کیمیا اسدی

خانواده,سرگرمی,ازدواج

کیمیا اسدی

خانواده,سرگرمی,ازدواج

خانواده,سرگرمی,ازدواج

۹ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یکی از مشکلات جنسی شایع در میان زنان، بی میلی جنسی می باشد که عوامل مختلفی در آن نقش دارد و این مشکل مانند زود انزالی در مردان و اختلال نعوظ بر روی روابط جنسی تاثیر منفی می گذارد هم چنین در این خصوص تحقیقاتی انجام شده است و بر اساس نتیجه تحقیقات یک سوم از زنان به خاطر نداشتن میل جنسی رنج می برند و این موضوع بهداشت جسمی و روانی آن ها را با آسیب هایی رو به رو می کند.

مشکلات بی میلی جنسی ترکیبی از زمینه های روانی و فیزیکی می باشد و درمان آن با یک قرص انجام نمی شود و باید از مشاوره و روانشناس کمک گرفت تا مشکل را به صورت ریشه ای حل کند، در صورتی که شما و همسرتان به مشکل برخورده اید و یا از روابط جنسی و میل جنسی خود راضی نیستید، در این مقاله در خصوص علائم، علل، انواع و درمان بی میلی جنسی در زنان مطالبی بیان شده است.

بی میلی جنسی در زنان

یکی از رایج ترین اختلالات جنسی در زنان، بی میلی جنسی آن ها می باشد و این مسئله ممکن است در هر سنی و بدون هیچ دلیلی اتفاق بیفتد، در صورتی که بی میلی جنسی و عدم علاقه در زنان طولانی شود بر روی روابط زناشویی و صمیمیت بین زوجین تاثیر می گذارد و در بسیاری از اوقات زنان تمایلی به رابطه جنسی ندارند اما تن به رابطه جنسی می دهند.

بی میلی جنسی در زنان

زمانی که میل و برانگیختگی جنسی زنان کم است باعث به وجود آمدن درد، ناراحتی و نارضایتی از رابطه می شود و ممکن مشکلات و اختلالاتی مانند واژینیسم، اضطراب، وسواس و افسردگی در آن ها ایجاد شود.

علائم بی میلی جنسی در زنان

علائم و نشانه های بی میلی جنسی در زنان شامل موارد زیر می شود..

  1. فقدان و یا کاهش علاقه به فعالیت جنسی
  2. فقدان یا کاهش افکار، خیال پردازی های جنسی و شهوانی
  3. شروع نکردن رابطه جنسی یا کاهش فعالیت جنسی و به طور معمول اقدامات همسر را برای برقراری رابطه جنسی قبول ندارد.
  4. فقدان یا کاهش برانگیختگی جنسی در پاسخ به هرگونه نشانه های جنسی و شهوانی بیرونی یا درونی مانند نشانه های کلامی و دیداری
  5. فقدان یا کاهش برانگیختگی لذت جنسی در هنگام فعالیت جنسی به طور معمول در تمامی آمیزش های جنسی
  6. فقدان یا کاهش احساسات تناسلی یا غیرتناسلی در هنگام رابطه جنسی به طور معمول در تمامی آمیزش های جنسی

انواع بی میلی جنسی در زنان

بی میلی جنسی در زنان را باید از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار داد که در دسته بندی های زیر بر اساس ظهور علائم حالات و نشانه های زیر را شاهد هستیم.

  1. دائمی: در حالت دائمی اختلال از زمانی که فرد از لحاظ جنسی فعال شده است وجود داشته است.
  2. اکتسابی: این نوع اختلال بعد از یک دوره عملکرد جنسی نسبتا عادی شروع شده است
  3. فراگیر (تعمیم یافته): فرد در همه موقعیت ها و شرایط تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارد و به حالت های خاصی از تحریک، موقعیت یا همسران محدود نمی شود.
  4. موقعیتی: فقط در رابطه با انواع خاص تحریک، موقعیت ها یا همسران روی می دهد.

بی میلی جنسی در زنان را می توان به دسته های مختلفی تقسیم بندی کرد در زیر نمونه هایی از آن را بیان می کنیم:

  1. خفیف: فرد زمانی که با نشانه های بالا رو به رو می شود ناراحتی های خفیفی از خود نشان می دهد.
  2. متوسط: با توجه به نشانه های گفته شده در بالا، نارحتی های متوسطی در فرد دیده می شود و فرد درگیر این شواهد می شود.
  3. شدید: با توجه به نشانه های گفته شده شواهدی از ناراحتی های شدید یا خیلی شدید در فرد دیده می شود و این شواهد به شدت فرد را درگیر خودش می کند.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اختلال بی میلی جنسی در زنان همراه با اختلالات برانگیختگی می باشد، به طور معمول میل و برانگیختگی همراه یکدیگر و با فاصله کمی به وجود می آید و این همزمانی در میان این دو اصولا در زنان بیش تر از مردان دیده می شود.

علل بی میلی جنسی در زن

بی میلی جنسی زنان دلایل بسیاری دارد و به چند عامل بستگی دارد و فقدان یا صدمه به یک یا چند عامل از عوامل بی میلی جنسی می تواند باعث کاهش میل جنسی شود، به طور معمول اختلالات کژکاری جنسی مشکلات تک عاملی نیستند ، در ادامه این مقاله چند عامل که باعث فقدان میل جنسی می شوند را بیان می کنیم.

  1. نداشتن اعتماد به نفس و خودپنداره که باعث می شود فرد خودش را قبول نداشته باشد و خود را به عنوان یک فعال جنسی نپذیرد.
  2. تجارب های نامناسب و ناموفق پیشین، شریک جنسی نامناسب و یک تجربه جنسی بدون لذت
  3. نداشتن رابطه عاطفی خوب با شریک جنسی مانند اختلافات و جروبحث های زناشویی
  4. نداشتن اعتماد به همسر و بی احترامی به زن از سوی همسر
  5. تمایل نداشتن به رابطه جنسی طولانی و پرهیز از رابطه جنسی طولانی مدت
  6. افسردگی، اضطراب و استرس
  7. ترس از حاملگی
  8. احساس گناه از رابطه جنسی
  9. افسردگی بعد از زایمان
  10. طرد شدن از جانب شریک جنسی
  11. ترس از آسیب ها و عفونت واژن
  12. احساس خصومت نسبت به مرد
  13. عوامل فیزیولوژیکی از جمله تنگی نفس، دیابت و پایین بودن سطح تستوسترون

درمان بی میلی جنسی زنان

با توجه به دلایلی که بیان شده است در صورتی که اختلافات بین زوجین حل شود به احتمال زیاد بی میلی جنسی در میان زنان از بین می رود بنابراین در این شرایط دریافت مشاوره خانواده، حل تعارضات و اختلافات در میان زوجین تا حد زیادی برای حل شدن فقدان میل جنسی در زنان موثر می باشد.

منبع :  بی میلی جنسی در زنان| دلایل و درمان بی میلی جنسی در زنان

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

برنامه ۱۲ قدم ترک اعتیاد، بهترین برنامه ۱۲ قدمی برای ترک اعتیاد

برنامه ۱۲ قدمی برای ترک اعتیاد اولین بار توسط گروه الکی های گمنام مورد استفاده قرار گرفت اما بعد مشخص شد نه تنها برای درمان الکلی ها بلکه در ترک سایر مواد مخدر و حتی سایر اعتیاد های رفتاری مورد استفاده قرار می گیرد.

گروه الکلی های گمنام از معروف ترین گروه های خودیاری در زمینه اعتیاد می باشند و در همه جای دنیا به صورت رایگان جلساتی را برگزار می کنند و در دسترس مردم می باشند، برای این که اطلاعات کاملی در مورد آن ها به دست آورید بهتر است این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.

برنامه ۱۲ قدم ترک اعتیاد چیست؟

برنامه ترک اعتیاد ۱۲ قدمی روشی با جهت گیری معنوی می باشد به طوری که فرد در آن اقرار به عجز و ناتوانی خود می کند و از قدرت برتر یاری می طلبد، گروه دوازده قدم یک محیط امن، سالم و حمایتی می باشد و از افرادی تشکیل شده است که مواد مخدر مصرف می کردند و یا رفتار اعتیادی داشته اند و آن را کنار گذاشته اند.

در این گروه عنوان گمنامی رعایت می شود و حرف های اعضای گروه در همان جا باقی می ماند و هیچ یک حرف و راز های افراد را در محیط های بیرون فاش نمی کند، برنامه اعتیاد ۱۲ قدمی برای ترک اعتیاد انواع مواد مورد استفاده قرار می گیرد و حتی بر اساس تجربیات به دست آمده در ترک سیگار نیز موثر بوده است.

اصول گروه های برنامه ۱۲ قدم ترک اعتیاد

اصول دوازده قدم ترک اعتیاد که به مرور زمان و با شرکت در جلسات گروه به صورت گام به گام پیش می رود به صورت زیر می باشد.

  1. ما قبول داریم و پذیرفته ایم که در برابر اعتیاد ناتوان بوده ایم و مواد مخدر کنترل زندگی ما را در دست گرفته اند و کنترل زندگی از دست ما خارج شده است.
  2. به این باور رسیده ایم که قدرتی بالاتر از ما وجود دارد و قادر است ما را به عقلانیت باز گرداند.
  3. تصمیم گرفته ایم اراده و زندگی خود را به سوی توجه به خدا سوق دهیم و بتوانیم خدا را درک کنیم.
  4. به طور جسورانه عادت های اخلاقی خود را جست و جو کرده و آن ها را فهرست کرده ایم
  5. به رنج ها و خطاهایی که نسبت به خدا، خودمان و انسان های دیگر داشته ایم اعتراف کرده ایم.
  6. این حقیقت را پذیرفته ایم که خدا تمام نواقص ما را از خودمان دور می کند و در این زمینه آمادگی کاملی را پیدا کرده ایم.
  7. از خدا برای رفع تمام کمبود هایمان عاجزانه درخواست کرده و از او کمک خواسته ایم.
  8. از تمام افرادی که به آن ها آسیب رسانده ایم لیستی تهیه کرده ایم و با کمال میل و رضایت باطنی خود دنبال اصلاح و جبران خطاهای خود می باشیم.
  9. در صورت امکان می خواهیم آسیب هایی که به دیگران وارد کرده ایم را به صورت مستقیم جبران کنیم مگر در حالتی که این کار باعث آسیب رساندن به آن ها شود.
  10. به دنبال عادت های رفتاری شخصی خود هستیم و آن ها را جست و جو می کنیم و هر زمان که اشتباه کردیم به آن ها اقرار می کنیم.
  11. ارتباط خود را با خداوند به صورت آگاهانه و با مناجات و مراقبه بهبود بخشیده ایم و از اراده و قدرت خداوند کمک خواسته ایم تا در این زمینه به ما یاری رساند.
  12. از طریق برنامه ۱۲ قدم ترک اعتیاد به بیداری معنوی رسیده ایم و این پیام را به دیگران انتقال دادیم.

آیا گروه دوازده قدمی روشی است برای ترک کردن؟

گروه دوازده قدمی یک روش کمکی برای ترک اعتیاد می باشد و در کنار گذاشتن مواد و مراقبت های بعد از ترک مورد استفاده قرار می گیرد، برای ترک اعتیاد شرکت در این جلسات به تنهایی کافی نیست و شما در ابتدا باید به متخصص مراجعه کنید تا با استفاده از روش های ترک تدریجی، ترک خانگی یا مراکز اقامتی و خانه های بهبودی به پاکسازی جسمی برسید و بعد از آن در جلسات ۱۲ قدمی ترک اعتیاد شرکت کنید و به درمان اعتیاد و تداوم پاکی خود ادامه دهید.

آیا برنامه ۱۲ قدم ترک اعتیاد برای همه مناسب است؟

امروزه برای ترک اعتیاد روش های متفاوتی وجود دارد و  فرد با توجه به این که از چه روشی می تواند استفاده کند به عوامل مختلفی از جمله شرایط جسمی و روانی او بستگی دارد و فرد باید در این حالت از روشی استفاده کند که متناسب با روحیه و شرایط خودش باشد، احتمال دارد روشی که برای شما موثر بوده است برای فرد دیگر تاثیری نداشته باشد. برای این که بهترین انتخاب را داشته باشید می توانید از یک روانشناس متخصص کمک بگیرید تا در این زمینه به شما کمک کنند.

اعتیاد از منظر گروه ۱۲ قدمی ترک اعتیاد

از نظر گروه ۱۲ قدمی معتاد یک بیمار می باشد که از سه جنبه روانی، جسمی و روحانی آسیب هایی به او وارد شده است و بیماری اعتیاد باعث می شود تا فرد از لحاظ جسمی و ذهنی با مشکلاتی رو به رو شود و در حالت غیر عادی قرار بگیرد و برای تغییر و درمان لازم است تا از لحاظ روحانی و روانی رشد کرده و درمان شود.

در برنامه ۱۲ قدم ترک اعتیاد رهجو و راهنما کیست؟

در این گروه افراد باتجربه که سابقه پاکی آن ها از اعتیاد طولانی می باشد مسئولیت راهنمایی افراد تازه وارد را بر عهده گرفته اند. در اصل یک عضو تازه وارد بعد از مدتی یک راهنما برای خود انتخاب می کند و میان راهنما و رهجو رابطه مقدس و معنوی وجود دارد که باعث می شود تا از نظر روحانی طرفین رشد کنند.

منبع : برنامه ۱۲ قدم ترک اعتیاد، بهترین برنامه ۱۲ قدمی برای ترک اعتیاد

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

 

قطع صحبت دیگران توسط کودک، علل و راهکارهای کاربردی

قطع صحبت دیگران توسط کودک برای والدین اذیت کننده و آزار دهنده خواهد بود اما باید این مسئله را بدانیم که چه عواملی باعث می شود تا کودک بدون توجه به این که دیگران در حال حرف زدن هستند با انجام دادن رفتار یا صحبتی، حرف دیگران را قطع می کند.

در صورتی که کودک شما این رفتار را دارد نگران نباشید زیرا راهکارهای زیادی وجود دارد که می تواند این مشکل شما را حل کند، در ادامه این مقاله به بیان علل و راهکارهایی می پردازیم پس تا انتها این مطلب را مورد مطالعه قرار دهید.

علت قطع صحبت دیگران توسط کودک

کشف چیز های جدید از علل قطع صحبت دیگران توسط کودک

کودک عموما دوست دارد اطرافش را کشف کند و نمی تواند نسبت به این مساله بی تفاوت باشد و در این صورت تمایل دارد تا در مورد چیزهای جدید سوال بپرسد و ماهیت آن ها را شناسایی کند، به همین دلیل نمی تواند صبر کند و سوالاتی که در ذهنش به وجود آمده است را می خواهد بپرسد و ابهامات ذهنی خود را برطرف سازد.

نیاز برای جلب توجه از علل قطع صحبت دیگران توسط کودک

کودک دلش می خواهد تا به طور مداوم دیگران به او توجه کنند و دیگران را به سمت خود جلب کند و اگر دیگران به او بی توجهی کنند و به چیز دیگری معطوف باشند هراسان است، در نتیجه سعی می کند صحبت های دیگران را قطع کند تا توجه آن ها را جلب نماید.

فراموش کردن

عموما حافظه کوتاه مدت در میان کودکان قوی نمی باشد و به سرعت حرفی که می خواهند بزنند فراموش می کنند و به خاطر همین می ترسند مسئله ای که می خواهند بیان کنند از یادشان برود و صبر کردن را از یاد می برند و حرف دیگران را قطع می کنند.

نداشتن درک صحیح از امور مهم

کودکان از این که بعضی از امور بسیار مهم است درک صحیحی ندارند و فکر می کنند که هیچ چیز مانند حرف آن ها مهم نمی باشد و همیشه خودشان را مرکز توجه قرار می دهند و به خودشان اهمیت می دهند و به همین دلیل به راحتی به خودشان اجازه می دهند تا حرف دیگران را قطع کنند.

هیجان از علل قطع صحبت دیگران توسط کودک

در بسیاری اوقات کودکان هیجان زیادی برای تعریف کردن و گفتن اتفاقات دارند و دوست دارند هر چه سریع تر حرف شان را بیان کنند و بازخورد دریافت نمایند و در نهایت هیجان آن ها باعث می شود تا حرف دیگران را قطع کنند.

راهکارهایی برای جلوگیری از قطع صحبت دیگران توسط کودک

نشان دهید که متوجه شدید کودک با شما کار دارد

در این حالت به کودک تان نشان دهید که متوجه شده اید که او با شما کار دارد و در این حالت او احساس نمی کند که نسبت به او بی توجه هستید و باید برای جلب توجه به میان صحبت شما بیاید و آن را قطع کند زیرا با این کار او متوجه می شود که به او توجه داشته اید اما چون الان کار دارید نمی توانید به حرف هایش گوش دهید.

در صورت امکان می توانید به سرعت پاسخ او را بدهید و بیش از حد او را منتظر نگه ندارید.

استفاده از علامت از راهکارهای جلوگیری از قطع صحبت دیگران توسط کودک

در زمانی که به طور سریع نمی تواند پاسخ کودکتان را بدهید علامتی را تعیین کنید که کودک شما متوجه شود که او را شنیده اید و دیده اید و الان امکانش وجود ندارد تا صحبتتان را قطع نمایید به طور مثال می توانید دستتان را بالا بگیرید و به او بگویید یک دقیقه. اما باید به این نکته توجه کنید زمانی که می گویید یک دقیقه، به چند دقیقه تبدیل نشود و او را منتظر نگذارید.

زمانی که کودک شروع می کند زبان مادری را بیاموزد کاری کنید که بداند هر زمان که بتوانید به او پاسخ می دهید و فقط در ابتدا با علامت دادن به او نشان دهید که او را دیده یا شنیده اید تا بتواند منظور شما را بدون حرف زدن متوجه شود.

تشویق کودک برای صبر

زمانی که کودکتان را تشویق به صبر کردن می کنید احتمال دارد این کار برای او خوشایند نباشد و در صورتی که شما نسبت به صبر کردن او بی تفاوت باشید برای او طاقت فرسا تر خواهد بود و هنگامی که حرف های شما به پایان رسید و توانستید پاسخ او را بدهید به خاطر صبر و تحملش از او تشکر کنید و قدردان او باشید.

در مدتی که با دیگران صحبت می کنید می توانید یک فضای بازی سرگرم کننده برای او ایجاد کنید یا با استفاده از ساعت زنگ دار زمان پایان یافتن صحبتتان را به کودک نشان دهید تا متوجه شود تا چه مدتی باید صبر کند و منتظر بماند

منبع : قطع صحبت دیگران توسط کودک، علل و راهکارهای کاربردی

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

 

افسردگی پس از خیانت مشکلی است که بسیاری از زوجین را درگیر خود می کند و ممکن است باعث طلاق یا اختلال میان زوجین شود، اگر پس از خیانت زوجین با مشاور مشورت نکنند ممکن است با افسردگی پس از خیانت مواجه شوند. در این مقاله راه های کنار آمدن و درمان افسردگی پس از خیانت ذکر شده است.

وقتی زوجین نسبت به یکدیگر متعهد و صمیمی باشند و برای بهبود زندگی مشترک از هر جهت تلاش کنند، به آرامش و رضایت بیشتری دست پیدا خواهند کرد و در نتیجه احساس امنیت خواهند کرد. اما متاسفانه در بعضی موارد، زوجین نسبت به یکدیگر از هیچ لحاظ احساس تعهد ندارند و به خیانت جنسی و عاطفی دست می زنند که در نتیجه باعث مرگ زندگی عاشقانه و پر آرامش خود می شوند.

بهتر است در ابتدا با مفهوم خیانت به صورت کلی آشنا شویم:

رسیدن به آرامش بعد از خیانت

خیانت زناشویی به عملی ناشایست اطلاق می شود که طی آن هنجار شکنی و تعهد شکنی توسط یکی از زوجین صورت بگیرد و فرد با شخص سومی رابطه حسی یا جنسی داشته باشد. هر زوجی هنگام ازدواج عهد می بندد که به یکدیگر متعهد باشند و نیازهای یکدیگر را تامین کنند. هر گاه عملی برخلاف این تعهد صورت گیرد خیانت محسوب می شود. در واقع خیانت همان بی وفایی است.

متاسفانه این روزها شاهد افزایش آمار خیانت و طلاق هستیم. شاید بعضی افراد گمان کنند خیانت کردن فقط برقراری رابطه جنسی با فردی به غیر از همسر است، در صورتی که حتی هم کلام شدن با فردی که قصد صحبت های عاشقانه و برقراری رابطه عاطفی با شما دارد چه به صورت رو در رو و چه به صورت مجازی، خیانت محسوب می شود.

خیانت اثرات زیان باری به روح فرد آسیب دیده خواهد داشت که یکی از آنها افسردگی است.

همه چیز درباره افسردگی پس از خیانت همسر

بعد از خیانت همسر چه کنیم

واکنش هر کسی نسبت به خیانت و عوارض پس از آن متفاوت است که هر مورد را بررسی خواهیم کرد.

واکنش زنان:

بعضی از زنان پس از فهمیدن حقیقت تلخ خیانت ممکن است به دلیل نداشتن حامی سعی کنند زندگی خود را به همان صورت حفظ کنند و خشم و احساس خود را در نطفه خفه کنند. این سرکوب کردن ممکن است به ابتلای فرد به افسردگی منجر شود. معمولا این واکنش، توسط خانم های خانه دار و خانم هایی که حامی و پشتیبانی ندارند نشان داده می شود.

واکنش مردان:

اکثر مردان پس از فهمیدن خیانت شریک زندگی خود شدیدا دچار خشم و کینه می شود و تمایل دارند هرچه سریع تر به رابطه خود خاتمه ببخشند. می توان گفت گذشت زن ها نسبت به مردها در این قضیه بیشتر است.

معمولا فرد خیانت دیده پس از فهمیدن موضوع خیانت، زندگینامه و عملکرد خود را بررسی می کند. معمولا خانم ها در این مواقع سریعا خود را سرزنش می کنند و اعمال خود را علت این خیانت می دانند. گاهی اوقات زن حتی ممکن است خود را فردی کم ارزش تلقی کند. مردان پس از فهمیدن خیانت همسر خود بی کفایتی جنسی خود را عامل این خیانت می دانند اما به نسبت زنان کم تر نشخوار فکری می کنند.

چرا پس از خیانت همسر دچار افسردگی می شوید؟

نشخوارهای فکری و مقصر دانستن خود در خیانت همسر ممکن است فرد را به ورطه افسردگی بکشاند. خیانت ممکن است آسیب های دیگری مانند احساس اضطراب، عدم اعتماد به نفس و خود کم بینی، استرس بعد از حادثه، روان پریشی و غیره را به وجود بیاورد اما احساس افسردگی شایع ترین آن هاست.

جالب است بدانید پس از وقوع خیانت فقط فرد خیانت دیده آسیب نمی بیند و ممکن است فرد خیانت کار نیز ممکن است به علت احساس عذاب وجدان و پشیمانی دچار افسردگی و نشخوار فکری شود.

افسردگی پس از خیانت شوهر

همان طور که پیش تر گفتیم خیانت کردن آسیب های روانی زیان باری برای فرد خواهد داشت اما یکی از مهم ترین این آسیب ها افسردگی است.

طبق تحقیقاتی که انجام شده میان افسردگی و خیانت زناشویی رابطه ای بسیار قوی کشف شده. در این صورت سه حالت وجود خواهد داشت.

حالت اول: فرد پیش از خیانت همسرش به بیماری افسردگی مبتلا بوده. در این صورت افسردگی پیشگویی کننده خیانت همسر است.

حالت دوم: فرد پس از فهمیدن حقیقت تلخ خیانت به افسردگی دچار می شود که در این صورت می فهمیم افسردگی در نتیجه خیانت همسر به وجود آمده است.

حالت سوم: در این حالت فرد پیش از وقوع خیانت همسرش به افسردگی مبتلا بوده و پس از فهمیدن خیانت افسردگی اش شدت پیدا کرده که در این صورت مشخص می شود خیانت نیروی محرک افسردگی بوده است

در تمام حالاتی که ذکر شد شروع و پیگیری درمان ضروری است.

با درمان افسردگی می توانید یک زندگی سالم و بی دغدغه از نو آغاز کنید.

ایا بعد از خیانت میشود زندگی کرد

فرد خیانت دیده غم و اندوه خود را به شکلی برای دیگران توصیف می کند انگار بدترین اتفاق دنیا برایش افتاده و انگار دنیا به آخر رسیده. این اشخاص اگر شاهد مرگ همسرشان بودند راحت تر می توانستند با شرایط کنار بیایند و از لحاظ روحی روان سالم تری داشتند. فرد خیانت دیده احساس درماندگی می کنند و امید دیگری به زندگی ندارند چرا که معتقدند همه آرزوهایشان نقش بر آب شده. البته باید توجه کنید که هر فرد بنا به نوع خیانتی که متحمل شده و با توجه به شخصیتی که دارد واکنش متفاوت نشان خواهد داد.

وقتی فرد خیانت دیده معتقد باشد زندگی به هر قیمتی باید حفظ شود و فقط یکبار باید ازدواج کند صدها برابر آسیب پذیر تر از فردی است که معتقدند است دنیا به آخر رسیده و می تواند شریک عاطفی دیگری برای خود انتخاب کند.

البته بعضی از افراد از نظر شخصی آسیب پذیر تر از دیگر افراد هستند.

مشاهده ی وقایع شرم آور

وقتی فردی در زندگی ناگهان خیانت را با چشمان خود می بیند ضربه شدید روحی را تجربه می کند. فرد با این مشاهدات مورد تحقیر قرار می گیرد و امکان ابتلایش به افسردگی، چندین برابر می شود.

طبق تحقیقات انجام شده اگر فرد پس از فهمیدن خیانت همسرش خودش برای جدایی اقدام نکند و پیشنهاد جدایی را از طرف همسرش دریافت کند احتمال افسردگی بیشتری خواهد داشت.

در مورد مردان نیز، معمولا هنگامی به افسردگی مبتلا می شوند که در مورد خیانت همسرشان مردد باشند و اطمینان کامل نداشته باشند. یعنی آگاه شدن از خیانت برای آنها آسان تر از شک و تردید در این رابطه است

طبق بحثی که تا الآن داشتیم نتیجه می گیریم که خیانت زناشویی تهدیدی جدی برای زوجین به حساب می آید و اثرات جبران ناپذیری بر زندگی مشترک زوجین و حال روحی آنان خواهد داشت. پس بهتر است برای جلوگیری از این اتفاق هر کاری از دستمان بر می آید انجام دهید. اما وقتی صورت گرفت باید چه نوع درمانی انجام دهیم؟

منبع : همه چیز درباره افسردگی پس از خیانت همسر

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

در این مقاله سعی داریم نقاط قوت زنان در رابطه زناشویی را بازگو کنیم و همچنین اشتباهات آن ها را نیز بررسی کنیم، بنابراین برای بهبود رابطه زناشویی خود این مقاله را از دست ندهید.

همان طور که می دانید، رابطه جنسی یکی از مهم ترین ارکان اصلی زندگی زوجین به حساب می آید. اگر هر دو زوجین از آن رضایت داشته باشند تبعات مثبتی در زندگی عاطفی و جنسی آنان رخ خواهد داد.

مهم ترین نکته در این باره این است که زوجین موظف هستند در کمال احترام نسبت به سلایق هم رفتار کنند تا به تفاهم برسند.

زنان موفق در رابطه زناشویی

در یک رابطه جنسی لذت بخش، برای هیچ کدام از طرفین هیچ اجباری برای رابطه جنسی وجود ندارد. متاسفانه اکثر اوقات مردان پیش قدم می شوند و زنان با بی میلی و  به اجبار مجبور به همکاری می شوند. شاید شما نیز تصور کنید همه این زنان سرد مزاج هستند در صورتی که این طور نیست! تحریک نشدن به طور کامل و اجبار برای دخول سریع، می تواند یکی از دلایل امتناع بانوان نسبت به رابطه جنسی باشد. 

در قسمت بعدی به خصوصیات مردانی که برای همسر خود شریک جنسی خوبی هستند اشاره خواهیم کرد:

1) این مردان با حوصله و آرامش عشق بازی می کنند. به همسرشان فرصت می دهند تا با حوصله و پله پله تحریک شوند و برای یک رابطه جنسی لذت بخش آماده شوند.

2) این دسته مردان در بستر هم با همسر خود صحبت می کنند. اگر شما نیز از انجام این کار اجتناب می کنید، بهتر است بدانید صحبت های عاشقانه قبل از تحریک، هنگام تحریک و پس از ارگاسم به زن حس امنیت و آرامش القا می کند.

3) مردان موفق در بوسیدن همسر خود مهارت دارند. آن ها با هر بوسه ی پر احساس خود قادرند پیام های عاشقانه به همسر خود منتقل کنند.

4) مردان ماهر قادرند با چشمان خود حس عشق را به همسر القا کنند همان طور که می دانید، ارتباط چشمی گاهی از ارتباط کلامی موثرتر است.

5) مردان موفق با موهای همسر خود بازی می کنند. گیسوان بانوان، یکی از نقاط حساس و تحریک پذیر برای آنان است.

6) مردان موفق حین رابطه جنسی از لمس کردن غافل نمی شوند. لمس کردن آتش شهوت زنان را شعله و تر می کند.

7) مردان موفق همسر خود را ماساژ می دهند و خود نیز از این کار لذت می برند. دستان شما قادر است انرژی حاصل از عشق و شهوت را به بدن همسر شما منتقل کند.

چگونه زنان در روابط زناشویی ماهر شوند؟ بهبود رابطه زناشویی

8) مردان موفق فقط در اتاق خواب مهربان و رمانتیک نیستند. هدیه یک شاخه گل یا یک ابراز علاقه ساده می تواند به یک زن حس ارزشمندی و محبوبیت را القا کند.

9) مردان موفق همیشه نسبت به بهداشت و آمادگی جسمی خود اهمیت قائل هستند. چنین مردانی قبل از نزدیکی، اندام خود را کاملا آماده می کنند.

10) مردان موفق کاملا به همسر خود وفادار هستند اگر همسر شما حس کند تنها شریک عاطفی شماست بیش از پیش نسبت به شما اشتیاق پیدا می کند.

ارگاسم دروغین یا تظاهر به ارگاسم

ممکن است هر زنی  در طول زندگی مشترک خود حداقل یک بار به ارگاسم دروغین تظاهر کرده باشد.

ارضا نشدن یک زن یک مشکل به حساب می آید اما با دروغ و پنهان کاری این مشکل را صدها برابر بزرگ تر می کنید. مراجعه به سکس تراپیست می تواند شما را از این مشکل خلاص کند.

مشکل ارگاسم نشدن ربطی به سن و مدت ازدواج شما ندارد. در هر صورت شما با تظاهر به ارگاسم، به همسر خود خیانت می کنید. هر چه بیشتر تمرکز خود را بر ارگاسم دروغین بگذارید احتمال ارگاسم نیز کمتر می شود. بهتر است درباره نقاط تحریک پذیر اندام خود و یا پوزیشن های مورد علاقه خود با همسرتان صحبت کنید.

ممکن است با همین گفت و گوی ساده مشکل شما حل شود و دیگر احتیاجی به ارگاسم دروغین نداشته باشید.

پر حرفی کردن از دلایل ارگاسم دروغین

پیش تر گفتیم هنگام رابطه جنسی بهتر است با همسر خود حرف های عاشقانه بزنید اما باید توجه داشته باشید پر حرفی کردن برای ارگاسم مانعی بزرگ است. بهتر است برای راهنمایی های جنسی به شریک خود وقت بگذارید و با شیطنت او را همراهی کنید. با این کار، به بهبود رابطه زناشویی خود کمک کرده اید.

حین رابطه سعی کنید تعادل را حفظ کنید. اگر حس می کنید وقتی گرم صحبت هستید او تمایل دارد صحبت را همین جا نگه دارد ممکن است نشان دهنده این باشد که از حرف های شما لذتی نمی برد.

برای چند دقیقه هر چیزی را فراموش کنید.

ممکن است با فکر و خیال های بی حد خود فرصت یک رابطه جنسی لذت بخش را از خود محروم کنید. اگر حین رابطه به ظرف های شسته نشده درون سینک فکر می کنید و یا در فکر حل مشکلات اداری فردا هستید، شامل این تیتر می شوید. 

آیا خسته هستید ولی نمی خواهید به همسر خود نه بگویید؟

بهتر است در این مورد با همسر خود صحبت کنید و او را متقاعد کنید که یک رابطه مفصل و با آرامش بهتر از یک رابطه خسته کننده و کوتاه است پس بهتر است رابطه جنسی را به زمان بهتری موکول کنید.

تمرکز و تفکر درباره رابطه جنسی موجب می شود رابطه بهتری با همسر خود داشته باشید. گاهی با ایجاد تنوع و تغییرات کوچک می توانید آتش عشق خود و همسرتان را شعله ور تر کنید.

معایب رابطه بی لذت

معمولا زنان تصور می کنند که مردان باید رابطه را مدیریت کنند و مانند یک مجری آن را پیش ببرند، اما برعکس مردان دائما در حال سنجیدن بهترین لذت برای همسر خود هستند و تمایل دارند زنان آن را رهبری کنند.

درباره فانتزی ها و پوزیشن های مورد علاقه خود خجالتی نباشید. سعی کنید درباره علایق و وظایف هم با هم صحبت کنید و رابطه خود را روز به روز بهتر کنید.

رازهای زنان موفق در زندگی زناشویی

بعضی از مردان معتقدند انتخاب یک زن خوب برای زندگی مثل انتخاب کردن با چشم های بسته است و نمی توان فهمید ویژگی های یک زن خوب چیست؟

یک زن خوب و موفق علاوه بر همسر و مادر خوبی بودن سعی می کند انسان خوبی نیز باشد. اگر سعی کنید ویژگی ها و صفات خوبی داشته باشید در زندگی خانوادگی و اجتماعی خود نیز خوب عمل خواهید کرد.

و اما به چند راز ناگفته از دیدگاه مشاوران خانواده خواهیم پرداخت:

1) داشتن حس مسئولیت و محبت نسبت به اعضای خانواده

 یک زن خوب و کافی نسبت به خانواده حس عطوفت و محبت دارد، نسبت به مشکلات خانواده خود بی اهمیت نیست و در صدد است. این مشکلات را حل و فصل کند. یک زن خوب همیشه در کنار همسرش قرار دارد و هنگام بروز اختلافات در صدد رفع آن است و نه بیشتر کردن آن.

وقتی یک زن چنین کارهایی در خانواده انجام دهد، خانواده کمتر دچار کمبود و خلاء می شود و همچنین امنیت خانواده بیش از پیش تامین می شود.

2) توجه نسبت به مسائل جزئی

یک زن موفق نسبت به مسائل جزئی و کوچک خانواده نیز اهمیت می دهد. مثلا اگر مرد خانواده از چیزی ناراحت باشد نسبت به آن بی اهمیت نخواهد بود. زن در این مواقع می کوشد تا ناراحتی و دلخوری را از بین ببرد، حتی اگر مربوط به محیط بیرون از خانه باشد.

3) گذراندن اوقات خوش در کنار همسر

یک زن خوب و موفق با وجود مشغله های کاری بسیار زیاد زمانی را برای بودن در کنار همسر در نظر می گیرد. متاسفانه این روزها شاهد بی توجهی زنان زیادی نسبت به همسر و خانواده هستیم که بهانه این بی توجهی را مشغله زیاد می دانند. اختصاص دادن زمانی برای همسر هر چند کم شعله های عشق زندگی شما را شعله ور تر خواهد کرد.

4) تشویق و حمایت از همسر

یک زن خوب و کافی در مواقع حساس مشوق و تکیه گاه همسر خود است. مردان احتیاج دارند در روزهای تلخ و شیرین خود به کسی تکیه کنند و تنها نباشند. شاید تصور کنید در چنین مواقعی یک مرد آنقدر درگیر مسائل خود شده که وجود همسرش را نمی بیند اما دست کم این را می داند که همسرش وقتی را برای بودن در کنارش در نظر گرفته و این نشانه عشق و احترام است.

5) حفظ احترام همسر

عشق ورزیدن بدون احترام گذاشتن به شوهر امری بی معنی به نظر می آید. اگر دوست دارید در زندگی زناشویی خود موفق باشید احترام را دست کم نگیرید.

6) قرار دادن همسر و خانواده در اولویت

یک زن موفق همیشه می کوشد تا همسر و خانواده ی خود را اولویت قرار دهد. حتی اگر لازم باشد در این راه سختی بکشد می کوشد تا امنیت در خانه اش حکم فرما شود.

7) همسر و رفیق

در نظر یک زن موفق همیشه همسر بهترین و صمیمی ترین رفیق است. حتی اگر دوست های زیادی داشته باشد همسر او بهترین رفیق اوست. او در اکثر مواقع و هنگام سختی ها با همسرش مشورت می کند و با هم به دنبال راه حل می  گردند.

8) حلال مشکلات

یک زن موفق هیچ وقت بار تمام سختی ها را بر دوش همسرش نمی گذارد و خودش هم سعی می کند با چالش ها مبارزه کند. یک زن موفق نسبت به حل مشکلات متعهد است.

9) اهمیت دادن به کار گروهی

زن موفق می کوشد تا امور را به صورت گروهی حل کند. یک زن کافی در موقعیت های سخت همسرش را تنها نمی گذارد و بنابر توانایی های خود سعی در حل مشکلات دارد.

10) احترام قائل شدن برای حریم خصوصی همسر

زن و شوهر باید هر دو نسبت به حریم خصوصی یکدیگر احترام بگذارند. زن موفق وقتی همسرش می خواهد مشکلی را به تنهایی حل کند باید به او اعتماد کند و به او دلگرمی دهد.

11) رمانتیک و احساسی بودن

یک زن موفق می داند چطور باید احساسی و عاشق باشد. او در کنار انجام مسئولیت های محول شده گاهی با انجام کارهای غیر منتظره همسرش را سورپرایز می کند.

12) یکرنگ بودن

یک زن موفق همواره می کوشد صادقانه عمل کند و به شیوه خود زندگی کند. او کسی را الگوی خود نمی کند( تقلید ظاهری) و در نظر دیگران جذاب به نظر می رسد.

13) بر قرار کننده روابط سازنده و حسنه:

یک همسر خوب و موفق سعی می کند به بهترین روش با همسر خود رابطه برقرار کند. یک همسر کافی می کوشد تا هنگام بروز مشکلات ساکت و منفعل نباشد و در مشکلات سهیم باشد. وی به هیچ وجه اجازه نمی دهد همسرش زیر بار مشکلات احساس تنهایی کند.

14) انگیزه و دلگرمی برای همسر

یک زن موفق تلاش می کند همواره استعداد ها و توانمندی های همسرش را بشناسد و برای موفقیت او یک مشوق باشد.

منبع :  چگونه زنان در روابط زناشویی ماهر شوند؟| بهبود رابطه زناشویی

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

علائم اعتیاد به مواد مخدر، نشانه های اعتیاد به مواد مخدر

در صورتی که علائم و نشانه های اعتیاد به مواد مخدر را بشناسید به شما کمک می شود تا فرد معتاد را به موقع از دام اعتیاد نجات دهید، امروز اعتیاد به مواد مخدر و پایین آمدن سن مصرف مواد، مسئله اعتیاد را به گستردگی و پیچیدگی همراه کرده است.

اما با توجه به این نشانه های اعتیاد به مواد مخدر در روزهای اول قابل تشخیص نیست اطرافیان دیر به این موضوع پی می برند و زمانی که تغییرات رفتاری، روانی و اجتماعی در فرد مصرف کننده به وجود آمد می توان از آن به عنوان زنگ خطر یاد کرد در ادامه این مقاله این نشانه ها را شناخته و بیشتر با آن آشنا می شویم.

علائم اعتیاد به مواد مخدر

گاهی تشخیص اعتیاد برای خود فرد سخت می شود در صورتی که فرد در مود علائم اعتیاد آگاهی نداشته باشد باعث می شود تا این مشکل را انکار کند و به مصرف آسیب زای خود ادامه دهد.

اولین علامت اعتیاد به مواد مخدر این است که بدن فرد نسبت به دوز مصرفی خود تحمل پیدا می کند و فرد برای آن به اثرات خوشایند دوز قبلی برسد باید میزان مصرف مواد مخدر را افزایش دهد به همین دلیل او میزان دوز را افزایش می دهد.

علاوه بر این فردی که به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده است یعنی دچار وابستگی جسمی و روانی شدید شده است، این وابستگی باعث می شود تا فرد وقت و هزینه زیادی را صرف خرید مواد مخدر کند که در ادامه مقاله سایر علائمی که نشان دهنده اعتیاد به مواد مخدر می شوند را بیان می کنیم.

علائم جسمانی و روانی اعتیاد به مواد مخدر

  • ناتوانی در کنترل مصرف مواد مخدر
  • وسوسه و ولع شدید برای مصرف مواد مخدر
  • نوسانات رفتاری از سرخوشی به حالات عصبی و پرخاشگری
  • سرگیجه و عدم تعادل
  • تغییراتی در عادت های خواب فرد به وجود می آید و فرد دچار مشکلاتی نظیر کم خوابی و یا گرایش به خواب زیاد می شود.
  • آبریزش بینی
  • کاهش سطح عملکردی در تمام سطوح از جمله بهداشت فردی
  • ایجاد تغییراتی در سطح فعالیت فرد
  • گوشه گیر و انزوا نسبت به جمع های خانوادگی و سایر جمع ها
  • از میان رفتن تدریجی احساسات و عواطف پایدار با اطرافیان
  • فراموشی زیاد
  • دچار شدن به مشکلات مالی برای تهیه کردن مواد مخدر

علائم اجتماعی اعتیاد به مواد مخدر

زمانی که فرد به مواد مخدر اعتیاد پیدا می کند، این اعتیاد بر روی جنبه های اجتماعی و روابط بین فردی او تاثیر می گذارد، فرد مبتلا به اعتیاد علاقه ای به انجام فعالیت ها و معاشرت با دیگران ندارد و این مسئله باعث انزوا و تنهایی او می شود، هم چنین این افراد مقداری از نیاز مصرف شان را در محیط اطراف ذخیره می کنند تا در صورت نیاز به مصرف دسترسی راحتی به آن داشته باشند هم چنین فرد در محیط  خانواده، کار و تحصیل با مشکلات بسیاری رو به رو می شود.

توجه: البته باید افراد توجه داشته باشند که علائم و نشانه ها بسته به نوع مواد مخدر مصرف می تواند با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشد برخی از مواد مخدر مانند هروئین و یا حتی بوپرنورفین ( ب۲) اثرات شدیدتری بر روی فرد می گذارند، هم چنین توجه داشته باشید که این علائم ظاهری و رفتای الزاما در یک شخص معتاد مشاهده نمی شود.

شخیص علائم اعتیاد در نوجوانان و جوانان

در سنین نوجوانی افراد تمایل بیشتری به مصرف مواد مخدر دارند و به میزان بیشتر در معرض خطر دچار شدن به اعتیاد به مواد مخدر می باشند زیرا آن ها تمایل دارند چیزهای جدید را تجربه کنند و ریسک پذیری آن ها نسبت به سن های دیگر بیشتر می باشد و با احتمال بیشتری به سمت گروه های دوستی پر خطر می روند.

تشخیص اعتیاد در نوجوانان کار دشواری است زیرا رفتار آن ها شباهت زیادی به ویژگی های طبیعی دوران نوجوانی دارد به همین دلیل باید والدین در مورد علائم اعتیاد به مواد مخدر از جمله قرص ترامادول و دراگون اطلاعاتی داشته باشند تا در صورت مشکوک شدن به اعتیاد نوجوانان هر چه سریع تر برای مشاوره ترک اعتیاد اقداماتی را انجام دهند.

در واقع قرص ترامادول توسط جوانان و نوجوانانی که مشغول به تحصیل هستند مورد استفاده قرار می گیرد و دراگوم برای رفع مشکلاتی از جمله زود انزالی مورد استفاده قرار می گیرد در این مواقع باید سعی کنید تا اقدامات هیجانی انجام ندهید و بیش از انجام هر اقدامی از وجود اعتیاد اطمینان داشته باشید.

علل گرایش به مواد مخدر و نشانه های رفتاری

گرایش به مصرف مواد مخدر در کلیه طبقات اجتماع از طبقه مرفه گرفته تا طبقه ضعیف به خاطر یک سازوکار می باشد، دلایل اصلی برای گرایش به مواد مخدر، کاهش و ضعف در ارزش های فردی و خلأ های عاطفی می باشد این افراد برای این که در زندگی شان به رضایت و رفاه برسند از مواد مخدر به عنوان یک جایگزین استفاده می کنند و بعد از مصرف مواد مخدر تغییرات و پاداش های زیستی در مغز آن ها ایجاد می کند و باعث کشش آن ها به سمت مواد و وابستگی آن ها به مواد مخدر می شود.

هم چنین مصرف مواد مخدر تغییرات در اعتماد به نفس، مهربانی و آرام بودن فرد ایجاد می کند به طوری که نواقص فرد پوشانده می شود، با توجه به شرایط فرد معتاد یاد می گیرد با مصرف مواد مخدر سریع تر به ارضای روانی برسد.

مواد مخدر خاصیت آرام بخشی دارند و این خاصیت باعث می شود آدم های مرفه به سمت مصرف مواد هدایت شوند این در حالی است که بعد از مدتی اعتیاد به مواد مخدر به آن ها آرامش نمی دهد بلکه باعث به وجود آمدن مشکلات جسمی، رفتاری و روانی در فرد می شود.

منبع : علائم اعتیاد به مواد مخدر، نشانه های اعتیاد به مواد مخدر

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

 

اختلال وسواس فکری عملی در زمان بارداری و پس از زایمان بسیاری از مادران را دگیر خود می کند. عادی است که مادران پس از ورود نوزاد جدید، مجموعه ای از احساسات مختلف را تجربه کنند. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان داده است که پس از بارداری تغییرات خلقی و اختلالات مادران به دلیل بهم ریختگی هورمون ها شدید تر می شود، این اختلالات شامل اختلال وسواس فکری عملی نیز می باشد.

تخمین زده می شود که حدود 3 تا 5 درصد والدینی که تازه صاحب فرزند شده اند اختلال وسواس پس از بارداری را تجربه می کنند.

متاسفانه بیش تر افراد تنها با افسردگی پس از زایمان آشنا هستند بنابراین علائم وسواس پس از زایمان را نادیده می گیرند. 

علائم وسواس پس از زایمان

ابتدا به خاطر داشته باشید که این علائم ممکن است از زمان بارداری شما نیز آغاز شوند بنابراین باید به رفتارهای خود در دوران بارداری نیز دقت کنید.

افرادی که پیش از زایمان وسواس داشته اند، بیش تر احتمال دارد که پس از بارداری یا در حین بارداری نیز وسواس را تجربه کنند البته این وسواس یک تفاوت عمده با وسواس های معمولی دارد، آن هم این است که این وسواس بیش تر مربوط به سلامتی کودک است.

وسواس فکری عملی در بارداری و پس از زایمان و درمان آن

علائم زیر از نشانه های وسواس پس از زایمان به شمار می رود:

  • ترس از انداختن کودک
  • ترس از قرار دادن کودک در مکان های خطرناک مانند روی گاز یا داخل یخچال
  • ترس از مرگ کودک 
  • ترس از غرق شدن کودک
  • نگرانی از آسیب زدن به کودک
  • وسواس تمیزی در بارداری یا ایمنی کودک
  • تمیز کردن یا شستشوی بیش از حد
  • بدون دلیل گریه کردن
  • تحریک پذیری
  • عصبانیت
  • اضطراب

وسواس فکری عملی در بارداری و پس از زایمان و درمان آن

علل ایجاد وسواس پس از زایمان

تغییرات هورمونی

نمی توان دلیل خاصی برای وسواس یا افسردگی پس از زایمان تعیین کرد، اما از منظر بیولوژیکی، حدس زده می شود که تغییرات در هورمون هایی مانند استروژن ممکن است تا حد زیادی در این امر نقش داشته باشند. 

هورمون ها می توانند در فعالیت انتقال دهنده های عصبی در مغز، از جمله سروتونین اختلال ایجاد کنند. اختلال ایجاد شده در سروتونین نیز به شدت در ایجاد وسواس پس از زایمان نقش دارد.

چالش های جدید

اگر از دیدگاه روانی به این موضوع نگاه کنیم متوجه می شویم که ورود یک نوزاد جدید چالش های جدید را به وجود می آورد، که ممکن است برای برخی از زنان طاقت فرسا به نظر برسد.

استرس یکی از عوامل اصلی ابتلا به اختلال وسواس فکری است و دوره پس از زایمان ممکن است به خصوص برای آن دسته از خانم ها که از حمایت کافی برخوردار نیستند استرس زا باشد.

 

مراقبت از ذهن و بدن پس از زایمان

هنگام تولد کودکتان ممکن است احساس کنید که باید با تمام وجود فقط به فرزندتان توجه کنید. به هر حال، نوزاد تازه متولد شده شما کاملاً از نظر غذا، آرامش و موارد دیگر به شما وابسته است.

اما این که تمام تمرکز خود را روی کودک بگذارید و به سلامتی خود توجه نکنید اشتباه است. به یاد داشته باشید که بچه دار شدن شما را به یک ابرقهرمان تبدیل نمی کند.

شما پس از زایمان از نظر جسمانی بهبود خواهید یافت. به عنوان مثال درد زایمان پس از چند روز از بین می رود. اما آیا شما از نظر روحی و ذهنی نیز بهبود خواهید یافت؟

بچه دار شدن یک تغییر بسیار بزرگ است. 

حتی اگر دومین، سومین یا حتی ششمین فرزندتان را به دنیا بیاورید، شما به یک شخص دیگر نیز دارید که در نگهداری کودکتان به شما کمک کند. 

به یاد داشته باشید که خودتان را برای تغیرات آماده کنید و تا جایی که می توانید از دیگران در این راه کمک بگیرید.

منبع :  وسواس فکری عملی در بارداری و پس از زایمان و درمان آن

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

 

همه والدین می دانند داشتن فرزند و تربیتش علی رغم شیرینی هایی که دارد یکی از سخت ترین و پرچالش ترین کارهای دنیا است. اغلب والدین قبل از تولد فرزند در مورد روش تربیتی صحیح برای آن ها اضطراب دارند و سعی دارند از روش هایی استفاده کنند که برای شکوفایی استعداد آن ها و تربیت صحیحشان بهترین و درست ترین باشد.

نکات تربیتی کودکان

از آن جا یکی از مهم ترین دغدغه های والدین تربیت صحیح فرزند است، در این قسمت قصد داریم به منظور کاهش استرس والدین نسبت به تربیت کودک، نکات و موارد مهمی تربیتی که نیاز است والدین بدانند را معرفی کنیم.

1. گوش دادن به حرف های فرزند

یکی از راه های افزایش اعتماد به نفس در کودکان این است که والدین به حرف های آن ها گوش بدهند و با برقراری تماس چشمی و قطع نکردن صحبت هایش، به او نشان دهند که حرف های او برایشان مهم و با اهمیت است. زمانی که کودکتان با شما صحبت می کند و به دنبال پیشنهاد یا کمک شما نیست، نباید هیچ کاری انجام دهید و فقط به او گوش دهید و یا سوالاتی مثل "در رابطه با فلان موضوع چه نظری داری؟" از او بپرسید.

گوش دادن فعال به کودک باعث می شود او به ادامه دادن حرف و ارتباطش با شما ترغیب شود.

2. نکات تربیتی کودکان: اجازه ی اشتباه کردن به فرزند دادن

یکی از روش های یادگیری در کودکان اشتباه کردن است. آن ها با اشتباه کردن در زمینه های مختلف یاد می گیرند که چگونه باید مسائل را حل کنند. وقتی کودکتان کاری را اشتباه انجام می دهد نباید وسط کار او را از اشتباهش باز دارید، بلکه باید اجازه دهید او خود متوجه اشتباهش شده و آن را تصحیح کند، مگر اینکه اشتباه کودکتان خطر جانی یا سلامتی برای او داشته باشد؛ این کار باعث افزایش اعتماد به نفس در کودک می شود و مهارت های او را نیز تقویت می کند.

روانشناسان بر این عقیده اند که کودکان زمانی که اشتباهی مرتکب می شوند فقط به حمایت والدین خود نیاز دارند تا به تلاش خود برای تصحیح آن و انجام درست آن کار ادامه دهند. زمانی که کودک این گونه تفکر را می آموزد، مهارت های حل مساله او تقویت شده و احتمال موفقیت آن ها در بزرگسالی نیز بالا می رود.

15 نکات کلیدی روش تربیتی صحیح که والدین باید بداند

3. آموزش قدردانی به فرزند از نکات کلیدی در روانشناسی تربیتی کودک

یکی از راه های رسیدن به شادی و رضایت از زندگی قدردانی کردن است، زیرا زمانی که قدردان چیزی هستیم در حقیقت داریم از اتفاقات مثبت زندگی خود لذت می بریم و تمرکز خود را از اتفاقات منفی برداشته ایم. زمانی که ما حس قدردانی نسبت به داشته های خود داریم و آن را به دیگران هم ابراز می کنیم ارتباط قوی و پایداری با آن ها برقرار می کنیم.

این موضوع باید از زمان کودکی به فرزندان آموزش داده شود و در آن ها نهادینه گردد؛ زیرا کودکی که نسبت به داشته های خود قدرشناس و سپاس گزار است احساس شادی بیشتری خواهد کرد، حس همدلی در او تقویت می شود، همچنین در آینده می تواند روابط دوستانه ی بیشتری داشته باشد و در نتیجه کمتر تنها خواهد ماند.

4. وقت گذراندن با فرزند بیرون از خانه

والدین باید زمانی را برای تفریح و گردش در بیرون از خانه و در طبیعت اختصاص دهند، زیرا این کار باعث افزایش روحیه، کاهش پرخاشگری در کودک شده و همچنین باعث می شود با ذهن بازتری روی فعالیت ها و اقدامات دیگر خود تمرکز کنید. فعالیت هایی مثل دوچرخه سواری، پیاده روی، شنا، قایق رانی و گردش در طبیعت باعث کاهش استرس و اضطراب می شود.

5. تشویق و تمجیدِ فرزند

احساسات منفی مثل خشم، عصبانیت و ترس باعث ترشح مواد شیمیایی در بدن می شود که تاثیر آن ها نسبت به احساسات مثبت مثل امید و شادی قوی تر و پایدارتر است، به همین دلیل خاطرات بد و اتفاقات منفی بیشتر در ذهن می ماند و ذهن به وفور آن ها را مرور می کند.

یکی از راه هایی که محققان آن را پیشنهاد می کنند این است که باید کودک خود را مورد تشویق و تمجید قرار دهید و این کار باید به روشی انجام شود که بیشترین اثرگذاری را داشته باشد. زمانی که شما کودکِ خود را به خاطر باهوش بودن، منظم بودن و انجام کارهای مثبتش مورد تشویق و تمجید قرار می دهید باعث تقویت شادی در او خواهید شد. شما باید کودک خود را به خاطر انجام فعالیت های مثبت و تلاش هایش تشویق کنید.

اما این نکته را در نظر بگیرید که در این کار افراط نکنید، و به خاطر هر کار کوچکی او را مورد تشویق قرار ندهید برای مثال تشویق و تمجید از کودکی 8 ساله که خودش لباسش را می پوشد، کاملا بی معنی است و حتی می تواند اثرات منفی روی او داشته باشد.

6. داشتن سرگرمی مشترک و بازی کردن با فرزند

بازی کردن کودکان باعث تقویت و رشد قوه ی تخیل، مهارت و توانایی جسمی، عاطفی و شناختی آن ها می شود. بازی کردن برای رشد مغز بسیار مهم است. کودکان در سنین پایین از طریق بازی با دنیای پیرامون خود تعامل کرده و با آن آشنا می شوند، همچنین بازی باعث کشف استعداد و مهارت های کودک شده و توانایی پیش برد کارهای خود را به او می دهد و مهارت های کار تیمی و رهبری یا حتی پیروی از رهبر گروه را در آن به تقویت می کند.

محبوب ترین هم بازی برای کودکان، والدینشان هستند. بازی والدین با فرزندان علاوه بر کمک به کشف مهارت ها و استعداد کودک و ایجاد رابطه قوی بین کودک و والدین، باعث کاهش استرس در والدین نیز می شود.

بازی کردن بخش مهمی از دوران کودکی است پس نباید بازی کردن با فرزندان را به خاطر افزایش سن آن ها کنار بگذارید؛ بلکه باید بازی های جدید متناسب با سن کودک خود را پیدا کنید و با او همراه شوید.

7.نکات تربیتی کودکان:آموزش همدلی و دلسوز بودن به فرزندان

اینکه فقط دیگران کودک را دوست داشته باشند و با او مهربان باشند کافی نیست، کودک شما باید یاد بگیرد که دیگران را دوست داشته باشد و با آن ها همدل و مهربان باشد، فقط در این صورت است که او از درون احساس رضایت و شادی را تجربه خواهد کرد.

متاسفانه بعضی از والدین با جملات خود و طی روز پیام هایی به کودک خود می دهند که بیانگر شرطی بودن عشق محبت آن ها نسبت به فرزندشان است؛ برای مثال به این پیام را به کودک خود می دهند که "فقط وقتی خوب هستی تو را دوست دارم " یا "من تو تا وقتی که من را دوست داری، دوست دارم". این در صورتی است که کودک باید عشق بدون قید و شرط را تجربه کند و بیاموزد، تا بتواند نسبت به دیگران نیز این گونه رفتار کند و با آن ها همدل و مهربان باشد.

8. ابراز عشق و آغوش گرفتن فرزند

والدین باید عشق و محبت را به فرزند خود نشان دهند. تماس فیزیکی مثل بغل کردن، نوازش و بوسیدن اعضای خانواده می تواند یکی از راه های نشان دادن محبت و عشق باشد. این کار باعث می شود کودک احساس امنیت داشته باشد و خودش نیز محبت کردن را بیاموزد.

همچنین باید کودک خود را در آغوش بگیرید و او را نوازش کنید، اینکار به هر دوی شما احساس مثبت و خوبی خواهد داد. این نکته را به خاطر داشته باشید که سیستم حسی بدن ما برای رفع نیازهای ما با اجتماع ساخته شده و تماس فیزیکی یکی از راه های برقراری ارتباط و تقویت احساسات مثبت در انسان ها می باشد.

منبع : 15 نکات کلیدی روش تربیتی صحیح که والدین باید بداند

  • kiimiya asadi
  • ۰
  • ۰

 

 

مشاوره روانشناسی تلفنی، در میان مردم طرفداران زیادی دارد، در روش مشاوره تلفنی هزینه بسیار کم می شود و به صرفه است و می توانید به راحتی با متخصصان ارتباط بگیرید و مشکلات روانشناختی خود را حل نمایید.

مشاوره تلفنی در میان مشاوران از محبوبیت خاصی برخوردار است و بسیاری از افراد که قادر به مشاوره حضوری نیستند می توانند از خدمات درمانی مشاوره تلفنی بهره مند شوند. اگر چه سابقه روش تلفنی روانشناختی طولانی مدت است اما هر روزه شاهد پیشرفت و بهبود روش های آن هستیم.

مرکز مشاوره ستاره ایرانیان با ارائه انواع روش های مشاوره روانشناسی تلفنی، مشاوره مجازی و مشاوره حضوری به مردم ایران خدمت رسانی می کند و برای حل مشکلات آن ها راهکارهایی را بیان می کند.

چرا مشاوره روانشناسی تلفنی از مرکز ستاره ایرانیان

مرکز مشاوره ستاره ایرانیان چندین شماره را به خدمات مشاوره روانشناسی تلفنی اختصاص داده است تا هم وطنان با مشاوره تلفنی راحت تر به حل مشکل شان بپردازند در این شرایط خدمات مشاوره متناسب با کیفیت بالای خدمات روانشناسی می باشد و بسیار مقرون به صرفه است زیرا مشاوره تلفنی روانشناسی توسط مشاوران حضوری با تجربه انجام می شود.

مشاوره روانشناسی تلفنی ویژگی های مشاوره حضوری را ندارد و به همین دلیل مشاوره تلفنی بسیار مهم است و باید توسط افراد مجرب با دانش و توانایی بالای روانشناسی انجام شود اگرچه بسیاری از مشاورانی که با مشاوره تلفنی ارتباط دارند در ادامه تمایل به مشاوره حضوری دارند اما توجه داشته باشید که کیفیت مشاوره تلفنی روانشناسی باید به اندازه کافی بالا باشد تا نیازهای مشاوره فرد را تامین کند و او را به پاسخ لازم برساند.

مشاوره تلفنی، مشاوره روانشناسی تلفنی

روش انجام مشاوره روانشناسی تلفنی

روند مشاوره تلفنی به این صورت است که متقاضی به یکی از شماره های مرکز تماس گرفته و به مشاور متصل می شود و طی 5 تا 20 دقیقه سوال و اطلاعات لازم را به مشتری می دهد و بعد از این که مکالمه اش به پایان رسید مشاوره اطلاعات او را تجزیه و تحلیل می کند و راهکارهای لازم را در اختیار او قرار می دهد.

در مرحله بعد تمام ابعاد و روند مشاوره تلفنی برای فرد مشخص شده و به او اطلاع داده می شود تا فرد در خصوص تماس و پیگیری موضوع برای جلسه دومش اقدام کند در مرحله دوم اطلاعات و دستورالعمل هایی برای برآورده شدن درخواست فرد از سوی مشاور بیان می شود در صورتی که فرد به ادامه مشاوره تلفنی تمایل داشته باشد در جلسه دوم اطلاعات کافی و لازم به او داده می شود در بسیاری از اوقات فرد اطلاع صحیح و کافی و روشنی در مورد وضعیت خود ندارد در این شرایط توصیه می شود تا حداقل یک جلسه حضوری برای او انجام شود.

مرحله اصلی مشاوره روانشناختی غیرحضوری

در زیر مراحل اصلی روش مشاوره تلفنی بیان شده است در این شرایط ستاره ایرانیان بهترین مشاوره تلفنی روانشناسی را بیان می کند و راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار می دهد.

  • تماس تلفنی فرد با مرکز و تشکیل بانک اطلاعاتی برای مراجع
  • انجام مشاوره تلفنی توسط مجرب ترین مشاور مرکز و دریافت اطلاعات اصلی و مهم در مورد مراجع
  • مشاور اطلاعات را مورد بررسی و آنالیز قرار می دهد و تصمیم گیری های صحیح در مورد راه حل ها و نحوه ادامه مشاوره
  • ارائه نتایج اولیه بررسی مشاور به فرد و ارائه راهکارها و توصیه های مشاور به فرد
  • یک جلسه مشاوره حضوری در صورت تمایل فرد برای دریافت اطلاعات کامل در مورد مشاوره فرد
  • برنامه ریزی مشاور برای ادامه درمان به صورت مشاوره تلفنی با حداقل هزینه و ایجاد فایل درمانی برای فرد

یکی از بهترین روش های بی نقص مشاوره، مشاوره تلفنی می باشد و آسان ترین روش است و همه افراد و بیماران و مراجعین در هر زمینه ای می توانند با مشاوران با تجربه و مجرب و متخصص در ارتباط باشند به طوری که این روش حداقل هزینه و وقت را برای مراجعین به دنبال دارد.

مزایای روش مشاوره تلفنی روانشناسی

بر اساس بررسی ها و پیگیری های انجام شده مراجعانی که از مشاوره تلفنی استفاده می کنند تقریبا همه آن ها بعد از مشاوره میزان بار روانی آن ها به شدت کاسته می شود این اولین و مهم ترین ویژگی مشاوره تلفنی می باشد.

مشاوره تلفنی در بیش ترین ساعت روز و در برخی از موارد به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی می باشد این امر میزان تطابق زمان مشاوره را با نیازهای مشاوره ای افراد به میزان زیادی افزایش می دهد، هم چنین در این روش فرد در هر موقعیت جغرافیایی که قرار بگیرید می تواند از مشاوره روانشناسی تلفنی استفاده کند.

هم چنین مرکز مشاوره ستاره ایرانیان به مراجعان خود این امکان را می دهند که با ایجاد فایل درمانی حتی سال ها بعد از درمان به عنوان مراجعه کننده به صورت دوره ای حضور داشته باشند و از اشتراکان ویژه مشاوره بهره مند شوند. استفاده از این روش معمولا درمان ادامه داری می باشد که باعث می شود درمان های روانشناسی با ماهیت طولانی مدت تحت پوشش آن قرار گیرد استفاده از مشاوره تلفنی روانشناسی و یا روانشناختی یک روش کارآمد و ارزان و البته پیشرفته برای همه افراد می باشد.

پیشنهاد مشاور: 1000 سوالات ازدواج | کاملترین سوالات ازدواج به تفکیک جلسه

مشاوره روانشناسی تلفنی ستاره ایرانیان

مرکز مشاوره ستاره ایرانیان به صورت تلفنی و حضوری پاسخ گوی سوالات شما در زمینه های مختلف می باشد از جمله مهم ترین مشاوره های تلفنی آن مرکز روانشناسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. مشاوره روانشناسی، مشاوره خانواده

زمانی که فرد با مشکلاتی هم چون ارتباط با همسر، طلاق عاطفی، برخورد در مقابل رفتارهای منفی همسر، رفع چالش های زندگی زناشویی و غیره رو به رو می شود می تواند از طریق مشاوره خانواده آن ها را مورد بررسی قرار دهد و چالش های موجود در ارتباط با محیط خانواده و اعضای آن در مشاوره تلفنی خانواده مطرح شده و قابل رسیدگی می باشد.

2. مشاوره روانشناسی تلفنی طلاق

زمانی که در زندگی مشترک به مشکل خوردید و تصمیم به طلاق گرفتید قبل از طلاق حتما با مشاوره تلفنی ارتباط برقرار کنید تا علت های شما برای طلاق را مورد بررسی قرار دهد، زیرا مشاوره تلفنی به عنوان فردی بی طرف و با تجربه می تواند در این خصوص کمک بسیاری به شما کند و در صورتی که امید به زندگی و اصلاح روابط زن و شوهر وجود داشته باشد راهکارهای عملی ادامه می دهد هم چنین در مورد مسائلی که بعد و کاهش آسیب های آن بر خود و فرزندتان راهنمای لازم را انجام می دهد.

3. مشاوره تحصیلی

زمانی که در مورد مسائل تحصیلی به مشکل خوردید می توانید با مشاوره تلفنی در ارتباط باشید و هم در خصوص موضوعات زیر از آن ها راهنمایی بخواهید.

  • انتخاب رشته دبیرستان، دانشگاه، کارشناسی ارشد و دکتری
  • مصاحبه دکتری
  • تغییر رشته تحصیلی در مقاطع مختلف
  • انصراف از دانشگاه
  • تحصیل بدون کنکور
  • تحصیل در خارج از کشور
  • افت تحصیلی
  • ترک تحصیل
  • مشکلات یادگیری و کاهش استرس و اضطراب در تحصیل
  • مشاوره روانشناسی تلفنی ازدواج

در صورتی که زمان ازدواج شما فرا رسیده باشد مشاوره تلفنی ازدواج در زمینه قبل از ازدواج جهت انتخاب همسر و بعد از آن در رابطه با زندگی مشترک راهنمایی می کند، در مرکز مشاوره ستاره ایرانیان می توانید سوالات خود را در ارتباط با موضوعات مختلف بیان کنید و بهترین و مناسب ترین پاسخ ها را دریافت نمایید.

منبع : بهترین مشاوره تلفنی، مشاوره روانشناسی تلفنی| مرکز مشاوره ستاره ایرانیان

  • kiimiya asadi