اما درمان موثری برای ترس از روح و رفتارهای اجتنابی مرتبط با آن وجود دارد.

در ادامه سه رویکرد اصلی برای درمان فازموفوبیا و سایر فوبیاهای خاص هستند:

  • مواجهه درمانی: مواجهه درمانی اغلب بهترین درمان برای فوبیا روح و سایر فوبیاها است. در مواجهه درمانی، ارائه‌دهنده مراقبت‌های روانی به آرامی شما را با اشیا یا موقعیت‌هایی روبرو می‌کند که باعث ایجاد اضطراب شما می‌شوند. سپس، از طریق فرآیندی به نام «عادت‌سازی»، در حین تمرین تکنیک‌های آرام‌سازی هدایت‌شده، شما را با منبع ترس خود مقابله خواهید کرد. 
  • دارو: معمولاً داروها اولین انتخاب درمانی برای فوبیای خاص مانند ترس از روح نیست. با این حال، برخی از داروهای تجویز شده، مانند بتابلوکرها یا داروهای ضد اضطراب، ممکن است به کاهش ترس شدید در کوتاه مدت کمک کنند. 
  • درمان شناختی رفتاری: درمان شناختی رفتاری (CBT) شکل رایج گفتار درمانی است که می تواند برای افراد مبتلا به فوبیای خاص مفید باشد. در درمان شناختی رفتاری، متخصص سلامت روان ممکن است به فرد مبتلا به فوبیا روح کمک کند تا الگوهای فکری خود را در مورد ارواح و ماوراء طبیعی تغییر دهد.

منبع :  درمان قطعی فوبیا روح + تشخیص و علائم 

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

مشاوره ازدواج تلفنی می تواند راهی مناسب، انعطاف پذیر و مقرون به صرفه برای شرکت در جلسات مشاوره همراه با همسرتان باشد. با مشاوره تلفنی می توانید بدون ترک خانه برای حل مسائلی که بر روابط شما تأثیر می گذارد، حمایت و راهنمایی لازم را پیدا کنید. 

مشاوره تلفنی ازدواج چیست؟

مشاوره ازدواج آنلاین یک روش درمانی است که به صورت آنلاین انجام می شود، مانند ویدئو کنفرانس و می تواند مانند جلسات حضوری به افراد کمک کند تا ارتباطات خود را تقویت کنند، روی مسائل کار کنند و تضاد را کاهش دهند.

برای بسیاری از افراد مشاوره تلفنی در دسترس‌ و راحت‌تر است، زیرا مدت زمانی را که زوج‌ها برای مراجعه به دفتر و برگشت نیاز دارند، کاهش می‌دهد. برخی از زوج ها همچنین از حفظ حریم خصوصی که مشاوره ازدواج آنلاین فراهم می کند قدردانی می کنند زیرا نیازی به نشستن در اتاق انتظار در مطب درمان ندارند.

مشاوره ازدواج چیست؟

مشاوره ازدواج نوعی مشاوره مشترک میان زن و شوهر است که با سایر انواع درمان متفاوت می باشد زیرا در هر جلسه چه به صورت تلفنی و چه به صورت حضوری دو فرد متاهل شرکت می کنند و نیازهای خود را در رابطه بیان می کنند.

مشاوره ازدواج در مورد زوج‌هایی که عصبانی هستند، خیانت کرده اند و از درمان به‌عنوان وسیله‌ای برای اثبات اشتباه همسرشان استفاده می کنند، بسیار سخت و دشوار می باشد.

مشاوره تلفنی روانشناسی به زوجین برای درک و بهبود روابطشان کمک می کند. البته دقت داشته باشید که برای مشاوره ازدواج نیازی نیست در رابطه خود دچار مشکل شوید، بلکه در هنگام مشاهده مشکلات اساسی باید به مشاور مراجعه کنید تا از بزرگ شدن آن ها جلوگیری کنید.

مشاوره ازدواج تلفنی

در طول مشاوره آنلاین ازدواج چه انتظاراتی باید داشت؟

مشاوره تلفنی روانشناسی بین 45 تا 60 دقیقه باشد، تعداد جلسات بسته به نیاز شما، شریک زندگی و درمانگر دارد. 

جلسه اول بر بررسی انتظارات و اهداف متمرکز خواهد بود، درمانگر اغلب در مورد نحوه کار ، تئوری‌ها، رویکردها و مداخلاتی که از آن ها استفاده می‌کند و آنچه می‌توانید از درمان انتظار دارید توضیح دهد. 

برای اطمینان از اینکه درمانگر و روشی که به کار می‌برند برای شما و شریک زندگیتان مناسب است، وقت بگذارید. درمانگر شما ممکن است از یکی از رویکردهای زیر برای زوج درمانی استفاده کند:

درمان شناختی رفتاری: درمان شناختی رفتاری (CBT) که اغلب برای اضطراب و افسردگی استفاده می‌شود، می‌تواند برای مشخص کردن منبع مشکلات مربوط به رابطه و تمرکز بر بهبود ارتباطات استفاده شود.

درمان متمرکز بر هیجان: این رویکرد به شما و شریک زندگیتان اجازه می دهد تا احساساتی که باعث تعارض در رابطه شما می شود را کشف کنید و راه هایی برای رفع آن ها بیابید.

روش درمانی مختصر و متمرکز بر راه حل: این رویکرد به زوج‌هایی که به دنبال حمایت برای یک یا دو موضوع هستند، با ایجاد طرحی که شما را تشویق می‌کند تا حتی بیرون از جلسات نیز درمان را ادامه دهید.

مشاوره تلفنی روانشناسی به درد چه کسی می خورد؟

مشاوره ازدواج تلفنی ممکن است گزینه خوبی برای زوج هایی باشد که به دلایلی از جمله هزینه های مالی یا دسترسی محدود به درمانگران محلی از درمان حضوری منصرف شده اند. درمان تلفنی به مراجعین اجازه می دهد تا کمک مورد نیاز خود را (اغلب با هزینه کمتر) بدون خروج از خانه خود بیابند.

 افرادی که برای اعتیاد به مواد مخدر، خشونت و خیانت یا اختلال های شدید نیاز به درمان دارند بهتراست از مشاور تلفنی استفاده نکنند.

مشاوره ازدواج تلفنی رایگان برای هر زوجی که مشکلی را تجربه می کند کارآمد است و بعضی از علائم زیر نشان می دهد که نیاز به مشاور تلفنی ازدواج دارید در ادامه ذکر شده است:

  • نمی توانید به راحتی به توافق برسید و در این راه مشکل دارید.
  • دعوا یا مشاجره زیادی را تجربه می کنید.
  • قادر به حل مشکل با هم نیستید.
  • نمی توانید به یکدیگر اعتماد کنید.
  • از نظر احساسی و جسمی ناراحت هستید.
  • رابطه جنسی بسیار کمی را تجربه می کنید.
  •  در سبک زندگی یا اهداف زندگی (مانند پول، بچه ها، محل زندگی و غیره) اختلاف دارید.
  • درگیر خیانت یک شریک (یا هر دو) هستید.
  • روزهای سختی را کنار هم تجربه می کنید.

مزایای زوج درمانی آنلاین

مشاوره ازدواج تلفنی رایگان فواید زیادی دارد که شامل موارد زیر می شود:

اول، دریافت کمک حرفه ای از یک درمانگر در حل مسائل جدی ضروری است. درمان می تواند به شما و شریک زندگیتان کمک کند تا تصمیمی متفکرانه در مورد بازسازی رابطه خود یا رفتن به راه های جداگانه بگیرید. 

درمانگر می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا واقعاً به حرف یکدیگر گوش دهید و دیدگاه یکدیگر را درک کنید، که در یافتن راه حلی برای مشکل شما ضروری است. درمانگر شما و شریک زندگیتان را در طول مکالمه راهنمایی می کند تا هر دو در مورد اختلاف های خود خود شفاف سازی کنید. 

ثانیاً، مشاوره ازدواج تلفنی رایگان این امکان را به شما و شریک زندگیتان می دهد که در هر جای دنیا در جلسه درمانی شرکت کنید، حتی اگر همسرتان در کنار شما یا در دور باشد. زندگی مدرن امروزی زندگی ما را شلوغ‌تر کرده است و تاثیر بیشتری بر زمان ما گذاشته می‌شود. 

زوج‌درمانی آنلاین همچنین به شما کمک می‌کند تا با تلاش برای یافتن زمانی که هم شما و هم همسرتان می‌توانید در یک جلسه شرکت کنید، استرس اضافی روی رابطه خود را از بین ببرید.

منبع :  مشاوره ازدواج تلفنی تضمینی_مرکز مشاوره ستاره زندگی

 

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

 

راه حل مشکلات خانوادگی

راهکارهایی برای رفع کردن اختلافات خانوادگی

وقتی در خانواده مشکلی به وجود می آید، در واقع به این معنی است که یک نفر از اعضای خانواده، نسبت به شرایط حاکم بر خانواده رضایت ندارد و خواهان تغییر است. بنابراین دست به شورش و پرخاشگری می زند.

راه حل هایی برای جلوگیری از مشکلات خانوادگی:

اختلافات خانوادگی برای هر انسان، ممکن است موضوعات و دسته بندی های مختلفی داشته باشد. این مشکلات می توانند در زمینه های اخلاقی، احساسی، اقتصادی و … بروز پیدا کنند که سر منشا همه ی این موضوعات به ازدواج مربوط است. در واقع می توان گفت، وقتی زوجین با آگاهی و منطق شریک زندگی خود را انتخاب کنند در آینده به مشکل حاد و جدی برنخواهند خورد.

ممکن است شما نیز در زندگی خود تعارضات حل نشده بسیار زیادی داشته باشید و امید خود را نیز نسبت به حل آن ها در ادامه ی زندگی از دست داده باشید. پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

معمولا در حین بروز تعارضات خانوادگی دو حالت اتفاق می افتد :

۱) با حفظ آرامش و خونسردی و همچنین حفظ حرمت ها، درباره حل تعارضات گفت و گو می کنید تا هر دو طرف به توافق و صلح نهایی برسید.

۲) هر دو طرفین دعوا شروع به داد زدن و فحاشی کرده و به هیچ نتیجه ای جز دلخوری و از بین بردن حریم یکدیگر نخواهید رسید.

قطعا حالت اول برای حل مشکلات، منطقی تر خواهد بود و بهتراست در هر حالتی از مشاجره و فحاشی جلوگیری کنید. اما شاید بیان کنید که در بعضی مواقع گفت و گوی محترمانه و منطقی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست. پس باید چکار کنیم؟

 

در این مواقع گزینه ی سوم هم وجود دارد :

۳) تعارضات خانوادگی را به کلی نادیده بگیرید و به هیچ عنوان بحث آن را باز نکنید.

چه خوب بود اگر راه و رسم گفت و گوی موفقیت آمیز و منطقی برای حل تعارضات خانوادگی در زمان کودکی و مدرسه، در کنار سایر دروس پایه به کودکان آموزش داده می شد زیرا داشتن این مهارت لازمه ی یک زندگی شاد و موفق خواهد بود.

در نهایت تاسف، اکثر زوج های جوان دانش کافی برای حل تعارضات خانوادگی را ندارند و به همین علت سو تفاهم های جزئی را هم نمی توانند حل کنند. به این دلیل، بروز هر تعارضی به مشاجره و دعوا ختم خواهد شد.

در ادامه به نتایج و عوارض جلوگیری از حل کردن سریع تعارضات و راه حلی برای جلوگیری از مشکلات آن می پردازیم.

تصور کنید که شما و همسرتان قصد دارید برای تعطیلات به سفر بروید اما درباره انتخاب مقصد به تصمیم نهایی نرسیدید و هر کدام در ذهن خود شهر خاصی در نظر دارید، هر کدام دلایل خاص خود را برای انتخاب این شهر دارید.

در واقع و به ظاهر مشکل جدی متوجه رابطه شما نیست اما هنگامی که مهارت کافی برای گفت و گو و مذاکره ندارید، در نهایت تصمیم می گیرید سفر را کنسل کنید.

حالت دیگر به این صورت خواهد بود که هر کدام از زوجین از مقصد مورد نظر خود به نفع شخص مقابل منصرف شود.

در این مواقع ممکن است موقعیت صلح آمیز به نظر برسد، غافل از این که فردی که از نظر خود چشم پوشی کند، از سفر لذتی نمی برد و با جزئی ترین مشکل مثل انبار باروت منفجر می شود. استفاده از این روش عواقب بسیار بدی خواهد داشت.

منبع : راه حل مشکلات خانوادگی

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

حل اختلاف پوشش یکی از اختلافات بسیار مهم و حائز اهمیت زوجین بوده است که در این مقاله به طور اساسی مورد بررسی قرار می گیرد.

 زوجین به ویژه زوج های جوان به سختی می توانند در این مورد به یک تفاهم و رضایت نسبی برسند و معمولا قضیه از آن جایی شروع می شود که یکی از طرفین, علل الخصوص مردان, نسبت به پوشش همسر خود اعلام اعتراض می کنند و مشاجرات میان آن ها شروع می شود.

ریشه ی این مشکل تفاوت در اعتقادات و باورهای هر فرد می باشد که می تواند گاهی موجب طلاق و پایان دادن به زندگی مشترک هر فرد شود.

با این که این گونه اعتراضات به طور معمول اولین بار توسط مردان نسبت به همسرشان ابراز می شود اما تاکنون زنان زیادی نیز اعتراض خود را نسبت به نحوه ی پوشش همسر خود بیان کرده اند. متاسفانه در جامعه ی امروزی بسیاری از جوانان از فرهنگ غلط غربی تبعیت می کنند و پوشش های زننده ای را به عنوان پوشش روزانه خود انتخاب می کنند که این موضوع زنان یا مردان زیادی را به اعتراض درباره پوشش همسر خود واداشته است.

زوج درمانگر برای این که بخواهد به مشاجرات زوجین خاتمه بدهد آنان را وادار می کند تا درباره اعتقاد قلبی و باور خود نسبت به پوشش ایده آل صحبت کنند. وقتی هر دوی این افراد اظهارات فرد دیگر را بشنوند در نهایت به یک توافق و خط قرمز  مشترک خواهند رسید.

هر زن و مردی در زندگی مشترک لازم است با یکدیگر تفاهم داشته باشند تا زندگی شاد و مفرحی را تجربه کنند اما متاسفانه گاهی اوقات همه چیز بر وفق مراد پیش نمی رود. در برخی مواقع زن یا مرد در خانواده ای بزرگ شده اند که از نظر اعتقادی سخت گیر یا آسان گیر بوده اند و در مقابل شریک زندگی اش فردی متفاوت می باشد. اختلاف نظر در چنین مواقعی موجب بروز دعوا و کشمکش بین آن ها می شود که در ادامه به تفصیل به این موضوع خواهیم پرداخت. 

حل اختلاف پوشش زن و شوهر| مشاوره پیش از ازدواج

مسئله حجاب در ازدواج

متاسفانه بسیاری از زوجین پیش از ازدواج درباره این مسئله توافقی نمی کنند، بعضی دیگر از اطرافیان به طرفین ازدواج توصیه می کنند که نسبت به پوشش یکدیگر حساس نباشند چرا که در طول زندگی مشترک شبیه هم خواهند شد اما این دیدگاه غلط موجب بالارفتن توقع زوجین نسبت به یکدیگر می شود و علاوه بر حل نشدن مشکل رابطه میان آنان را نیز بر هم میزند.

صریحا صحبت کنید

در کمال تاسف مشکل عمده ی زوجین این است که پیش از ازدواج تنها به بعد عاطفی ازدواج می پردازند و نسبت به خواسته های منطقی خود توافقی نمی کنند. در واقع علت این روراست نبودن این است که هر دوی آنان وحشت دارند که این ازدواج به هم بخورد. 

در نظر بگیرید پسری که پوشش همسرش اهمیت زیادی در زندگی اش دارد باید همان پیش از ازدواج کاملا صریح و واضح به دختر بگوید که همسر ایده آل در ذهن او چنین پوششی خواهد داشت. پوشش ایده آل نیز در نظر هر فردی متفاوت است. ممکن است یک نفر شرط کند که همسر من باید از چادر برای پوشش خود استفاده کند و فرد دیگری پوشش مانتو را ترجیح دهد هرکدام از این افراد باید همسر مناسب خود را پیدا کند.

 

ثبات شخصیت او را بسنجید

گروهی دیگر از زوجین از این مسئله شکایت دارند که همسرشان هر روز تغییر عقیده می دهد و نظر او نسبت به پوشش  سخت تر و یا حتی سهل تر ابراز می شود. به دلیل بروز چنین مشکلاتی بهتر است پیش از ازدواج به جای این که به حرف و صرفا گفتار پارتنر خود توجه کنید به رفتارها و اعمال او توجه کنید. 

ثبات عقیده یکی از مسائلی است که ربط مستقیم به زندگی شما دارد و ممکن است عدم آن زندگی شما را به نابودی مطلق بکشاند. معمولا اطرافیان افرادی که ثبات عقیده و شخصیت ندارند کاملا سردرگم هستند چرا که هر روز یک نظر متفاوت از فرد می شنوند و نمی دانند که دقیقا باید چه واکنشی نشان دهند.

شاید از خود بپرسید از کجا باید بفهمیم که فرد مقابل ثبات عقیده و شخصیت دارد یا خیر؟

در این صورت باید سنجید که او نسبت به گذشته تا چه حد تغییر کرده و یا این که رفتار او با خانواده خود به چه صورت است؟

مشاوران خانواده به صلاح دید نیاز بودن از شما تست های مربوطه را می گیرند تا متوجه شود هر دوی شما مناسب یکدیگر هستید یا خیر.

واکنش صحیح نسبت به ابراز اختلاف نظر پوششی

به یاد داشته باشید نباید نسبت به چنین اختلاف نظرهایی برخورد شدید و سراسر هیجان از خود نشان بدهید چرا که چنین رفتارهایی فقط شرایط را وخیم تر می کند. بهترین راه کنترل کردن احساسات این است پیش از این که واکنشی نشان بدهید 10 ثانیه نسبت به این واکنش و عواقب احتمالی بعد از آن فکر کنید. در سطرهای بعدی به واکنش های صحیح نسبت به این اعتراضات خواهیم پرداخت:

نگرانی های همسرتان را بسنجید

همواره در تلاش باشید تا رابطه ای صمیمی با همسرتان داشته باشید. نسبت به نگرانی هایش با او حرف بزنید و او را مطمئن کنید که نسبت به او اهمیت قائل می شوید.

بسیاری از افراد در چنین مراحلی حال بهتری پیدا می کنند و متوجه می شوند همسر آنان لجبازی نمی کند و به نظر او نیز اهمیت می دهند.

نسبت به تعهداتی که پیش از ازدواج داده اید وفادار باشید.

واقع بین باشید

اگر پیش از ازدواج درباره پوشش مورد قبول هردویتان توافق کرده اید الان نمی توانید نسبت به آن پیمان شکنی کنید. در این صورت خطری جدی کانون گرم خانواده شما را تهدید خواهد کرد.

تحمل یا پذیرفتن

اگر همسرتان نسبت به پوششی که شما دارید خواسته ای دارد بکوشید تا با مذاکره و گفت و گو این قضیه را حل کنید و به توافق نهایی برسید. در این بین دو مسئله پیش می آید شما در این گفت و گو راضی به انجام این کار شدید یا در تلاش هستید که اوضاع را آرام کنید و آن را تحمل کنید.

در این بین باید متذکر شویم که تحمل کردن هیچ چیزی را حل نمی کند. شما با تحمل کردن احساسات خود در واقع آنان را سرکوب می کنید تا جایی که در موقعیتی سرباز می کند و شما نسبت به زندگی منزجز خواهید شد.

مراجعه به مشاور خانواده به شما کمک می کند تا در این باره با یک فرد متخصص و خبره مشورت کنید و آن شخص نسبت به هیچ یک از مراجعان خود حب و بغضی ندارد و تنها در پی رفع موانع آنان است.

مشاوره قبل از ازدواج

هر کس در جامعه پوشش خاص خود را دارد. برخی می پسندند تا چادر سر کنند برخی پوشش مانتو و روسری را می پسندند و برخی پوشش با حداقل حجاب را انتخاب می کنند. اما در بین همه ی این پوشش ها کدام یک از همه بهتر است؟

در پاسخ تنها می توانیم بگوییم : نوع حجاب و پوشش هر کس بسته به صلاح دید خود است و تنها خودش انتخاب می کند که چه حجابی مناسب اوست اما در کل فلسفه ی حجاب این است که زنان یا مردان به گونه ای در جامعه حاضر شوند که از جلب توجه دیگران خودداری کنند.

منبع :  حل اختلاف پوشش زن و شوهر| مشاوره پیش از ازدواج 

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

خیانت زن شوهردار چیست؟ خیانت یکی از رایج‌ترین خیانت‌هایی است که مردم در مورد آن‌ها صحبت می‌کنند. اعتمادی که شکسته غیرقابل جبران می باشد اما بدین معنی نمی باشد که نباید برای رابطه خود تلاش کنید.

5 راه برای درمان خیانت زن شوهردار

در ادامه می‌خواهیم پنج کاری را که می‌توانید انجام دهید تا از خیانت نجات پیدا کنید، به شما ارائه دهیم:

1. به خودتان زمان بدهید

بهبودی از خیانت یک روند دردناک است و زمان می برد. در این دوران احساس خشم و ناراحتی کاملاً طبیعی است اما به یاد داشته باشید که همه اینها بخشی از روند بهبودی است.

همسر مورد خیانت قرار گرفته ممکن است پس از اینکه متوجه شدند همسرشان رابطه نامشروع داشته است، وسوسه شوند که در یک اقدام انتقام جویانه انجام دهد، اما این به بهبود ازدواج کمک نمی کند. به طور معمول، شما فقط در نهایت از طریق واکنشی مانند این به یکدیگر صدمه می زنید و هیچ کمکی به روند بهبودی شما نمی کند.

چندین ماه یا حتی سال طول می کشد تا به حالت نسبتاً عادی برگردید.

2. آن را به عنوان یک زنگ بیداری بدانید

از خود بپرسید آیا راهی وجود دارد که بتوانید این خیانت را به عنوان یک زنگ بیدارباش ببینید؟ راهی برای یادگیری و کشف چیزهایی در مورد خود و ازدواج تا بتوانید پیشرفت کنید.

در ازدواج همیشه مواقعی پیش می آید که نیازهای عاطفی یک یا هر دو همسر برآورده نمی شود. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که با یکدیگر مشکل ارتباطی داشته باشید.

در این شرایط زوج درمانگر خوب بسیار کمک کننده است: در نهایت هر دوی شما مجبور خواهید بود تا حدودی مسئولیت مشکلات موجود در رابطه را که منجر به این رابطه شده است به عهده بگیرید، حتی اگر همسرتان تنها کسی باشد که خیانت کرده باشد.

خیانت زن شوهردار چیست

3. به خود اجازه غصه خوردن بدهید

گذر از خیانت بسیار شبیه سوگ است. قبلاً در مورد برخی از آسیب های مربوط به خیانت صحبت کردیم.

غم و اندوه فرآیندی است که نیاز به زمان دارد. نمی توان عجله کرد و نباید از کنار آن گذشت زیرا احتمالاً بعداً در ازدواج شما به صورت خشم ظاهر می شود.

4. برتری اخلاقی

به دست آوردن برترب می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد: خیانت شما را به جای یک قربانی قرار می دهد. اما متأسفانه کمکی به بهبودی نمی کند. این باعث افزایش شرم همسر شما می شود و شما احساس می کنید که می توانید از این شرایط استفاده کنید.

در حالت ایده‌آل، کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که به جای فکر کردن در مورد خیانت، از تجربیات خود استفاده کنید.

5. روی چیزهای خوب تمرکز کنید

سرزنش و گناه در یک رابطه مخرب هستند. باید روندی وجود داشته باشد که به شما کمک کند تمام آسیب‌ها را بپذیرید و در نهایت او را ببخشید. در تمام این مدت، تمرکز بر نکات مثبت می تواند مفید باشد. این زمانی است که شما شروع به بهبودی می کنید تا خود را تقویت کنید.

15 نشانه خیانت زنان| خیانت زن شوهردار چیست

تغییرات در ارتباطات

  • عدم توجه به حرف های شما.
  • تغییر موضوعات ناراحت کننده
  • اجتناب از پاسخ دادن به سوالات.
  • اتهام می زند.
  • منفعلانه و پرخاشگرانه عمل می کند.

تغییرات نگرش

  • نشانه های عزت نفس پایین را نشان می دهد.
  • بیش تر از قبل انتقاد می کند.
  • همسر شما بیشتر دعوا می کند.
  • همسرتان در مورد طلاق حالت تدافعی می گیرد.

دروغ و اجتناب

عدم صداقت یک نشانه بسیار مشخص در خیانت می باشد:

  • احساس می کنید از یکدیگر دور شده اید.
  • همسرتان علاقه ندارد زمان خود را با شما بگذراند.
  • در اطراف شما مضطرب می باشد.
  • همسرتان به نظر خارج از کنترل می باشد.
  • همسرتان شما را به خیانت متهم می کند.

تغییرات در زندگی جنسی شما

  • در رابطه شما انرژی جنسی کمی وجود دارد.
  • به طور کلی رابطه جنسی ندارید.
  • متوجه می شوید که همسرتان از رابطه جنسی فرار می کند.

بی تفاوتی

بی تفاوتی همسرتان نسبت به چیزهایی که دوست داشته است ممکن است نشانه خیانت همسرتان باشد:

  • ممکن است تصور کنید که همسرتان از شما یا کار خود خسته شده باشد.
  • هیچ احساسی نسبت به شما یا فرزندان خود نشان نمی دهد.
  • نسبت به رویدادهای خانوادگی مانند تولد و تعطیلات بی تفاوت می باشد و برای آن ها برنامه ریزی نمی کند.

8 رفتاری که اندازه خیانت آسیب زا است

در ادامه هشت رفتاری ذکر شده است که به اندازه خیانت می تواند آسیب زا باشد:

۱- خواسته ها و نیازهای خود را بالاتر از شرکای خود قرار دهید

در روابط شراکت و برابری حرف اول را می زند. هنگامی که شروع به فراموش نیازهای طرف مقابل کنید یا شروع به برتر قرار دادن نیازهای خود بر شریک زندگی خود کنید، به تدریج در رابطه خود افت خواهید کرد.

بله، نیازهای شما نیز مهم است. اما توجه شما باید در مورد نیازهای شریک زندگی تان نیز باشد و اینکه هر دوی شما چگونه با هم کار می کنید تا خواسته ها و نیازهای یکدیگر را برآورده کنید.

مراقب این موضوع باشید دوست داشتن کسی فقط گفتن کلمات نیست، بلکه نشان دادن آن از طریق اعمال است.

2. قدردانی کنید

وقتی برای مدت طولانی با یک نفر بوده اید. ممکن است از تلاش برای رمانتیک بودن، رقصیدن، گفتن «دوستت دارم» یا «لطفا و تشکر کردن» دست بردارید.

اگر شریک زندگی شما احساس کند که از او قدردانی نمی شود، ممکن است نگران شود. اگر به تمیز کردن خانه کمک نکرده، به بچه ها کمک نکنید، یا کمک های شریک زندگی خود را به رسمیت نشناسید و قدردان آن نباشید، در نهایت به نقطه ای خواهید رسید که یک هم اتاقی داشته باشید، نه یک شریک زندگی دوست داشتنی.

این یک خیانت است که به مرور زمان سرعت می گیرد و کم کم این اتفاق می افتد. بنابراین هر روز وقت بگذارید و به یاد بیاورید که چرا شریک زندگی خود را دوست دارید، به همسرتان کمک کنید و به او گوش دهید.

3. از شریک زندگی خود دفاع کنید

شما و شریکتان باید یک تیم باشید. وقتی کسی همسر شما را مسخره یا تحقیر می کند، باید از او دفاع کنید. فرقی نمی کند دوستت باشد، همکار یا مادرت. وقتی با شریک زندگی تان ازدواج کردید، آن شخص به صمیمی ترین خانواده شما تبدیل می شود.

اگر مادرتان نام همسرتان را بد صدا می‌زند یا فکر می‌کند که آن ها «به اندازه کافی برای شما خوب نیستند»، این مسئولیت شماست که از شریک زندگی خود دفاع کنید. شما اجازه نمی‌دهید کسی در مورد فرزندانتان حرف زشتی بزند، پس چرا این اجازه را می دهید با همسرتان بد حرف بزند؟

با اجازه دادن به مردم برای صحبت علیه شریک زندگی شما یا بد صحبت کردن در جنایت شریک می شوید و این چیزی است که به مرور زمان رابطه را از هم می پاشد.

منبع :

  • kiimiya asadi